Haha. Ok. Det ska jag göra!Kollade på videon innan jag monterade på bandet och tänkte fan vad smidigt men videon ljuger uppenbarligen
Återkoppla när du har testat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha. Ok. Det ska jag göra!Kollade på videon innan jag monterade på bandet och tänkte fan vad smidigt men videon ljuger uppenbarligen
Återkoppla när du har testat
Undrar vad jag gör annorlunda än er... Jag tycker det går smidigt att haka i kroken, trycker på bakkant av "honan" med långfingret och drar i "hanen" och hakar i den med tumme och pekfinger.Fick med ett svart MN-strap med en klocka jag köpte. Materialet känns bra men tycker att själva infästningen när man ska låsa fast bandet på handleden är svår, är det bara jag som tycker detta?
Samma här, tycker bandet är supersmidigt att ta på/av.Undrar vad gör annorlunda än er... Jag tycker det går smidigt att haka i kroken, trycker på bakkant av "honan" med långfingret och drar i "hanen" och hakar i den med tumme och pekfinger.
...sedan är det ju stretch dessutom så man behöver ju inte haka loss kroken om man inte vill.Samma här, tycker bandet är supersmidigt att ta på/av.
Jaha, sätter du så att metallhaken pekar utåt? Är det ingen risk att den fastnar i saker? Jag har haken inåt.Gjorde en liten egen lösning av en kortare bit MN-strap jag hade liggande tillsammans med beslag från ett annat MN-band. Så det bara går en gång under klockan så bygger det inte så mycket. Bara lite problematiskt med just de fasta bandstiften på CWC:n då man får sprätta upp stygnen för att lossa bandet, men å andra sidan vill jag inte ha nåt annat band på:
![]()
![]()
![]()
Ja, först hade jag den inåt för det kändes mer logiskt då det är så den sitter i ett vanligt MN-band, men då skar den in i handleden på ett förbenat sätt så jag vände på den och har aldrig haft problem med att den hakat i även om det förstås är en risk.Jaha, sätter du så att metallhaken pekar utåt? Är det ingen risk att den fastnar i saker? Jag har haken inåt.
Kul! Hoppas du blir nöjd. För nyfikna finns en riktigt trevlig videorecension av en riktigt trevlig klockfantast i facebookgruppen Klockcentrumet! (Sälj....Riktigt bra priser @Hans Beck! Ska definitivt testas.
https://klocksnack.se/threads/marine-nationale-band-20-22mm.112270/
Ser mycket bra ut!Kul! Hoppas du blir nöjd. För nyfikna finns en riktigt trevlig videorecension av en riktigt trevlig klockfantast i facebookgruppen Klockcentrumet! (Sälj....
Lägger lite bilder från nöjda kunder här:
![]()
![]()
Hur är längden på dessa? Funkar fint även på lite smala handleder? 16,5 cm i mitt fall...Kul! Hoppas du blir nöjd. För nyfikna finns en riktigt trevlig videorecension av en riktigt trevlig klockfantast i facebookgruppen Klockcentrumet! (Sälj....
Lägger lite bilder från nöjda kunder här:
![]()
![]()
Jadå! Är själv tunnHur är längden på dessa? Funkar fint även på lite smala handleder? 16,5 cm i mitt fall...
Bra bra.... Skott kommer....Jadå! Är själv tunnskulle jag har fel är retur ok.
Tillverkaren måste ta fram ”molds” /formar för spännena. Så gissningsvis 1 månad eller lite till.Hur långt fram i tiden ligger 18mm?
@Hans Beck
Snyggt!Lite pilligt måste jag erkänna att spännet var men fläker man upp den del man ska haka i spännet så går det galant! Väldigt nöjd, särskilt då jag hann lägga till sonens födelsedatum
![]()
Jag beställde ett exakt lika igår .... Är du nöjd? Ser bra ut iaf och man slipper ankaret på Erikas
Va ovant först o gillade inte att jag fick spännet på sidan av handleden.Jag beställde ett exakt lika igår .... Är du nöjd? Ser bra ut iaf och man slipper ankaret på Erikas![]()
Låter bra, blir intressant att prova. Tänkte ha det på en Hamilton Khaki 38 som är liten o lätt. Borde blir en bekväm sommarkombo!Va ovant först o gillade inte att jag fick spännet på sidan av handleden.
Men nu efter några timmar är det gudomligt.
Får erkänna att jag kliade mig i huvdet några gånger innan jag förstod hur det skulle monteras![]()
Du borde väl kunna flytta spännet på bandet? Man kan på Erikas.Va ovant först o gillade inte att jag fick spännet på sidan av handleden.
Men nu efter några timmar är det gudomligt.
Får erkänna att jag kliade mig i huvdet några gånger innan jag förstod hur det skulle monteras![]()
Flyttar jag själva spännet så blir bandet längre.Du borde väl kunna flytta spännet på bandet? Man kan på Erikas.
Ser rätt ut tycker jag. På mig är spännena snarare på vardera sida av handleden än på undersidan av armen likt ett vanligt klockarmband.Är detta rätt monterat?
Hade känts så mycket bättre och få spännet och haken på mitten.
Men måste ju dra i spännet för o dra åt bandet o då följer haken.
![]()