• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

RobinW

Cartier
2-Faktor
Kul! Funderar på att testa själv. Har tillgänglighet till ett hus ett par mil bort bara.

Är det bara ren kötta DH med diverse höga hopp eller finns det leder där jag skulle kunna köra min Trek Fuel Ex9?
Sonen och fler av de andra i sällskapet kör endurocyklar och betydligt snabbare/svårare än mig så nog går det också...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul att höra. Får nog ta mig tid att testa :). Själv kör jag som en kratta så det går säkert tillräckligt långsamt.

Finns ju några snälla nedfarter och jag har sett folk på stela hojar ta sig ner så det går.

Inte jättedyrt att hyra hoj så kan dock vara värt det, kul att testa riktiga prylar.

...var upp för ett par veckor sedan men då kutade jag bara upp för backen - kul det med!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Finns ju några snälla nedfarter och jag har sett folk på stela hojar ta sig ner så det går.

Inte jättedyrt att hyra hoj så kan dock vara värt det, kul att testa riktiga prylar.

...var upp för ett par veckor sedan men då kutade jag bara upp för backen - kul det med!
Har endast testat DH en gång förut, riktigt kul men också livsfarligt :).

Åker jag tar jag nog med min egna hoj, känns roligare att använda den. Har man köpt en dyr pryl vill man ju använda den :).
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
MTB? Nja men kul är den :)

Väntar leverans av en ny hardtail. Sjukt otålig!

20CFCB80-99FE-435A-8580-B023CE0FA2F9.jpeg
 

Ricrob

Patek
Kul tråd! Många materialare hör ser jag ;)

Själv kör jag rel snikig hoj, bara det nödvändigaste fixat, skiter i putsen men håller den minty i funktion.

Uppbyte planerat till nästa säsong.

Några som kört race i år? Körde Vättern MTB och Vasan själv. Ska köra Hammarby Hill om några v tänkte jag.

Min jonne
2BCAED7B-3286-4A42-BE62-22B436F73D09.jpeg
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Beställde ny HT i lördags, Roscoe 7 2020års-modell :)
Roscoe7_20_28499_A_Primary

Fräsch, yao! Men jag fattar inte för mitt liv varför de fortsätter med den egna ”lösningen” Boost141. Detta i kombination med 10-delad Deore som är så j-val 2018.

Men men, geometrin ser spot on ut med fina vinklar och en lagom lågt vevparti.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fräsch, yao! Men jag fattar inte för mitt liv varför de fortsätter med den egna ”lösningen” Boost141. Detta i kombination med 10-delad Deore som är så j-val 2018.

Men men, geometrin ser spot on ut med fina vinklar och en lagom lågt vevparti.
Har inte Trek Boost bak på ALLA hojar 2020? Låter ju helt orimligt. Finns väl bara en boost-dimension bak?
 

Andreasbr414

Cartier
Första rundan gjord på kolfiberhojen fy fan vilken trevlig bäst de blev. Blir nog ladda på med 11-42 kasett och annan växel mekanism innan nästa sommar men de är inte säkert. Känns jävligt lätt och håller bra fart på långa transportsträckor trots bara 1,2-1,3bar i fram och 1.4-1.5 bar i bakdäcket. Landade bygget på 9.9kg utan pedaler. :)
20190819_210019.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Första rundan gjord på kolfiberhojen fy fan vilken trevlig bäst de blev. Blir nog ladda på med 11-42 kasett och annan växel mekanism innan nästa sommar men de är inte säkert. Känns jävligt lätt och håller bra fart på långa transportsträckor trots bara 1,2-1,3bar i fram och 1.4-1.5 bar i bakdäcket. Landade bygget på 9.9kg utan pedaler. :)
20190819_210019.jpg
Nice! Och på tal om korta bromsslangar så tror jag inte dina är för korta. :D
 

Mattias J

Omega
2-Faktor
Beställde ny HT i lördags, Roscoe 7 2020års-modell :)
Nice! Jag har en Roscoe 8 (2018 = den som är orange). Jag är jäkligt nöjd med den. Då var det bra pris, 11 000kr tror jag, och den var vettig med en klinga fram! Nu kostar 8:an 16 000 kr! Tycker iof att Roscoe 2020 har grymt cool färg. Retro liksom! Jag började med HT och gick sedan över till FS som typ många. Har min Roscoe som reservare och regn/slask/vintercykel nu :pirate:
Har dessutom extremt lite luft in däcken på min Roscoe.
 
Topp