Ett jäkla spolande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har du för rutiner? Spola av bara eller är det svampar och shampo o grejer?Ett jäkla spolande
Körde Muc-Off Bike Cleaner för ett tag sedan. Väldigt smidigt - behövdes inte mycket "skrubbande", "bara skölja av"Vad har du för rutiner? Spola av bara eller är det svampar och shampo o grejer?
Vi är alla olika nördiga på tvättfronten. Jag kör vattenslangen, that’s it. Skrapar inte bort eller torkar av. Alla lager mår bra också, finns en risk att man tvättar bort fett om man är för petig.Vad har du för rutiner? Spola av bara eller är det svampar och shampo o grejer?
Du postade en bild vid tvätt en gång, såg ut som värsta bukakeVi är alla olika nördiga på tvättfronten. Jag kör vattenslangen, that’s it. Skrapar inte bort eller torkar av. Alla lager mår bra också, finns en risk att man tvättar bort fett om man är för petig.
Kan posta en ny bild åt dig imorgon efter morgonrundan.Du postade en bild vid tvätt en gång, såg ut som värsta bukake
Hade nog gärna cyklat imorgon med om jag inte skulle iväg med mc’nKan posta en ny bild åt dig imorgon efter morgonrundan.
Jag tänker att varje cykling ger 2/10hk i viktkompensation.Hade nog gärna cyklat imorgon med om jag inte skulle iväg med mc’n
Kan jag stå över några cyklingar till innan du är ikappJag tänker att varje cykling ger 2/10hk i viktkompensation.
Ser ut att vara ett snabbt och roligt underlag på den där platsen. Var är detta nånstans? Känns som STHLM terräng. Kudos på g-shock.Inte en käft i skogen. Bara jag och fåglarna. Standardoutfit i skogen.
Ser ut att vara ett snabbt och roligt underlag på den där platsen. Var är detta nånstans? Känns som STHLM terräng. Kudos på g-shock.
9 år gammal… Börja med att serva dämparna, eller är den servad nyligen? Lockout är ganska meningslöst nu för tiden när hojarna är så trampeffeltiva. Är den svampig så höj trycket.Har precis varit och köpt mig en begagnad MTB för att komma igång och cykla lite efter ett mycket långt uppehåll. Tidigare körde jag en del landsväg så är helt nybörjare på MTB så har några frågor jag hoppas kan besvaras.
Cykeln jag köpte är en Scott Spark 960 (2015) och jag har funderingar kring hur ”lock out” funktionen fungerar?
(Denna modellen, detta är dock en lånad bild)
Fram blir den inte stum utan bara lite hårdare när man vrider på det blå reglaget på dämparen så är kanske något problem med funktionen där? Känns inte som det är några tydliga lägen utan vridningen av reglaget känns lite ”svampig”
Sedan bak känns den helt stum och jag vet inte riktigt hur jag ska få den att dämpa?
Har förstått att denna är helt manuell både bak och fram, går det att uppgradera med ett reglage på styret utan att byta dämpare?
Kanske läge att lämna in den på en genomgång om inte annat. Har som sagt noll erfarenhet av MTB så vore skönt om en fackman fick kollat lite på den.
Tack för svaret! Ja då blir det att lämna in den på service helt enkelt, föregående ägare hade haft den stående i garaget i 3 år så ingen service gjord på länge.9 år gammal… Börja med att serva dämparna, eller är den servad nyligen? Lockout är ganska meningslöst nu för tiden när hojarna är så trampeffeltiva. Är den svampig så höj trycket.
Det har hänt väldigt mycket med hojarna sedan 2015 så mitt råd är att köra med denna oförändrad ett tag. Har hänt en hel del med standarder sedan dess så finns risk att delar du köper inte går att flytta om du vill byta hoj längre fram.Är egentligen sugen på att bygga om till enkel klinga fram också är det något som hissas eller dissas?
Jag låser bakdämparen då det går uppför oftast, iaf om det är några hundra meter Såpass ofta att jag är sugen på att skaffa wirereglage till den.Låser aldrig mina dämpare.
Det är väl till för när man spurtar i mål på asfalt i nåt xco rejs, typ.
Fast i en brant rotig backe vill man ju ha en akiv fjädring så att man inte spinner loss och får stopp.Jag låser bakdämparen då det går uppför oftast, iaf om det är några hundra meter Såpass ofta att jag är sugen på att skaffa wirereglage till den.
I en brant rotig backe har du säkert rättFast i en brant rotig backe vill man ju ha en akiv fjädring så att man inte spinner loss och får stopp.
Ja 9 år räknas kanske till vintage9 år gammal… Börja med att serva dämparna, eller är den servad nyligen? Lockout är ganska meningslöst nu för tiden när hojarna är så trampeffeltiva. Är den svampig så höj trycket.
Vart är detta?Låser inte heller mina dämpare. Har sålt allt vad heldämpat heter och är nöjd med min stål-ht.
Fint i Göteborgs skogar nu
Är mkt nöjd med min Orbea Laufey måste jag säga. Kör H10 modellen själv men finns något enklare (men fortfarande bra) också.Hej! Är det någon som har tips på en HT som är bra grejer? Närmast för köp är en TREK X-Caliber 8 i dagsläget. Ca 12k från butik
Tack, ska kolla mer på Orbea.Är mkt nöjd med min Orbea Laufey måste jag säga. Kör H10 modellen själv men finns något enklare (men fortfarande bra) också.