ScubaKing
Guld
Provkör en budgetspräckare idag. Snabb, sinnesjukt lätt. Inte riktigt rätt nivå på själva cyklisten bara
Pris och modell?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Provkör en budgetspräckare idag. Snabb, sinnesjukt lätt. Inte riktigt rätt nivå på själva cyklisten bara
Pris och modell?
Trek top fuel 9.9 står det ju
Ska kolla där! Blir nog ett par!https://www.adidas.se/five-ten-mountain-bike-freerider-pro-shoes/BC0638.html
Tror detta blir billigare. Fri frakt och fri retur samt 15% off om man signar upp sig för nyhetsbrevet.
90-talstitan är ball - har själv en uppsättning parhojar från början/mitten av nittiotalet från ett av kultmärkena som jag uppskattar väldigt mycket. Landsvägshojen är fortfarande helt magisk med varsam uppdatering i komponenterna (och går bevisligen fortfarande snabbt...) men MTB:n är ju ett jävla härke i jämförelse med hur moderna skogshojar funkar och åker. Den är ball, den väger piss och ingenting (för tiden, alltså), den har fortfarande ett skimmer kring sig men är tamejfan fullständigt livsfarlig. Jag gillar!Är man lite knäpp om man fantiserar om titan från 90-talet? T ex https://mobil.blocket.se/annons/uppsala/gt_lightning_titan_26_tum/86364303
Lite så jag funderar också, risk att den skulle få rulla extremt sällan och det är nog vettigare att leva ut nostalgi på asfalt. Men titan-mtb var ju drömmen en gång i tiden...90-talstitan är ball - har själv en uppsättning parhojar från början/mitten av nittiotalet från ett av kultmärkena som jag uppskattar väldigt mycket. Landsvägshojen är fortfarande helt magisk med varsam uppdatering i komponenterna (och går bevisligen fortfarande snabbt...) men MTB:n är ju ett jävla härke i jämförelse med hur moderna skogshojar funkar och åker. Den är ball, den väger piss och ingenting (för tiden, alltså), den har fortfarande ett skimmer kring sig men är tamejfan fullständigt livsfarlig. Jag gillar!
Det finns lite basövningar som du kan göra på vilken gräsmatta, grusplan eller parkeringsplats som helst och faktiskt gör stor skillnad i praktiserandet i skogen - stillastående balans, bunnyhops, vaggan (upp på framhjulet, upp på bakhjulet...), stillastående rotationshopp, bakhjulsåkning med och utan trampande, tight slalom/åttor. Jobbigare än vad du tror och en timme-enåenhalv kommer att ha dig helt död i bålen.Är novis på MTB (inte kört sedan man var ung) och fick lite tid över i helgen för att träna någon timma.
Siktet och tanken är att köra mest i skog.
Kollat lite tips på YouTube och annat och fått för mig att om man skall kunna lyckas någorlunda så är det bra att lära sig BunnyHopp. Jag har även lagt till att jag skulle vilja kunna wheela. Skall man komma över stockar och dylikt måste man kunna lyfta sig själv från marken med rätt teknik.
Markdrömmen vore att försöka komma över en stock och fastna så man landar illa på en rad olika tänkbara vis.. - kör folk med susp?
Åter till träningen, försökte lära mig wheela igår och det gick rätt bra. Någon gång till så sitter det nog. Rätt mycket träningsvärk på ställen jag trodde inte fanns.
Någon med inputs om andra tekniker man bör behärska innan man ger sig ut?
Det finns ingen anledning att inte ge sig ut i skogen, man lär ju sig under tiden. De flesta lägre hindren kan man ju dessutom forcera genom att toucha samtidigt som man hoppar över dem,. Är det för högt, kör runtÄr novis på MTB (inte kört sedan man var ung) och fick lite tid över i helgen för att träna någon timma.
Siktet och tanken är att köra mest i skog.
Kollat lite tips på YouTube och annat och fått för mig att om man skall kunna lyckas någorlunda så är det bra att lära sig BunnyHopp. Jag har även lagt till att jag skulle vilja kunna wheela. Skall man komma över stockar och dylikt måste man kunna lyfta sig själv från marken med rätt teknik.
Markdrömmen vore att försöka komma över en stock och fastna så man landar illa på en rad olika tänkbara vis.. - kör folk med susp?
Åter till träningen, försökte lära mig wheela igår och det gick rätt bra. Någon gång till så sitter det nog. Rätt mycket träningsvärk på ställen jag trodde inte fanns.
Någon med inputs om andra tekniker man bör behärska innan man ger sig ut?
Ni är på tok för morgonpigga...Samma tid och kanal imorgon (Eklandaparkeringen, 07:30). Bra start på dagen.
Lite folk i skogen, bra start på dagen och skönt att slippa bli utskälld av familjen när man kommer hem.Ni är på tok för morgonpigga...
Trist som f*n! Får du nåt på försäkringen åtminstone?
En Trek Remedy 8 fattigare dårå. Min andra cykel jag blev av med igår.
Hade hämtat ut den från service dagen innan...
Det är en på tok för dyr cykel att ha stående nere i cykelrummet i huset. Du måste ta in den i lägenheten/hallen. Men förhoppningsvis kommer det gå på försäkringen då det verkar som att det var låst i både rum och bakom galler, samt cykeln låst?
Från samma ställe? Vill någon verkligen ha en hoj så är det svårt att stoppa. Byt förvaringsställe.Låste den på det mesta optimala sättet -förutom att ha den i lgh. Källaren, separerat rum med blipp. Ett abus granit x lås runt metallramen du ser på bilden.
Givetvis får jag tillbaka på försäkringen, men är andra cykeln jag får stulen i år, och börjar tappa hoppet lite om att ha en finare cykel för mig själv..
Från samma ställe? Vill någon verkligen ha en hoj så är det svårt att stoppa. Byt förvaringsställe.
Inte samma ställe. Ena utanför Bromma Blocks gallerian låst i en pollare vid huvudentrén. Denna hemma.
Helt otrolig otur. Ta in cyckeln i fortsättningen.
Så det är detta som är det stora intresset nu?
Körde en kort-runda i Ruddalen mellan regnskurarna. Nu har jag kört 451km i år, kommer garanterat nå min förhoppning om 50mil i år.
Det var bara ett skämt, men nu minns ju folk annonsen efter att de läst den.Så det är detta som är det stora intresset nu?
Såg nåt i nån annons om att byten inte var aktuella eftersom du ska sluta med klockor!?
Eller var det bara ett skrämskott...?
Ja, det rullar på.
Körde en kort-runda i Ruddalen mellan regnskurarna. Nu har jag kört 451km i år, kommer garanterat nå min förhoppning om 50mil i år.
Fy fan, är det bara MTB allting?Ja, det rullar på.
Utläsning från Strava...
88 timmar i sadeln, 220 mil och mer än 20.000 höjdmeter. Undra hur många liter svett
Nej, det är även landsväg, men det tycks loggas som cykel alltihop, så det är en blandning.Fy fan, är det bara MTB allting?
Pendling och landsväg är fusk.Nej, det är även landsväg, men det tycks loggas som cykel alltihop, så det är en blandning.