• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej @Rawa har du några band av kortare modell, c.a 110/70 både 20mm och 22mm är av intresse :)

Hej @rambo_amadeus,
Tyvärr är det inget vi har inne. jag skulle rekommendera Colareb. De har korta versioner av sina snygga band. Kolla efter de band som har "short" i namnet.
https://www.colareb.it/en/products/watch-strap/


Det där Robin-färgade Perlobandet är jag sugen på, men det finns inte som alternativ i butiken – är det slut? Kommer det in i en överskådlig framtid?

Hej @Olipheus ,
Det där bandet finns bara i 18mm tyvärr och du finner det som alternativ för modellen Panama. Sätt bredden till 18mm först så dyker det upp.
Eulit säger att de fasar ut denna färg och kommer ersätta med den andra vanliga blåa färgen. Så därför har vi de inne just nu och bara i 18mm. Det är tråkigt eftersom den färgen är min favorit. Väldigt speciell.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,
Jag får följande felmeddelande när jag försöker lägga till varor i min varukorg:
0CBC5F14-1644-4ECE-B20A-7B2DF9FE4005.jpeg


Är det hos mig eller hos butiken som felet ligger? Jag har provat att beställa från iPad och iPhone (safari i båda fallen).
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej,
Jag får följande felmeddelande när jag försöker lägga till varor i min varukorg:
0CBC5F14-1644-4ECE-B20A-7B2DF9FE4005.jpeg


Är det hos mig eller hos butiken som felet ligger? Jag har provat att beställa från iPad och iPhone (safari i båda fallen).

Hej,

Felet är hos oss. Vi installerade lite säkerhetsmoduler för att aktivera 2-faktor för admins och jag råkade spränga allt i luften.
Fungerade när jag testade på vår backup-site men inte på live. Så jag har satt igång en återställning och skriker till här så fort det är löst.
Sorry för detta.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,

Felet är hos oss. Vi installerade lite säkerhetsmoduler för att aktivera 2-faktor för admins och jag råkade spränga allt i luften.
Fungerade när jag testade på vår backup-site men inte på live. Så jag har satt igång en återställning och skriker till här så fort det är löst.
Sorry för detta.
Tack för snabb återkoppling! Jag har ingen brådska :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tack för snabb återkoppling! Jag har ingen brådska :)

Hej igen, tack för ditt tålamod :)
Nu lever siten igen. Tydligen var felet hos mitt webbhotell och det råkade bara ske samtidigt som jag installerade 2-faktor :)
En perfekt storm av otur. Så jag letade på helt fel plats efter lösningen.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej igen, tack för ditt tålamod :)
Nu lever siten igen. Tydligen var felet hos mitt webbhotell och det råkade bara ske samtidigt som jag installerade 2-faktor :)
En perfekt storm av otur. Så jag letade på helt fel plats efter lösningen.
Skönt att det löste sig så fort! Min beställning är lagd :cool:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag blev lite sugen på att testa perlon och såg att du säljer både Panama och Palma (det som bara benämns som Eulit Perlon hos Strapped) men inte Kristall. Finns det några planer på att ta hem det också eller kommer du att hålla dig till Panama och Palma? :happyhappy:
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Andra gången från Strapped o lika nöjd denna gång! Bra pris o blixtsnabb leverans. Snyggt förpackat och tja... Perfekt! (Eulit canvas som ger ett mycket bra intryck kvalitetsmässigt.)
IMG_20200526_221806.jpg

Stort tack! Jättekul att höra! Grymt snygg matchning där!

Jag blev lite sugen på att testa perlon och såg att du säljer både Panama och Palma (det som bara benämns som Eulit Perlon hos Strapped) men inte Kristall. Finns det några planer på att ta hem det också eller kommer du att hålla dig till Panama och Palma? :happyhappy:

Vi kommer ta in dem också så småningom. Hittills har vi inte gjort det för att de är så lika Panama. Men intresset verkar finnas så de kommer att vara en del av utbudet så snart det går.
:)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Lite nytt från Strapped idag. Den här inslagningen Är i klass med Nomos skulle jag säga. Kanske inte när det kommer till finness och materialval. Men det är samma känsla av att man har en personlig relation till sin kund. Det är de små sakerna som gör den stora skillnaden.

