På väg mot ”Ole Bromserud” söder om Lilla DelsjönVart är detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På väg mot ”Ole Bromserud” söder om Lilla DelsjönVart är detta?
Fin cykelInte speciellt krävande terräng men trevlig cykling en fredagkväll
Inte har du strippsat framskärmen i innerbenet?Premiärtur i år, ringrostig men ack så kul!!!
Har kört med Thules på en V90. Funkar bra, men jag hade hellre kört på taket om det vore ett alternativ.Någon som har cykelställ som hängs på bakluckan, mao inte monteras på dragkrok eller takräcke?
Tips om modell och funkar det bra?
Inte har du strippsat framskärmen i innerbenet?
Joo, det har Jg tydligen gjort... Här fick jag något att pyssla med imorgon..Inte har du strippsat framskärmen i innerbenet?
En M ska säkert funka bra för dig. Jag är 177cm och väldigt sällan en L passar mig. Ska du dessutom cykla lättare stigar och inte rejält bröt har du nog mer kul med en mindre ram.Cyklade en del Mountainbike förut. Diverse skador och flytt gjorde att jag till slut sålde min Trek Fuel EX 9.
Nu har hela familjen börjat cykla lite stig tillsammans och jag känner att sambons damcykel med korg inte räcker till längre. Det blir inte tal om någon särskilt avancerad körning.
Vi tänkte cykla ikväll och kollade lite på blocket lo lokalt där en Cannondale Habit 5 Medium 2018 dök upp för 8500:- vilket egentligen är lite över tänkt budget.
2018 Cannondale Habit 5 Bike
Reviews, ratings, specifications, weight, price and more for the 2018 Cannondale Habit 5 Bikewww.vitalmtb.com
Vad tror ni om en sådan? Bör jag pruta?
Tyckte min Trek var lite stor i Large. Är nog egentligen på gränsen mot en Large, är 176 cm.
Känns som jag har rätt lång bål och lite kortare ben om det gör någon skillnad. En mindre cykel är väl mer lättmanövrerad? Och skall som sagt inte köra något avancerat.
Vill ha en cykel snabbt, helst tills ikväll men vill inte köpa något skit heller på grund av stress.
Edit. Bytt till 12-växlat Eagle med singelklinga fram och nya shimanobromsar samt däck.
En M ska säkert funka bra för dig. Jag är 177cm och väldigt sällan en L passar mig. Ska du dessutom cykla lättare stigar och inte rejält bröt har du nog mer kul med en mindre ram.
När du ska köpa beg så är skicket viktigt. Blir snabbt dyrt om du behöver renovera dämpare och byta kassett och kedja (en kedjeslitagemätare är en bra investering när man ska leta begagnat).
Dålig koll på Cannondalen men är ju lite äldre geometri. Funkar säkert bra att cykla lite i skogen med för att hålla budget. Pruta ska man absolut göra för idag är beggat svårsålt. Komponentnivån påverkar ju rätt rejält vad som är vettigt pris, har som sagt inte koll.
Köp inte och tänk att jag byter till singelklinga sedan och nya däck, då är det bättre att hitta en cykel som är rätt från början, tuggar snabbt iväg i pris när man ”bara ska”.
Samma här. Har inte kört sedan april - opererade knät i juni. MTB funkar inte så det har blivit enbart grusväg/landsväg - vilket är en annan trådDet var ett tag sen sist pga diverse skador. Kändes riktigt bra!