Du är van vid gammal geometri hör jag. 446mm i reach är askort för en L. Blir säkert bra med den lååååånga stammen.Haha nej nej! Lagom cykel men brett styre .
Och för stor prislapp .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är van vid gammal geometri hör jag. 446mm i reach är askort för en L. Blir säkert bra med den lååååånga stammen.Haha nej nej! Lagom cykel men brett styre .
Och för stor prislapp .
Ja jag kommer nog bli orimligt trött på denna ocksåDu är van vid gammal geometri hör jag. 446mm i reach är askort för en L. Blir säkert bra med den lååååånga stammen.
Ja jag tänkte faktiskt på det. Men ibland brinner det ju i knutarna . Tror jag kommer bli grymt nöjd med min Orbea. Vi får ta en sväng nån dag. Vore kul att testa fler fs.Pontus, Du skulle ha provat min TopFuel innan köp, den funkar fint i våra skogar
Annars är dessa intressanta Transition Scout och Allebike Alpha.
Har 483mm i reach på min L-ram, en Vitus Escarpe. Vad är vanligt nu egentligen ? Min är från 2019...Du är van vid gammal geometri hör jag. 446mm i reach är askort för en L. Blir säkert bra med den lååååånga stammen.
De brukar ligga på 475-490, det skiljer mycket beroende på märke och hur ny designen är. Därav heltokigt att inte jämföra mellan märken utan bara köra på vad tillverkaren rekommenderar.Har 483mm i reach på min L-ram, en Vitus Escarpe. Vad är vanligt nu egentligen ? Min är från 2019...
Ja jag tänkte faktiskt på det. Men ibland brinner det ju i knutarna . Tror jag kommer bli grymt nöjd med min Orbea. Vi får ta en sväng nån dag. Vore kul att testa fler fs.
Ja på TR varianten av Oiz är det dropper. Jag va faktiskt påväg att köpa en hisspinne till min ht, men det fick bli ny hoj istället .Jag förstår Ja, det tror jag också. Är det dropper på orbean? Det är iaf mitt hetaste tips oavsett cykel.
Att kunna trolla bort sadeln gör underverk när det går utför.
Min top fuel klarar väl nästan allt som jag kan utsätta den för, tror tom att jag skulle kunna köra i Järvsö med den.
Skulle jag byta idag så skulle det vara för en Transition Scout eller möjligtvis en Spur.
Säg bara till så kör vi en tur.
Jag tycker den ser schysst ut! Vill du köra mer aggressivt framöver så lär den ramen funka finfint med en 140-150mn gaffel.För en tid sedan frågade jag om råd då jag var väldigt nära på att beställa en Grand Canyon. Fick då flera andra tips, som jag tackar för, med modernare geometri och dropper.
Modellerna jag fastnade för som tex Orbea Laufey och Canyon Stoic verkar nu vara slutsålda så jakten fortsätter.
Vad tror ni om MB31? Kan det vara något?
MB31 Royal Dropper SLX 29" MTB med Dropperpost, Black - MB31 by Allebike
Mountainbike med dropperpost. 29" mountainbike med Shimano SLX. Perfekt för motionärer, nybörjare och som träningscykel.www.allebike-sports.com
Tack för input! Jag tänker såhär, blir man biten så lär man väl gå FS ändå. Som så många andraJag tycker den ser schysst ut! Vill du köra mer aggressivt framöver så lär den ramen funka finfint med en 140-150mn gaffel.
Jag hade kört på L och kört som den är eller XL och bytt till kort styrstam. Med de älgbenen lär XL funka fint, lär bli högt uppstick på droppern med L, om du stör dig på det.Tack för input! Jag tänker såhär, blir man biten så lär man väl gå FS ändå. Som så många andra
Hur ska man tänka storleksmässigt? Jag är 182cm med 88cm i grenmått. Är det reachen man ska gå efter? Som exempel så säger Canyon stl M medans Orbea säger stl XL. Allebikes MB31 verkar överlappa L/XL.
Kul! Mtb-skor, exempelvis Five Ten Freerider Pro och handskar samt knäskydd. Ryggskydd är också bra att ha.Handpenning lagd på en grön Orbea Laufey H10 som förväntas komma in redan i slutet av denna månad.
Vad behöver jag mer förutom trampor och hjälm?
Tips på knäskydd? Jag misstänker att smidiga och skyddande står lite i motsats till varandra..Kul! Mtb-skor, exempelvis Five Ten Freerider Pro och handskar samt knäskydd. Ryggskydd är också bra att ha.
Det är lite som med hjälm, man behöver prova.Tips på knäskydd? Jag misstänker att smidiga och skyddande står lite i motsats till varandra..
Jo, hjälm är ju ett kapitel för sig. Och inte blir det bättre av att jag har begåvats med storlek 62 på huvudet..Det är lite som med hjälm, man behöver prova.
Jag kör med POC vpd, de är ganska poppis.Poc Joint VPD Air Knee
www.mtbstore.se
Gillar verkligen dom greppen med. Greppiga och skönare för handen när de är lite tjockare
Vårstädning
Nån skillnad?Överdrivet fräsiga skivor - check!
203/180 är inte överdrivet.Överdrivet fräsiga skivor - check!
Det där kommer definitivt göra skillnad.Nån skillnad?
Inte hunnit testa mer än funktion utanför huset. Känner ingen enorm skillnad än iaf. Testade att tramsa lite och försöka cykla på bakhjulet och kom längre än jag nånsin gjort. Säkert tack vare skivornaNån skillnad?
Ne inte storlek kanske. Men att ha flytande skivor är väl mest overkill på en cykel?203/180 är inte överdrivet.
Det där kommer definitivt göra skillnad.