Den enda nackdelen med en riktigt bred pil;-)
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte samma boett men en liknande. Sinn 815 har en tjockare boett. Formerna är dock samma.Snubblade över denna på tradera, är det inte samma boett som sinn 815 och precista RN?
länk till annonsen:
Vintage Candino quartz klocka armbandsur ( går ej )
Pris: 895 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Quartzklockor på Tradera.www.tradera.com
Tror du att det ändå är en mrp sa ändå? Älskar utseendet på den typen av boett men misstänker att det är lättare att få tag på nya packningar etc från en "äkta" mrp sa?Det är inte samma boett men en liknande. Sinn 815 har en tjockare boett. Formerna är dock samma.
Ingen MRP SA-märkning, så oklart. Candino använde dock en hel del olika MRP SA-boetter (se min ursprungliga post, till exempel), så inte helt orimligt.Tror du att det ändå är en mrp sa ändå? Älskar utseendet på den typen av boett men misstänker att det är lättare att få tag på nya packningar etc från en "äkta" mrp sa?
Kul med ett mysterium. Hade du vågat dig på en gissning på vad det kan vara för urverk i den? Blev sugen på att köpa den och väcka liv i, men misstänker att den behöver nytt urverk och nya packningarIngen MRP SA-märkning, så oklart. Candino använde dock en hel del olika MRP SA-boetter (se min ursprungliga post, till exempel), så inte helt orimligt.
963.126 kan jag läsa mig till i den här bilden:Kul med ett mysterium. Hade du vågat dig på en gissning på vad det kan vara för urverk i den? Blev sugen på att köpa den och väcka liv i, men misstänker att den behöver nytt urverk och nya packningar
Snyggt, stort tack! Värdefullt med input från mer erfarna klocksnackare, då jag själv är helt ny på vintage. Uppdaterar i tråden om det blir köp963.126 kan jag läsa mig till i den här bilden:
Kan säkert vara ett bra köp varesig det är MRP SA eller inte. Nytt verk brukar inte kosta många hundringar, så du borde kunna få en riktigt trevlig vintagedykare för under 2000.
Spännande! Behöver du mer stöd kring urverket, reparation eller byte osv, så kan du posta här: https://klocksnack.se/forums/hemslöjd-modd-och-fix.12/Snyggt, stort tack! Värdefullt med input från mer erfarna klocksnackare, då jag själv är helt ny på vintage. Uppdaterar i tråden om det blir köp
Det blir inte så mycket bättre än så där i den boetten! Jag är dock svag för Heuers ursprungliga 844 med katedralsvidare och röda 24-timmarsindex!Sådär, nu är jag nog hemma i denna boetten. Olman får pensioneras och ersättas av exotisk Elvia. Redan känd på forumet sedan tidigare. Älskar plastvridringsinlägg med djup i. Här med matchande blank tavla. Vilken är er favorit i denna boett?
Tur det finns många hål…
Tycker den boetten är lite för generisk/Rolex, men det är ju personligt. Min kritik mot Elvian är att tavla och visare är lite väl mycket Rolex.Det blir inte så mycket bättre än så där i den boetten! Jag är dock svag för Heuers ursprungliga 844 med katedralsvidare!
Jag tror den ursprungliga 844 har precis likadan boett som din Elvia. Jag tycker också den har ett eget uttryck! Du kanske hann se innan jag redigerade (skrev röd 980.013 först, men ändrade mig)? Lånad bild från pågående eBay-auktion nedan. Lite väl risig tavla och boett dock!Tycker den boetten är lite för generisk/Rolex, men det är ju personligt. Min kritik mot Elvian är att tavla och visare är lite väl mycket Rolex.
Aaah, jag var för snabb ja. Var den röda jag såg.Jag tror den ursprungliga 844 har precis likadan boett som din Elivia! Jag tycker också den har ett eget uttryck! Du kanske hann se innan jag redigerade (skrev röd 980.013 först, men ändrade mig)? Lånad bild från pågående eBay-auktion nedan. Lite väl risig tavla och boett dock!
