• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Nice! Jag har en Roscoe 8 (2018 = den som är orange). Jag är jäkligt nöjd med den. Då var det bra pris, 11 000kr tror jag, och den var vettig med en klinga fram! Nu kostar 8:an 16 000 kr! Tycker iof att Roscoe 2020 har grymt cool färg. Retro liksom! Jag började med HT och gick sedan över till FS som typ många. Har min Roscoe som reservare och regn/slask/vintercykel nu :pirate:
Har dessutom extremt lite luft in däcken på min Roscoe.
Vilket är roligast och varför? FS eller Hardtail?
Om man nu förutsätter att hojarna skulle vara hyfsat lika i övrigt.

Nice! Jag har en Roscoe 8 (2018 = den som är orange). Jag är jäkligt nöjd med den. Då var det bra pris, 11 000kr tror jag, och den var vettig med en klinga fram! Nu kostar 8:an 16 000 kr! Tycker iof att Roscoe 2020 har grymt cool färg. Retro liksom! Jag började med HT och gick sedan över till FS som typ många. Har min Roscoe som reservare och regn/slask/vintercykel nu :pirate:
Har dessutom extremt lite luft in däcken på min Roscoe.
Kollade den nya 8an (2020) men färgen går bort för mig, för mycket ”eldflames” över loggan..

Så det blev den något billigare 7:an på 11.9k..tyckte det kändes som ett bra pris, den är ju uppgraderad och skall motsvara förra årets 8:a

Jag sålde precis min FS för att gå tillbaka till HT :)

366407BA-11AB-48C1-BF66-BD69676593B4.jpeg
97D036AB-568D-4BE6-B137-75B855F906B3.jpeg

You can’t stop this train! Delvis regn, blött och halt men jäkligt roligt!

Har spanat lite på en XC-hardtail de senaste veckorna för att kunna haka på jobbarkompisarna ut i skogen. Funderar lite på hur man ska tänka kring växelkomponenterna.. SRAM eller Shimano, och även gripshift vs. trigger? Ganska säker på att jag vill ha singelklinga fram i varje fall...
Känns lite som två olika läger när det kommer till gripshift vs. trigger. Kommer jag som nygammal MTB-cyklist (läs jävligt många år sedan) tycka att gripshift känns lökigt? Har fram tills nu förknippat det med citycyklar... :)

Har spanat lite på en XC-hardtail de senaste veckorna för att kunna haka på jobbarkompisarna ut i skogen. Funderar lite på hur man ska tänka kring växelkomponenterna.. SRAM eller Shimano, och även gripshift vs. trigger? Ganska säker på att jag vill ha singelklinga fram i varje fall...
Känns lite som två olika läger när det kommer till gripshift vs. trigger. Kommer jag som nygammal MTB-cyklist (läs jävligt många år sedan) tycka att gripshift känns lökigt? Har fram tills nu förknippat det med citycyklar... :)
Har inte testat någon modern gripshift men det finns nog en anledning till att 99.9% av alla Mtbs som säljs nu har triggar-växlar. Men visst, gillar du gripshift så...

Är ute på första skogsrundan nu med den nybyggda Sensan. Blev en helgrym cykel och riktigt lätthandterad! Gick dock upp till 1.6 bar i däcken för att ha bättre fart på transportsträckorna. Gillar hittills kombon med 34t klinga fram och 11-36 bak.
20190821_172855.jpg
ska bli kul att koma ut och köra massa spår osv om man kan bestämma sig vad man vill köra för enduro XD

Utveckla gärna varför, blir nyfiken eftersom jag bara kört HT men blir nyfiken på FS.
Verkar ju inte helt ovanligt att folk går över till HT från FS.
Remedyn funkade klockrent i parken men mindre bra vid "vanlig" cykling eftersom den blev ganska gungig och klumpig, tungcyklad helt enkelt..

Ganska platt där jag bor också så blir inte mkt utförs. Så här i efterhand var Remedyn kanske inte så genomtänkt köp då jag troligtvis inte kommer iväg till parken mer än max 3ggr/år och då kan jag lika gärna hyra cykel vid dem tillfällena..
Så en HT räcker då mer än väl till mina amatör-turer i skogen!
Fick den idag, blev en kort provrunda men redan nu känns den 10ggr smidigare än Remedyn!

Tillbaka
Topp