• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
image.jpeg

Den måste det varit som jag frågade om tidigare. Sjukt cool! 42 eller 44mm?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Info Oris:
Globalt nr 3 på Facebook efter Rolex och TAG Heuer.

2014: Första inhouse cal 110.
2015 släpps cal111 10 dagars pwr

2016: Släpps cal 112 - 10 dagars pwr officiellt (klarar 12 dagar).
6 veckor inhouse test.
EN fjäder, 1,9m lång.
Månfas, två tidszooner, dag/natt indikator.
Tre versioner, blå tavla, ljus tavla, guld.

Tripple date+månfas: 20 papp. Sjukt bra. Finns även med stålindex och blåa visare (ej ny modell tydligen).

Brons: LE 2000, 26000kr (typ).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Worlds first: Kolfiver utan tjafs (ett stycke med baklock som skruvas direkt i boetten.

image.jpeg

Give away, körhandskar: Carl saknar en kroppsdel, vilken? Komplettera med wristshot på Oris. Första personen vinner dem.
 

Noxin

Omega
Tummen upp för Breitling i år. Den här var min favorit med en fantastisk blå färg och vackra röda detaljer. Lyckas inte klura ut från @yonsson 's text vilken modell det är bara?

image.jpeg


EDIT: Hittar inte på Breitlings insta heller
Transocean Chronograph Unitimer torde det vara. Så synd att den endast görs i 46mm. Nästan berättigat med tanke på komplikationerna men ändå...
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Oris var precis raka motsatsen till Breitling - riktigt intressanta släpp. Nya dykaren på länk var grym, finns det prisindikation? Grym tråd f.ö, tack för alla bilder!
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Grymma bilder! :) Sixty-Five satt som gjuten på handleden och jag älskade länken men kan för mitt liv inte komma överens med font(erna?). Synd att de pressar upp två mm men jag bara måste få uppleva denna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ang PADI: Läs instruktionerna och följ dem. :) Vi försöker givetvis fixa till alla men oklart hur många vi kan få fram. Vi jobbar på det. :)
Alla allmäna frågor blir besvarade senare, fullt ös här och brattefest ikväll.

Snart en bonus: Luminox.
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Worlds first: Kolfiver utan tjafs (ett stycke med baklock som skruvas direkt i boetten.

image.jpeg

Give away, körhandskar: Carl saknar en kroppsdel, vilken? Komplettera med wristshot på Oris. Första personen vinner dem.
Ursäkta min franska men jag vet svaret och sitter på jobbet med en Sinn-djävel på handleden!:mad: Älskar min EZM3 men det hade passat bra med TT Divern just nu :(
 
Topp