• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Haft två heldämpade Rose. Har bara gott att säga om dessa. Dock var det ca 5-6 år sedan.
De lär väl knappast blivit sämre. Kul att höra :) de blev liksom lite nya måttstocken för vad en beggad cykel får kosta för mig. Visst en beggad för samma pris som en ny Rose kanske har bättre komponenter men samtidigt är de lite trevligt med helt nytt. Gillade den mintblåa färgen också :)

Hittar inga beggad Rosecyklar men hur är de på andrahandsmarknaden? Någonting mtb folk verkar gilla eller fnyser åt?

Lockout på fulldämpat, det vill man ha eller? Testade att köra på full dämpning och sen låst på mellersta läget på polarens Scott genius i en stökig uppförsbacke. Kände ju att de gjorde skillnad vid klättring att kunna minska gunget något.

När styrändan varit 5cm in i låret och blivit utdragen. På sonen alltså.

0D21A386-9C69-41AF-9C06-EB0148A95B66.jpeg
Åh fy fan! Hur mår han?

Vi tittar på mello på östra sjukhusets barnakut och väntar på skiktröntgen och operation. Under omständigheterna mår han helt ok, men med dropp och morfin så kommer väl smällen senare.
Det missade lårartären iaf, så tur i oturen
Galet. Trodde knappt det var möjligt. Måste varit en duktig smäll. Jäkla tur att lårartären klarade sig!

Ta hand om er och hälsa grabben att han är en kämpe!

Tiden går långsamt på sjukhus....
Operationen gick bra. Musklerna är ihopsydda inuti och utsidan har 10 stygn.
Kirurgens kommentarer var talande ”för att få något så trubbigt igenom huden krävs mycket kraft. Det kommer att kännas ett tag framåt. Hålet var inte 5 cm djupt. 10 cm ungefär” 😲
Nu väntar vi på att få åka hem.

Senast ändrad:
Tiden går långsamt på sjukhus....
Operationen gick bra. Musklerna är ihopsydda inuti och utsidan har 10 stygn.
Kirurgens kommentarer var talande ”för att få något så trubbigt igenom huden krävs mycket kraft. Det kommer att kännas ett tag framåt. Hålet var inte 5 cm djupt. 10 cm ungefär” 😲
Nu väntar vi på att få åka hem.
Som sagt, helt galet.

Hoppas det går bra med rehab och allting sen även om de kan ta tid.

Köp först, tänk efteråt! Den är nog kanon, men de är lite korta.
Haha! Ibland önskar jag att jag kunde handla som du beskriver men det går helt enkelt inte.

Efter att ha postat den så googlade och youtubade jag. Den verkar ju vara riktigt kul utför men uppför var de värre. Många som klagar på för mycket gung och flera som verkar ha sålt modellen vidare kort efteråt.

Polaren som har en scott genius provade min Vitus Sentier och blev positivt överraskad att den klättrade så bra. Vilket i sig gör mig ännu mer tveksam på YT Capra.

Jag bombar inte nerför laxtrappor eller hoppar speciellt mycket så tror jag ska leta en aningen mindre aggressiv hoj.

Kikar främst beggat men kan även tänka mig nått helt nytt till hösten om de finns några kvar som ska säljas ut.

Large
Trail/Enduro
Runt 140-160 slag
Helst 29"
Hyfsat modern (typ 3år gammal)
Runt 20k

Jagar inte tider i appar utan vill bara ha en kul hoj som är ganska allround men inte extrem åt nått håll.

Haha! Ibland önskar jag att jag kunde handla som du beskriver men det går helt enkelt inte.

Efter att ha postat den så googlade och youtubade jag. Den verkar ju vara riktigt kul utför men uppför var de värre. Många som klagar på för mycket gung och flera som verkar ha sålt modellen vidare kort efteråt.

Polaren som har en scott genius provade min Vitus Sentier och blev positivt överraskad att den klättrade så bra. Vilket i sig gör mig ännu mer tveksam på YT Capra.

Jag bombar inte nerför laxtrappor eller hoppar speciellt mycket så tror jag ska leta en aningen mindre aggressiv hoj.

Kikar främst beggat men kan även tänka mig nått helt nytt till hösten om de finns några kvar som ska säljas ut.

Large
Trail/Enduro
Runt 140-160 slag
Helst 29"
Hyfsat modern (typ 3år gammal)
Runt 20k

Jagar inte tider i appar utan vill bara ha en kul hoj som är ganska allround men inte extrem åt nått håll.
Tror fan att en 170/170 cykel kan bli gungig. 😂

Jag har 130 bak och 150 fram, tycker det funkar till det mesta.

Vilken jävla go dag! Skolkade från jobbet och cyklade en runda med bra flyt. Sedan bytte jag bromsklossar och luftade bromsarna, laddade liftkort för Vallåsen på söndag och förberedde lite packning. Sjukt taggad!

Äsh då, säkert ingen som såg :p
Man blir ju sur på sig själv! Första spåret ner tappade jag fäste och välte helt ologiskt. Då gick vänster vevarm åt helvete. Borde egentligen ställt in resten av dagen men körde vidare ändå. Gjorde sedan vurpan i videon ovan och då gick GPSen sönder.

Kan konstatera nu i efterhand att jag inte borde kört vidare. Gängorna i vänster vevarm är helt söndertrasade, ren tur att inte pedalen lossnade helt. Då hade jag kunnat få riktigt ont.

Man blir ju sur på sig själv! Första spåret ner tappade jag fäste och välte helt ologiskt. Då gick vänster vevarm åt helvete. Borde egentligen ställt in resten av dagen men körde vidare ändå. Gjorde sedan vurpan i videon ovan och då gick GPSen sönder.

Kan konstatera nu i efterhand att jag inte borde kört vidare. Gängorna i vänster vevarm är helt söndertrasade, ren tur att inte pedalen lossnade helt. Då hade jag kunnat få riktigt ont.
Ja de är inte speciellt optimalt. Låter som du ska vara glad att de var GPSen som rök och inte nötterna.

Lite TLC för hojen nu så mår du bättre i själen sen :)

Tillbaka
Topp