Muyfa666
Basic
Återigen, det fanns ingen misstanke om att något inte skulle vara i sin ordning förrän igår kväll.Klockan har försökt säljas här på KS, så det du skriver stämmer nog inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Återigen, det fanns ingen misstanke om att något inte skulle vara i sin ordning förrän igår kväll.Klockan har försökt säljas här på KS, så det du skriver stämmer nog inte.
Lider med TS. Läste också annonsen nu. Är absolut inte hemma på omega så vet inte om det är vanligt förekommande det TS skriver om att snabblåset gick upp lätt/ofta?!Såg annonsen du lade ut här på KS först nu. Var detta borta/fade'at, det silvriga/gråa heldragna och streckade?
![]()
Avslutad - Omega Seamaster Planet Ocean 600M Titan (2018)
Tänkte kolla intresset för min fina Omega Seamaster Planet Ocean 600M Titan (2018). Fullset. Ett tygarmband ingår (NATO?). Köpt privat på Blocket. Jag är andra ägaren. Originalägaren har köpt klockan ny via Chrono24 med äkthetsgaranti därifrån. Ref: 215.90.44.21.99.001...klocksnack.se
På riktiga ska silverstrecket vara centrerat mellan de orangea fälten kl 1 och kl 2. Så något är fel med vridringen, antingen fake eller svår kvalitetsmiss i tillverkningen.Kolla bara in silverstrecket på bezel:en klockan 14. Verkligen ingen superkopia utan en klantarselkopia.
Edit: ser bättre ut på en annan bild.
Här är en mycket bättre bild (fick av köparen igår). Inget som är fadat.Såg annonsen du lade ut här på KS först nu. Var detta borta/fade'at, det silvriga/gråa heldragna och streckade?
Avslutad - Omega Seamaster Planet Ocean 600M Titan (2018)
Tänkte kolla intresset för min fina Omega Seamaster Planet Ocean 600M Titan (2018). Fullset. Ett tygarmband ingår (NATO?). Köpt privat på Blocket. Jag är andra ägaren. Originalägaren har köpt klockan ny via Chrono24 med äkthetsgaranti därifrån. Ref: 215.90.44.21.99.001...klocksnack.se
Åter igen, poängen... du skulle tagit forumet till hjälp innan första köp eller skaffat tillräckliga kunskaper på annat vis. Du har ju defakto köpt en titanmodell och varit helt omedveten om att den var märkt som stål. Den kanske är i titan ändå? Det har inte med "misstanke" att göra, det är okunskap (hoppas vi).Återigen, det fanns ingen misstanke om att något inte skulle vara i sin ordning förrän igår kväll.
Skönt att du har humorn kvar. Jag tycker synd om dig, trots att du har del i det som skett, men det är inte lätt att alltid göra rätt, speciellt inte om man själv är av den goda typen. Du kommer över det med en lärdom rikare. Det är bättre att ha bra rutiner för att undvika lurendrejare än att fastna i ständig misstänksamhet.Jag noterar för övrigt att jag klassas som "Titan" här på forumet. Är det inte ironiskt så säg...
kul att material på boett och länk lämnats tomt... Montredo får man tydligen vara vaksam med...Köp Omega Seamaster 215.30.44.21.01.002 online nu | MONTREDO
www.montredo.com
Här kan man ser "Stainless Steel" intrycket på boettens baksida. På en stålboett förstås.
Idag hade jag definitivt gått hit först, men det är ju lätt att vara efterklok.Åter igen, poängen... du skulle tagit forumet till hjälp innan första köp eller skaffat tillräckliga kunskaper på annat vis. Du har ju defakto köpt en titanmodell och varit helt omedveten om att den var märkt som stål. Den kanske är i titan ändå? Det har inte med "misstanke" att göra, det är okunskap (hoppas vi).
Det här med "god tro" ändrades redan 2003, så om du köpt en vara i god tro som visar sig vara falsk blir du av med både vara och pengar. I detta fall skulle det alltså kunna bli så att du slängt pengarna till en bedragare och blir helt blåst.
Det klokaste är att aldrig köpa dyra klockor på Blocket. Bedragarna är som flugor runt koskit.Idag hade jag definitivt gått hit först, men det är ju lätt att vara efterklok.
Får jag bita i det sura äpplet så får jag, men det ska hur som helst gås till botten med.
Det där hjälper inte TS och känns mest taktlöst just nu.Åter igen, poängen... du skulle tagit forumet till hjälp innan första köp eller skaffat tillräckliga kunskaper på annat vis. Du har ju defakto köpt en titanmodell och varit helt omedveten om att den var märkt som stål. Den kanske är i titan ändå? Det har inte med "misstanke" att göra, det är okunskap (hoppas vi).
Det här med "god tro" ändrades redan 2003, så om du köpt en vara i god tro som visar sig vara falsk blir du av med både vara och pengar. I detta fall skulle det alltså kunna bli så att du slängt pengarna till en bedragare och blir helt blåst.
