Hade själv en M500 i mako blue metallic. CAAD3, pepperoni och IRC Mythos.Hur visste du att jag hade såna back in the days!?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade själv en M500 i mako blue metallic. CAAD3, pepperoni och IRC Mythos.Hur visste du att jag hade såna back in the days!?!
Snyggt! Hade en RockShox Mag 21 på den där på den tiden men satte dit Pepperoni nu, mest för att den är så sjukt snygg.Hade själv en M500 i mako blue metallic. CAAD3, pepperoni och IRC Mythos.
4 mil är ändå respektabelt.Blandat stök, Stig o grus. Kämpa fick jag när jag hängde på ”grabbarna” för första gången.
Du det känns idag. Känns som jag åkt torktumlare. 2-2.5 brukar vara långt för mig.4 mil är ändå respektabelt.
Trevligt! Om jag fortsätter tycka detta är kul efter i år blir det leta nått trevligt fulldämpat beggat nästa år.Äntligen. Glänsande och fin. Det blir en jungfru-tur i helgen. Inga 4 mil dock..
Yes. Levererades igår efter två månaders corona-försening. Det var trevligt att kunna skruva ihop den i vardagsrummet utan att smutsa nerTrevligt! Om jag fortsätter tycka detta är kul efter i år blir det leta nått trevligt fulldämpat beggat nästa år.
Men den där ser väldigt blank och fin ut. Helt ny?
Tjusig! Är inne på andra säsongen med min process och är hur nöjd som helstÄntligen. Glänsande och fin. Det blir en jungfru-tur i helgen. Inga 4 mil dock..
Ja. Cube Attention är av gammalt snitt.Hej alla glada MTB-fantaster på KS!
Efter att ha hyrt ett par gånger och fastnat i träsket är det dags för ett första köp. Jag har ögonen på en HT och fastnat för Canyons Grand Canyon 7, den har vad jag vill ha till rätt pris. Nu till min fråga - storlek, vilken skall jag ha? Är 186, har 80 i inseam och väger runt 88kg (en bra dag). Canyons hemsida säger mig att jag ska köpa en L men om jag jämför med det enda referensvärdet jag har, nämligen att hyrcyklarna har varit Cube Attention i strl L så ser jag att Canyons L är större i nästan samtliga dimensioner. Ska jag ändå köpa en L tycker ni?
Har försökt googla och läsa bakåt i denna tråd men blir ärligt talat bara mer förvirrad och erkänner gladeligen att jag inte kan tillräckligt för att förstå allt - ny geometri vs. gammal geometri, extra long tubes m.m., det är mycket info att ta in som newbie.
Du ska inte ha mindre än L om det är din fråga.Hej alla glada MTB-fantaster på KS!
Efter att ha hyrt ett par gånger och fastnat i träsket är det dags för ett första köp. Jag har ögonen på en HT och fastnat för Canyons Grand Canyon 7, den har vad jag vill ha till rätt pris. Nu till min fråga - storlek, vilken skall jag ha? Är 186, har 80 i inseam, väger runt 88kg (en bra dag) och har relativt lång överkropp och armar för min längd (Tycker Etons armlängd är perfekt, om det nu är ett relevant jämförelsevärde, tänker att det kan flyga här på KS). Canyons hemsida säger mig att jag ska köpa en L men om jag jämför med det enda referensvärdet jag har, nämligen att hyrcyklarna har varit Cube Attention i strl L så ser jag att Canyons L är större i nästan samtliga dimensioner. Ska jag ändå köpa en L tycker ni?
Har försökt googla och läsa bakåt i denna tråd men blir ärligt talat bara mer förvirrad och erkänner gladeligen att jag inte kan tillräckligt för att förstå allt - ny geometri vs. gammal geometri, extra long tubes m.m., det är mycket info att ta in som newbie.
S&S?Det här projektet har konstigt nog dragit ut på tiden...
Nja...
Bra present. Grattis i efterskott.Fick en Scott Scale 970 i födelsedagspresent igår och testade den längst Ljusnanleden idag, riktigt härligt!
Tackar!Bra present. Grattis i efterskott.
Du får gärna höra av dig med lite mer info. IF är tufft!Nja...
Fick ramen av en kompis.
Det var en buckla mitt på som kapades bort, lite skev...
Kanske för tunt gods (Reynolds 853) för att svetsa dit en rörbit eller S&S?
Enklast att skita i allt eller sälja vidare..
Vart är Ljusnanleden, bor efter Ljusnan men aldrig hört talas om den.Fick en Scott Scale 970 i födelsedagspresent igår och testade den längst Ljusnanleden idag, riktigt härligt!
IF är väldigt tufft!!Du får gärna höra av dig med lite mer info. IF är tufft!
Vad är det för årsmodell, är det inte 2017? Den ser ju helt ocyklad ut. Vårdar du den ömt eller är den ny?Trodde knappt någon körde HT längre. Finns ju så sjukt lätta och styva heldämpat nuförtiden. Här är min Cannondale som är sjukt styv och lätt.
Kanske för att man får en helt okej ht för 10-15 kr medan en lätt och styv fs börjar på minst dubbla? Nischen ”ht för +30k” är väl däremot rätt smal idag, köps nog mest av snabba rävar som vet exakt vad de vill ha och har fler cyklar i garaget...Trodde knappt någon körde HT längre. Finns ju så sjukt lätta och styva heldämpat nuförtiden. Här är min Cannondale som är sjukt styv och lätt.
Bilden är några år så 2017 kan stämma. Men jag cyklar bara när det är fint så tog jag ett kort nu så ser den likadan ut. De enda gånger jag kör i skitväder är om det är tävling eller något motionslopp.Vad är det för årsmodell, är det inte 2017? Den ser ju helt ocyklad ut. Vårdar du den ömt eller är den ny?
Ska man ha en bra styv heldämpad så får man nog minst lägga 50k och ska den dessutom vara lätt med kolfiberhjul ja då sticker det iväg. Men de är ju en fröjd att cykla på.Kanske för att man får en helt okej ht för 10-15 kr medan en lätt och styv fs börjar på minst dubbla? Nischen ”ht för +30k” är väl däremot rätt smal idag, köps nog mest av snabba rävar som vet exakt vad de vill ha och har fler cyklar i garaget...