• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min sambos klocka på kaplans efter bedrägeri / vår klocka

Konstigt och naivt, ja. Gällande kontot så menade jag att man kollar kontot vid en Swish-betalning om man nu vill göra en dubbelkoll. Såklart löjligt av pantbanken att inte hävda god tro när det bevisligen och polisiärt bedömt vara hans egendom. Kanske dags för pantbanker att utöka sina rutiner vid kontroll av de objekt de tar sig an.
Vad jag förstod när jag läste så var det inte samma person som lurade snubben och som pantsatte gitarrerna. Troligen nån målvakt som får en slant för att pantsätta grejorna .

Skulle också rekommendera en jurist i ärendet. Hör med försäkringsbolaget om de kan hänvisa till firma. Hoppas det löser sig.

Ring Kaplans och Sefina och föreslå att de köper klockan åt dig om de inte kan återta den från inlämnaren. Berätta också att du kommer att kontakta media och gråta ut över hur de säljer din frus stulna klocka om de inte löser detta snarast. De vore dumma om de inte nappade då det ändå är en förhållandevis billig klocka sett till den skada media kan göra.

Gör detta innan du kontaktar media. Är de snikna så går du sedan vidare på mediaspåret. Klart klokare att ge dem chansen att lösa det innan du skapat problem för dem.

Agera snarast möjligt. Det blir bara svårare och svårare ju längre tid som går.

Lycka till!
Instämmer!
Vad ska de med jurist till, allt verkar ju lösa sig? :rolleyes:

Edit: Är det kanske så att vi är ute och speed-postar lite, @das_heuer ? Nåt som ska säljas? :D
Haha ja precis, i min iver såg jag inte ens att ärendet fått ett gott slut... :rolleyes: svar ja, förbereder en annons och hade ju inte skrivit en enda post tidigare så nu kör jag (har ändå varit medlem sen i somras och handlat via forumet). :)

Instämmer!

Haha ja precis, i min iver såg jag inte ens att ärendet fått ett gott slut... :rolleyes: svar ja, förbereder en annons och hade ju inte skrivit en enda post tidigare så nu kör jag (har ändå varit medlem sen i somras och handlat via forumet). :)
Förstår, och först och främst får man väl säga välkommen (även om du vart här ett tag). Ett tips: försök bidra med lite substans istället. S.k "Speedposting" bryter mot reglerna och dina inlägg kommer troligtvis tas bort från din postcount av admin. Man försöker liksom undvika att folk reggar sig och sen spammar 20 inlägg bara för att få sälja något istället för att bidra med något. :bookworm::banghead:

Instämmer!

OT för tråden, men i och med att det MO:t är extremvanligt...dvs att man har varit medlem mer än två veckor och helt plötsligt vill ha tillgång till Köp&sälj och slänger man ur sig 20 blajposter, är det dags att titta över även den biten @Hook och @Leben.

20 poster är ett alldeles för lågt antal poster om man nu ska ha en begränsning överhuvudtaget. Det lockar till att snabbposta vilket vi ser gång på gång på gång. Med en så pass lågt satt ribba kan man lika gärna ta bort spärren då dessa ständiga försök att kringgå regelverket både skapar irritation men främst för att det blir en jäkla massa poster helt utan substans.

Förstår, och först och främst får man väl säga välkommen (även om du vart här ett tag). Ett tips: försök bidra med lite substans istället. S.k "Speedposting" bryter mot reglerna och dina inlägg kommer troligtvis tas bort från din postcount av admin. Man försöker liksom undvika att folk reggar sig och sen spammar 20 inlägg bara för att få sälja något istället för att bidra med något. :bookworm::banghead:
Tack för info Mic1, hade ingen aning och i min iver att räkna upp antalet posts letade jag upp inlägg jag kikat på under dagen och satte ord på tidigare tankar. Självklart ska inläggen ha bättre substans. Sorry. :sorry:

OT för tråden, men i och med att det MO:t är extremvanligt...dvs att man har varit medlem mer än två veckor och helt plötsligt vill ha tillgång till Köp&sälj och slänger man ur sig 20 blajposter, är det dags att titta över även den biten @Hook och @Leben.

20 poster är ett alldeles för lågt antal poster om man nu ska ha en begränsning överhuvudtaget. Det lockar till att snabbposta vilket vi ser gång på gång på gång. Med en så pass lågt satt ribba kan man lika gärna ta bort spärren då dessa ständiga försök att kringgå regelverket både skapar irritation men främst för att det blir en jäkla massa poster helt utan substans.
100 poster är rätt lagom kan jag tycka!
jämfört med tex onegaforums som man måate ha 200 poster på så är 20 rent för lite!!

men för att gå on topic så känns det ju kul att detta ärendet börjar gå mot ett slut och undra om beslutet har något att göra med denna tråden...
känns ju som nån på.dessa företag måste ha koll på denna tråden!

100 poster är rätt lagom kan jag tycka!
jämfört med tex onegaforums som man måate ha 200 poster på så är 20 rent för lite!!

men för att gå on topic så känns det ju kul att detta ärendet börjar gå mot ett slut och undra om beslutet har något att göra med denna tråden...
Jag vet att minst 2 st klocksnack medlemmar jobbar på olika pantbanker här i Sthlm.

Skönt för dig och damen att allt verkar gå mot en lösning, som tidigare skrivits så vore såklart allt annat helt orimligt, men det kändes ju inte helt självklart att berörda parter skulle ta sitt ansvar från start. Så bra att det börjar ljusna i horisonten!

Har för mej att någon skulle tipsa dom om denna tråd.
Skönt att det verkar ha löst sig:)

Tillbaka
Topp