Heuer Professional 200M - Circa 1980 - Vintage Swiss Watch | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Heuer Professional 200M - Circa 1980 - Vintage Swiss Watch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Likadan tavla, men med Heuerliknande vridring. Fullset med länk, box och papper.Sådär, nu är jag nog hemma i denna boetten. Olman får pensioneras och ersättas av exotisk Elvia. Redan känd på forumet sedan tidigare. Älskar plastvridringsinlägg med djup i. Här med matchande blank tavla. Vilken är er favorit i denna boett?
Tur det finns många hål…
Jasså de va dig ja kämpade motSådär, nu är jag nog hemma i denna boetten. Olman får pensioneras och ersättas av exotisk Elvia. Redan känd på forumet sedan tidigare. Älskar plastvridringsinlägg med djup i. Här med matchande blank tavla. Vilken är er favorit i denna boett?
Tur det finns många hål…
Jävlar vad fin! Den är ju som ny!Nu med ett riktigt tropic! Grym
Favoriter som jag äger/har ägt:Sådär, nu är jag nog hemma i denna boetten. Olman får pensioneras och ersättas av exotisk Elvia. Redan känd på forumet sedan tidigare. Älskar plastvridringsinlägg med djup i. Här med matchande blank tavla. Vilken är er favorit i denna boett?
Tur det finns många hål…
Sådär, nu är jag nog hemma i denna boetten. Olman får pensioneras och ersättas av exotisk Elvia. Redan känd på forumet sedan tidigare. Älskar plastvridringsinlägg med djup i. Här med matchande blank tavla. Vilken är er favorit i denna boett?
Tur det finns många hål…
Sådär, nu är jag nog hemma i denna boetten. Olman får pensioneras och ersättas av exotisk Elvia. Redan känd på forumet sedan tidigare. Älskar plastvridringsinlägg med djup i. Här med matchande blank tavla. Vilken är er favorit i denna boett?
Tur det finns många hål…
Det är just vridringen på den jag inte klarar av, tycker det silvriga får den att se billig ut. Tavlorna är verkligen bra.
Den må ju vara överrepresenterad här på forumet men tycker ändå att den gula tavlan har något unikt. Är ju säkert nån billig lösning men den har en fantastisk textur som ger spännande färgeffekter, så långt ifrån en "platt" tavla man kan komma. Och vridringen är kanon också.
Haha skulle precis skriva typsnittet, sen såg jag din kommentar. Sjukt fin klocka .Vridningen är lite tunn, ja, men svag för typsnittet på 4an i 40.
Sanslöst nördigt… jag vet !
Den får mkt handledstidJag tycker ändå att @Seikosthlm coola Spirotechnique i den boetten är ruskigt nice!
Den sved verkligen, men för en gångs skull var jag beredd att betala för mycket för något.Jasså de va dig ja kämpade mot
Är det rätt tavla/visare till boetten? Den är ju enklare än man brukar se i dem. Kan tänka mig att många monterades ihop på samma ställe med samma underleverantörer.Den får mkt handledstid
Original från Spirodistributören . Förra ägaren som drev dykbutik i Sundbyberg som ägt och dykt med den sen dess. Han köpte den av Costeus bolag. Har inte sett ngn annan likadan Spiroquartz, bara den med ana/digi.Är det rätt tavla/visare till boetten? Den är ju enklare än man brukar se i dem. Kan tänka mig att många monterades ihop på samma ställe med samma underleverantörer.
Lite intressant hur den parningen skedde, men märkliga saker kan ju hända. Såg en till iaf:Original från Spirodistributören . Förra ägaren som drev dykbutik i Sundbyberg som ägt och dykt med den sen dess. Han köpte den av Costeus bolag. Har inte sett ngn annan likadan Spiroquartz, bara den med ana/digi.