Given!Nya Pelagos 39 är väl given. Bezeln hänger dock ut så den är väl typ 40 egentligen.
![]()
Jag har faktiskt köpt en Black Bay 58 (blå) sedan jag startade tråden.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Given!Nya Pelagos 39 är väl given. Bezeln hänger dock ut så den är väl typ 40 egentligen.
![]()
Ser riktigt fin ut. Skulle vara kul att få känna och klämma på den lite innan man eventuellt skulle beställa en![]()
Har endast erfarenhet av Certinan så jag kanske är lite jävig, men jag älskar den! Min handled är 16 cm och den passar perfekt i storlek. Och sen 80h gångreserv, 300m vattentät, samt plussar någon sekund per dag, är ju ingen nackdelJag står och velar mellan yema navygraf heritage och certina ds action diver 38mm inför mitt nästa köp. någon här som har erfarenhet av dessa och kan ge lite råd?
Jag gillar också mycket kring denna, men aldrig testat den.Har endast erfarenhet av Certinan så jag kanske är lite jävig, men jag älskar den! Min handled är 16 cm och den passar perfekt i storlek. Och sen 80h gångreserv, 300m vattentät, samt plussar någon sekund per dag, är ju ingen nackdel![]()
![]()
Jag har inget problem med dem, tycker att klockan är väldigt balanserad i sina dimensioner. Jag tror nästan den hade sett lite ”för liten” ut om den hade kortare ändlänkar. Pröva en och se hur det känns! För mig handlade det om att hitta rätt färg, jag gick inte igång på den förrän jag testade tvåton guld/blå!Jag gillar också mycket kring denna, men aldrig testat den.
Jag har varit rädd för att den är lite väl lång med ändlänkarna som bygger ut rätt mycket? Hur upplever du det?
Jasså! Länk?certina släppte ju ny i titan nuriktigt snygg 38mm
Tjusigt! Ser riktigt fin ut.![]()
Väldigt nöjd med min![]()
Yes, titan är ca 40% lättare och i detta fall är länk och boett i titan. Detta resulterar i att klockan i fråga väger 98g i titanutförande med full länk, medans stålvarianten väger 150g. Anledningen att det ej är 40% skillnad är så klart beroende på att urvekret är samma i båda varianterna och väger lika mycket.Tjusigt! Ser riktigt fin ut.
Men vad är grejen med titan? Blir klockan lättare?
Slog till på en sån med vit tavla!Tissot seastar görs ju numera i midsize a 36mm, trevlig på många sätt!![]()
Jag har provat den. Minns att jag tyckte antireflexen var väldigt bra. Indexen poppade bra mot den blanksvarta tavlan. Trevligt datumfönster också.Slog till på en sån med vit tavla!
Blir spännande att se hur den ter sig på armen, har inte ens sett den live så att säga.
Någon här som klämt/känt på eller t.o.m äger 36an?
Låter fint det! Den ska tydligen ha dubbelsidig AR, så den biten bådar gott.Jag har provat den. Minns att jag tyckte antireflexen var väldigt bra. Indexen poppade bra mot den blanksvarta tavlan. Trevligt datumfönster också.
Den där ser förbannat trevlig ut, har du refnr?Börjat använda min Oris Aquis 39,5 lite mer nu. Väldigt smidig för att vara dykare, men behåller ändå proportionerna tycker jag.
Ska bli spännande att se dem i den storleken.Min polare har länge kört Seiko skx013 som sin vardagshjälte, tycker alltid att den sett trevlig ut i storlek. Såg nu att den släppt seiko 5orna i samma format, och tror nog baske mig att en sån behövs!
Den där ser förbannat trevlig ut, har du refnr?