2841383E-C2D7-4E00-B93C-77DCD4B1B858.jpeg
DBE5CEE0-F6D3-461C-866B-A3D2B932EEDD.jpeg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Lite nytt från Strapped idag. Den här inslagningen Är i klass med Nomos skulle jag säga. Kanske inte när det kommer till finness och materialval. Men det är samma känsla av att man har en personlig relation till sin kund. Det är de små sakerna som gör den stora skillnaden.

2841383E-C2D7-4E00-B93C-77DCD4B1B858.jpeg
DBE5CEE0-F6D3-461C-866B-A3D2B932EEDD.jpeg
Tack så hemskt mycket för de fina orden och din beställning!
Vi gör vårt bästa och bryr oss väldigt mycket om vad ni tycker och tänker.
:)
 
D

Deleted member 22744

Guest
Nytt band till jobbklockan från Strapped! Beställde igår och hade det idag
 

Bilagor

  • B52FAF37-1BEE-4801-9E54-0CB29FD88B87.jpeg
    B52FAF37-1BEE-4801-9E54-0CB29FD88B87.jpeg
    554.7 KB · Visningar: 3

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vilken typ av band skulle du vilja se i butiken i 19mm? Vi har diskuterat det absolut. Men vet inte riktigt med vad för typ av band vi ska börja med. :)
För min del önskar jag 19mm då många GS kör just 19. Och de flesta sportigare varianterna passar inte så bra med läder tycker jag för de finns det gott om i 19mm.

Så det jag saknar är canvas, sailcloth eller absolut helst ett gummi som sluter mot boett. Detta verkar dock närmast omöjligt att hitta tyvärr.

Det är denna GS jag syftar på, Sbgn003.
IMG_20191015_090958-01.jpeg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
För min del önskar jag 19mm då många GS kör just 19. Och de flesta sportigare varianterna passar inte så bra med läder tycker jag för de finns det gott om i 19mm.

Så det jag saknar är canvas, sailcloth eller absolut helst ett gummi som sluter mot boett. Detta verkar dock närmast omöjligt att hitta tyvärr.

Det är denna GS jag syftar på, Sbgn003.
IMG_20191015_090958-01.jpeg


Tack för informationen! Då har vi något att spana efter.
Jag ska kolla vad vi kan ta in och testa i 19mm från våra leverantörer.
Mumsig klocka för övrigt! Jag är riktigt svag för GS.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tack för informationen! Då har vi något att spana efter.
Jag ska kolla vad vi kan ta in och testa i 19mm från våra leverantörer.
Mumsig klocka för övrigt! Jag är riktigt svag för GS.
Bara en sån sak som ett kvalitativt nato i 19mm skulle vara trevligt. Och med kvalitativt menar jag inte tjockt för de tycker jag bygger för mkt. Har inte testat dina naton dock, de kanske är precis rätt känsla i dom.

Klockan är jättetrevlig och passar egentligen allra bäst på länk. Men till sommaren när man ska ut och bada, leka i sanden med barnen osv så vill jag gärna inte ha länk på.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
@Rawa Tänkte lägga en beställning på bandstift. Blev dock fundersam, passar dessa endast om man har lugholes? Kan inte se att det finns en "fläns" för bandstiftsverktyget?
bandstift02.jpg
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
@Rawa Tänkte lägga en beställning på bandstift. Blev dock fundersam, passar dessa endast om man har lugholes? Kan inte se att det finns en "fläns" för bandstiftsverktyget?
bandstift02.jpg

Hej :)

Som @MaBr har skrivit så går det att göra med lite finess. Jag har dessa på alla mina klockor. Med eller utan hål i luggarna. Jag brukar trycka stiftet hela vägen åt ena hållet. Då får man ett litet utrymme på motsatt sida man lätt kommer åt med ett bra bandstiftsverktyg.

Trevlig helg! :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej :)

Som @MaBr har skrivit så går det att göra med lite finess. Jag har dessa på alla mina klockor. Med eller utan hål i luggarna. Jag brukar trycka stiftet hela vägen åt ena hållet. Då får man ett litet utrymme på motsatt sida man lätt kommer åt med ett bra bandstiftsverktyg.

Trevlig helg! :)
Hmm.. ok.. tänkte använda främst i länkar så avvaktar lite tills jag skaffat ett bättre verktyg. Blir böjda till att börja med :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej allihopa! En del har frågat om när vi får in fler cordura-band och nu har vi äntligen fått in alla färger och storlekar igen. H-R har satt igång sin produktion igen så det kommer att flöda på som vanligt nu igen. Ni hittar dem här: Canvas

Ha en skön dag!
 
Topp