Den där är inte så pjåkig heller! Och tack så hemskt mycket, det är min absoluta favorit till vardags; i just sammanhanget damdykare tycker jag att den är vassare än t ex Tudor Lady Sub som är det närmaste man kan komma en ”riktig” Submariner i mini-format. Att det är en ”Svensk Heuer” känns väldigt pampigt på något sett - jag diggar verkligen 42mm på killar, men den 28mm är precis perfekt enligt mina egna önskemål
Om jag förstått det rätt så gjordes bara dessa Poseidon-Heuers år 1979; min bär de markeringar som gör att den är bland de absolut första i mini-format. Jag tror inte att det var speciellt många som tillverkades med Poseidon-loggan i 28mm, jag gissar på mindre än 50-100 ex. Jag har bara sett herr Poseidon på en avslutad Kaplans auktion när jag googlade runt; den var i kvarts med Mercedes-visaren istället för den distinkta katedral-visaren från de absolut första Ref. 844 så den såg ut precis som din Heuer; finns det också en Posiedon som är automatisk och ser exakt ut som de första Ref. 844 också med katedral-visaren?