Intressant hur ”texturen” på profilen på bezeln på dessa boetter verkar skilja sig i tjocklek och stil. Kanske var det något som ändrades med tiden? Kollar man på
@Klockjägaren bild (klistrar in nedan för enkelhets skull) så ser man ”hacken”/tjockleken på bezelsarna är helt annorlunda och din klocka har även den en annan bezel.
Många MRP har även denna bezel (jag repostar mitt egna mini-exempel för det är det bästa jag har till hands för stunden) som är i båda storlekarna märkbart ”hög” med väldigt djupa ”hack” med stora ”mellanrum” i sig.
Många Chronosport/vissa andra mer obskyra MRP dykare med akryl-insert har även denna textur (återigen har jag bara ett mini exempel på hand att visa men 42mm ser väldigt lik ut):
Jag gissar på att tillverkare kanske kunde specificera vilken tjocklek de ville ha på sina bezels baserat på om de ville göra en mer slimmare klocka kanske? Kan vara att de skiljer sig från år till år också möjligtvis, men jag tippar på att alla/många av dessa bezel-varianter existerade samtidigt. Bara gissningar dock.