• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Jag är helt chockad över hur snygga ni håller era pedaler/hur kass jag är. o_O
Städade cykeln igår. Så här ser mina ut efter två säsonger. :D

1000000829.jpg
 
Min tanke med, en gammal CroMega.....men efter lite googlande så kunde jag inte hitta en sån med den övre infästningar av bakramen eller vad det heter.....Univega var en annan tanke....
Det var ju några år sedan som de ramarna var populära. Vet att jag tyckte att de såg riktig tuffa ut. Tills jag provade Alpinestars variant och insåg att den säkert vägde runt 16 -17 kg 😂
 
Sonen önskade sig delar i julklapp så han kunde bygga sig en dirtjumper baserad på en gammal 26" GT mtb ram.

Riktigt cleant bygge tycker jag det blev. Helt efter hans egna ideer och tankar. Dessutom byggde han i stort sett det mesta själv. 💪

Superlätta fox factory gaffeln hade vi satt på sedan innan. Men nu blev det nya(beggade) fälgar, kort sadelstolpe, kort styrstag, bredare styre, bmx grepp, bättre o lättare flats, ny (beggad) sadel och single speed conversion. All onödig vikt blev rensad, inklusive frambromsen.
Den väger in på lite över 9kg.

IMG_20221228_112944.jpg

IMG_20221229_151429.jpg

IMG_20221228_113118.jpg
 
Godkväll forumiter och mtb experter, jag har länge varit i valet och kvalet att införskaffa en mtb. Har väl känt att det är mycket pengar att lägga på en hobby jag inte vet om jag kommer bli frälst för. Men hursom så har jag blivit erbjuden att köpa två stycken https://www.xxl.se/gt-sensor-carbon...dampad-stigcykel-unisex-bla/p/1183461_1_style för 25k styck, är detta ett klipp och hur tror ni resell värdet är om jag inte fastnar?, helt klart värd 25k. Du får inte mycket cykel för dom pengarna annars

Bra spec, helt klart värd 25. Du får inte speciellt mycket cykel för dom pengarna annars (heldämpat).

Vad du får för den vågar inte jag svara på, men skulle bli förvånad om du inte får pengarna tillbaka.
 
Tror du det? När jag skulle köpa cykel så tyckte jag nästan att L och M var dom som oftast var slut (lättare för mig som är 193cm och kör XL)
M är nog säkraste kortet. Letat små ramar till kidsen och det är svårt att hitta beggat. Antagligen så säljs det flest M/L men det tas även in flest M/L i lager i affärerna. Man kanske skulle omformulera till att köp inte en XL ram om du ska sälja den. XS är i alla fall guld värda. Går på ett kick när de blir till salu beggade. Sedan beror det ju lite på storleksspannet för just den modellen.
 
Tror du det? När jag skulle köpa cykel så tyckte jag nästan att L och M var dom som oftast var slut (lättare för mig som är 193cm och kör XL)
Du behöver ju XL. L är alldeles för kort för dig. Om du köper bara för att sälja så finns det nog inte mycket pengar att hämta. Risken är större än vinsten.
 
Du behöver ju XL. L är alldeles för kort för dig. Om du köper bara för att sälja så finns det nog inte mycket pengar att hämta. Risken är större än vinsten.

Det jag menade med mitt inlägg att min uppfattning är att M/L verkar vara de som går först snarare än S. Fullt medveten om att XL inte flyger ut ur butikerna (därav att det är lättare för mig, var bara en sidenote)
 
Det jag menade med mitt inlägg att min uppfattning är att M/L verkar vara de som går först snarare än S. Fullt medveten om att XL inte flyger ut ur butikerna (därav att det är lättare för mig, var bara en sidenote)
Såg lite fel. Ja, M och L brukar definitivt vara mer poppis än S och XL.
 
Såg lite fel. Ja, M och L brukar definitivt vara mer poppis än S och XL.
Så är det. S är därför sällsynta beggade. Så det brukar vara ganska eftertraktade då de dyker upp så sällan. Ofta till tjejer och ungdomar, men för en såpass dyr cykel som denna är det nog smartare att ta en M/L om man ska sälja direkt. Jag tror ni har rätt i det. Men XL är nog sämst att sitta på och behöva sälja.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp