• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Kladdigt i skogen idag, men skoj!

624A42AE-E99C-441B-9763-3C138A6C5E06.jpeg

Hej! Jag önskar lite guidning i cykelträsket. Tanken är att jag ska köpa en cykel för att börja cykla lite i skogen med min son och samtidigt ta mig till och från jobbet med cykeln. Det är inte speciellt långt till jobbet ska tilläggas.

Cyklarna på bifogade bilder är vad jag tror är bra instegsmodeller? Åsikter mottages gärna! Jag är 183cm och väger närmare tresiffrigt.

Tack på förhand!

Screenshot_20211108-185709_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20211108-185701_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20211108-185446_Samsung Internet.jpg

08453B59-2CDB-4DC6-AFFE-311F56B81540.jpeg

Har varit ute och testat styret. Jäklar vad dåligt det blev, fick ont i handlederna direkt. Vred sedan styret bakåt vilket gjorde det bättre. Har nu flyttat ner det 5mm på stammen, tror det kommer ge mer av den känslan jag var ute efter.

Såg två gossar på fullgungshojar som trampade glatt förbi slottskogsvallen mot ängårdsbergen i lördags morse.. Men jag tror jag skippar.

En fotledsskada har gjort det mer eller mindre omöjligt att trampa öht sedan i början av september 😒

Hade nog gett snön ett försök om jag varit hel. Alldeles för sugen på lite gubbrull nu 🤤

03DB648A-B4CA-418E-BFA7-E117FD8155C5.jpeg
284012CB-EEE9-47D5-B820-AF1B2DB7E262.jpeg

Äntligen igång igen! Har cyklat 2 dagar i rad nu. Vet inte om det är mentalt eller inte men blir inte riktigt kompis med mitt nya styre så kommer byta tillbaka till det gamla.

03DB648A-B4CA-418E-BFA7-E117FD8155C5.jpeg
284012CB-EEE9-47D5-B820-AF1B2DB7E262.jpeg

Äntligen igång igen! Har cyklat 2 dagar i rad nu. Vet inte om det är mentalt eller inte men blir inte riktigt kompis med mitt nya styre så kommer byta tillbaka till det gamla.
Kanske bara inte vridit styret tillräckligt mycket framåt/bakåt? Så va de för mig för några år sedan då jag bytte styre. Nu senast blev de spot on direkt, samma vinklar men några mm mer rise, 1cm bredare och alu istället för kol. Men största skillnaden blir hur man vrider styret.

Kanske bara inte vridit styret tillräckligt mycket framåt/bakåt? Så va de för mig för några år sedan då jag bytte styre. Nu senast blev de spot on direkt, samma vinklar men några mm mer rise, 1cm bredare och alu istället för kol. Men största skillnaden blir hur man vrider styret.
Har vridit bak det som satan och flyttat ner det 5mm på stammen. Tycker ändå 30mm rise känns mycket bättre. Det är ju bara en skillnad på 5mm i höjd så jag misstänker att det är placebo. Men oavsett så känns det jäkligt konstigt.

Jösses, inte lätt att få tag på ny cykel som man "pekar på". Man får ta det som erbjuds hos handlarn..

Lagt en beställning på en Orbea Barncykel i Semptember månad, tanken att han ska få på födelsedagen sent nästa månad. Ringde och stämde av.. Juli.. hmm.

Även lite sugen på att på en gravelbike istället för min racer som jag ärvt.. samma sak där, det mesta sålt, finns knappt något på bikester heller..

Ett litet svar till mitt inlägg ovan -

ORBEA (om man är sugen) har på sin hemsida att man kan regga ett konto, så letar du upp var modellen man söker efter kommer finnas närmast i tiden, dvs inkommande till ÅF.

Nu kanske barncykeln är räddad. Älvgrenscykel verkar få in en i slutet av januari. Smart lösning av Orbea!

Jösses, inte lätt att få tag på ny cykel som man "pekar på". Man får ta det som erbjuds hos handlarn..

Lagt en beställning på en Orbea Barncykel i Semptember månad, tanken att han ska få på födelsedagen sent nästa månad. Ringde och stämde av.. Juli.. hmm.

Även lite sugen på att på en gravelbike istället för min racer som jag ärvt.. samma sak där, det mesta sålt, finns knappt något på bikester heller..
Kanske blir som vissa klockor att man får köpa ett gäng cyklar man inte vill ha för att till slut hamna på listan på modellen man är ute efter ;).

Tillbaka
Topp