Är väl denna?kul att material på boett och länk lämnats tomt... Montredo får man tydligen vara vaksam med...
*edit, dom visar ju en stålmodell
Tycker det ser ut som att tonen i boetten är för ljus. Det blankpolerade ser även det för ljust ut för att vara titan. Titan brukar få en mörkare ton. Kan tro att länken är titan, precis som det står på den. Medan boetten är rostfri, som det faktiskt står på den.Här är en mycket bättre bild (fick av köparen igår). Inget som är fadat.
Va? Vad missar jag?Poängen är ju att du tar hjälp alldeles för sent och med ett helt annat ärende.
Jag förstår att du tycker synd om TS, det gör jag också på sett och vis. Du har läst mitt första inlägg? "Snälla, kan lärdomen ifrån liknande trådar vara att inte köpa dyra klockor man egentligen inte har råd med, göra ordentliga efterforskningar innan köp och försäljning av klockor köpta av privatpersoner eller gråhandlare?"Va? Vad missar jag?
Att ta hjälp när man behöver det är väl normalt?? Att göra fel ibland är oxå normalt? Eller? TS vill ju inte att vi ska ersätta honom eller komma med den allena rådande lösningen på problemet, det är en liten vädjan om hjälp och lite stöd kanske, så fattar jag det. Har jag misst nått??
Så, jag tycker uppriktigt synd om TS, jag hoppas att det löser sig!
10-4! Jag är med!Jag förstår att du tycker synd om TS, det gör jag också på sett och vis. Du har läst mitt första inlägg? "Snälla, kan lärdomen ifrån liknande trådar vara att inte köpa dyra klockor man egentligen inte har råd med, göra ordentliga efterforskningar innan köp och försäljning av klockor köpta av privatpersoner eller gråhandlare?"
Det du missar är det egna ansvaret.
Man har som köpare ett eget ansvar för det man köper. "I god tro" existerar inte längre. Anledningen till det kan vara som i detta fall, en köpare som påstår sig köpt i god tro blir ertappad med en förfalskning eller stulen produkt när han i sin tur är säljare. Helt plötsligt har hen blivit hälare!
Den enklaste lösningen är förstås att alltid handla ifrån AD eller välrenommerad handlare/person. Har man inte den möjligheten har man istället ett väldigt stort egenansvar. Väldigt många väljer att inte ta det ansvaret och istället starta trådar där man söker sympati för spilld mjölk. Hur blir vi av med att det snurrar kopior/förfalskningar och stulna klockor på forumet? Jag vill tro igenom kunskap.
Serienummer på urverk och boett stämmer. Har missat att dölja numret på verket på bilden på sida 1... oh well.Har du kollat att serienummer på urverket och boetten är samma? Kan ju annars skvallra om ett ihopplock.
Omega får göra sin bedömning nu, så får vi se vart det tar vägen efter det.Be om bilder på urverket som är skarpare, gärna kring balansen.
jaha, gör dom sånt. I vilket land?Omega får göra sin bedömning nu, så får vi se vart det tar vägen efter det.
Sannolikt görs sånt i alla länder antar jag. Här lär det bli Nederländerna.jaha, gör dom sånt. I vilket land?
Betalar man för en sådan bedömning? Antar att Omega behåller klockan om minsta del är fakeOmega får göra sin bedömning nu, så får vi se vart det tar vägen efter det.
Tveksamt om de har lagstöd för det? Volvo kan ju knappast behålla din bil på verkstan för att någon har monterat bromsar från Biltema? Om däremot större delen av klockan är fake så visst.Betalar man för en sådan bedömning? Antar att Omega behåller klockan om minsta del är fake
I fallet med bromsarna från biltema så står det dock inte volvo stämplat på de, då kanske dom hade behållt delarna som är kopierade?Tveksamt om de har lagstöd för det? Volvo kan ju knappast behålla din bil på verkstan för att någon har monterat bromsar från Biltema? Om däremot större delen av klockan är fake så visst.
Fake klockor, väskor och annat är något som EU slår ner hårt på. Finns ett (minst) klipp på youtube där man kör en bulldozer över 1000tals fake Rolex. Så, om det visar sig att klockan är fake så är nog chansen att få den i retur inte så hög! Gissar på -10 på en skala 0-10......I fallet med bromsarna från biltema så står det dock inte volvo stämplat på de, då kanske dom hade behållt delarna som är kopierade?![]()
Lämnar du in en fejkklocka till AD för kontroll i Sverige så behåller de inte klockan. Det vore nämligen stöld. Det är ens egendom och det är fullt lagligt att inneha en piratkopia för eget bruk här.Fake klockor, väskor och annat är något som EU slår ner hårt på. Finns ett (minst) klipp på youtube där man kör en bulldozer över 1000tals fake Rolex. Så, om det visar sig att klockan är fake så är nog chansen att få den i retur inte så hög! Gissar på -10 på en skala 0-10......
Edit, jag är grymt nyfiken på utkomsten av detta! Man lär sig alltid nått....