• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Lite mer info om PADI:
Det är över 40 personer på bokningslistan nu men Svante jobbar hårt för att alla på listan ska bli glada. Svante jobbar även på att få dem så snabbt som möjligt. Livsfarligt att skriva datum så det gör vi inte än. Klockmaster Globen kommer ringa samtliga på listan för att informera mer detaljer när mässan lagt sig.

Riktigt roligt att detta blir så stort!!!
Notera att det är en specialutgåva med begränsat antal producerade/år och att alla kommer vilja ha dessa. Att lösa +40 PADI (om det går) är inte enkelt. Riktigt roligt och visar hur dedikerade KS medlemmar är som vill gruppköpa över 40 klockor av samma modell på något dygn. Sanslöst kul!

Edit: Bokning fulltecknad.
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
image.jpeg

Lite mer info om PADI:
Det är över 40 personer på bokningslistan nu men Svante jobbar hårt för att alla på listan ska bli glada. Svante jobbar även på att få dem så snabbt som möjligt. Livsfarligt att skriva datum så det gör vi inte än. Klockmaster Globen kommer ringa samtliga på listan för att informera mer detaljer när mässan lagt sig.

Riktigt roligt att detta blir så stort!!!
Notera att det är en specialutgåva med begränsat antal producerade/år och att alla kommer vilja ha dessa. Att lösa +40 PADI (om det går) är inte enkelt. Riktigt roligt och visar hur dedikerade KS medlemmar är vill gruppköpa över 40 klockor på något dygn. Sanslöst kul!

Hoppas att jag var snabb nog på avtryckaren, och återigen, kul att du kom med idéen och styr upp det med Klockmaster Globen. Någon på Seiko lär undra :D 40 PADI till lilla Sverige på ett bräde.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Färdigt på Victorinox. Bra styrt! Bra ljus, lugnt, kunnigt, mycket nördinfo, alla specifikationer tillgängliga. Fick klämma på allt nytt (vilket man ju förutsätter att man ska få men sällan får). Tack för det!

Bra jobbat!

Victorinox överraskar verkligen. Nåt att tänka på när nästa beater ska köpas. Visst måste man köpa en ny beater varje år?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Beror ju på vad man har för synvinkel. Jag pratar ju inte för branschen utan för mig själv lilsom. :)
Så klart.
Branschen tycker uppenbarligen att det är jobbigt, helst med tanke på de försök de gett sig på. Sinns band, IWC's band, Tag Heuers klocka, Breitlings klocka osv.
Vi kommer se fler varianter.
 

J3sus

Omega
image.jpeg

Lite mer info om PADI:
Det är över 40 personer på bokningslistan nu men Svante jobbar hårt för att alla på listan ska bli glada. Svante jobbar även på att få dem så snabbt som möjligt. Livsfarligt att skriva datum så det gör vi inte än. Klockmaster Globen kommer ringa samtliga på listan för att informera mer detaljer när mässan lagt sig.

Riktigt roligt att detta blir så stort!!!
Notera att det är en specialutgåva med begränsat antal producerade/år och att alla kommer vilja ha dessa. Att lösa +40 PADI (om det går) är inte enkelt. Riktigt roligt och visar hur dedikerade KS medlemmar är som vill gruppköpa över 40 klockor av samma modell på något dygn. Sanslöst kul!
Måste bara tacka för att ni styrt och fixat det här! Riktigt roligt! Hoppas dem kommer hem snarast:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Så klart.
Branschen tycker uppenbarligen att det är jobbigt, helst med tanke på de försök de gett sig på. Sinns band, IWC's band, Tag Heuers klocka, Breitlings klocka osv.
Vi kommer se fler varianter.
Tyvärr har du nog rätt, det är ju bara att jämföra rätt av med SUV'ar inom bilbranschen.
Det skall vara som det var förr :mad:
 

PCB

Audemars
Så klart.
Branschen tycker uppenbarligen att det är jobbigt, helst med tanke på de försök de gett sig på. Sinns band, IWC's band, Tag Heuers klocka, Breitlings klocka osv.
Vi kommer se fler varianter.
jupp, om inte tillverkarna tar detta på allvar ,så kommer dom få uppleva en ny "quartzkris" very soon...
men delar yonssons personliga uppfattning om dom:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
ignore, look away and ...Fail!
om man är klocktillverkare:D
Vilket jag som tur är inte är.
För att utveckla min åsikt lite mer så tror jag aldrig att genuint hantverksmässigt byggda klockor kommer att försvinna. Ingenting kommer någonsin förändra det faktum att det inte samma sak att äga en (förvisso dyr) handgjord klocka som blivit tillverkad med omsorg och kärlek under veckor... månader på det gamla sättet som att köpa en klocka på macken för att batteriet i den gamla tog slut. Därom är jag övertygad !
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
"Fjantklockor" sänker just nu hela Swiss made-försäljningen. Tramsigt att vifta bort, som en struts med huvudet i sanden.
http://uk.businessinsider.com/swiss-watch-sales-decline-as-apple-watch-grows-2016-1
Tur det är du som sitter bakom spakarna här på forumet, annars hade du blivit utelåst! Klart att det finns en viss koppling i det aktuella fallet men tror inte den är så stor. Finns ju alltid idioter som använder mekaniska ur till att hålla koll på tiden men...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tur det är du som sitter bakom spakarna här på forumet, annars hade du blivit utelåst! Klart att det finns en viss koppling i det aktuella fallet men tror inte den är så stor. Finns ju alltid idioter som använder mekaniska ur till att hålla koll på tiden men...
:)
Kanske haltar lite, men kan jämföra till musikkonsumenter. Det kommer alltid finnas de som vill köpa vinylskivor.

Jag älskar mekaniska klockor, bästa jag vet.
Det betyder dock inte att jag blir orealistisk rörande hur läget ligger till med branschen. Att det finns en ny spelare/genre på banan är något jag accepterar.
Intressant att se hur de olika tillverkarna försöker tackla situationen. Tror t.ex. att Omega är ett möte ifrån att banka genom ett beslut att bygga en smart klocka.
Jag, för min egen del, hoppas att de inte gör det. Att ingen av premiumtillverkarna gör det, faktiskt.
Det kommer finnas plats för båda varianterna.
 

Mr Chance

Kalmar
Vilket jag som tur är inte är.
För att utveckla min åsikt lite mer så tror jag aldrig att genuint hantverksmässigt byggda klockor kommer att försvinna. Ingenting kommer någonsin förändra det faktum att det inte samma sak att äga en (förvisso dyr) handgjord klocka som blivit tillverkad med omsorg och kärlek under veckor... månader på det gamla sättet som att köpa en klocka på macken för att batteriet i den gamla tog slut. Därom är jag övertygad !
En handgjord klocka som det tar månader att producera - hur många köper en sådan?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
"Fjantklockor" sänker just nu hela Swiss made-försäljningen. Tramsigt att vifta bort, som en struts med huvudet i sanden.
http://uk.businessinsider.com/swiss-watch-sales-decline-as-apple-watch-grows-2016-1
Pojkar, ni är båda helt ute och cyklar.
Apple watch är inte ens en klocka, även om produkten namnges "watch"

Det är en armbands dator, som har möjlighet att visa tid. Apple watch kan därför inte ens kallas fjantklocka, den platsar inte i kategorin klockor. Framför allt inte på KS. Sorry
 
Topp