Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
hola,
Ska beställa nytt efter kraschen. Rubbet,
Hjälm, skydd, skor kläder. Ska till Flottsbro över en helg om en månad cirka och kommer säkert vara lite kyligare, långbyxor och tröja?
Är det Bikester man beställer ifrån? eller finns bättre alternativ prismässigt osv,,
Vad blev det för kul då?beställde allt ifrån Bikester
Kan slänga upp bild imorrn. Haha kul vettefan. Men uppenbarligen behövligt. Haha. Men 6k får. Anses som billig livförsäkring, hjälm och kroppsskydd.Vad blev det för kul då?
Kul att höra att du är på väg upp i sadeln nu igen!Kan slänga upp bild imorrn. Haha kul vettefan. Men uppenbarligen behövligt. Haha. Men 6k får. Anses som billig livförsäkring, hjälm och kroppsskydd.
Byggde om min 10del till 11del m8000 och kassetten passade på samma body.Råkar de vara så att nån här inne har en 11delad kasett typ shimano xt eller xtr (m8000/m9000 dyna-sys) och skulle kunna mäta hur tjock den är vid boddysplinsen. Vore ruggigt trevligt om någon kunde.sägs ju att dom ska passa på nav för 10 delat nav men vill ha de mätat innan jag beställer 11delade komponenterna.
Det passar, om du har en dynasys-body (vilket du förmodligen har om du inte har supersnik-hjul)Råkar de vara så att nån här inne har en 11delad kasett typ shimano xt eller xtr (m8000/m9000 dyna-sys) och skulle kunna mäta hur tjock den är vid boddysplinsen. Vore ruggigt trevligt om någon kunde.sägs ju att dom ska passa på nav för 10 delat nav men vill ha de mätat innan jag beställer 11delade komponenterna.
Kan slänga upp bild imorrn. Haha kul vettefan. Men uppenbarligen behövligt. Haha. Men 6k får. Anses som billig livförsäkring, hjälm och kroppsskydd.
Okej. Jo jag märkte det. Råkade få i en kasett som knappt rullat idag och ett xtr växelreglage så nu blir de beställa xt m8000 växelförare.Byggde om min 10del till 11del m8000 och kassetten passade på samma body.
Fick dock putsa lite på splinesen för att få den att bottna ordentligt.
Det passar, om du har en dynasys-body (vilket du förmodligen har om du inte har supersnik-hjul)
Vad tror vi om detta då? kan de tänkas vara frammtiden eller bara en fluga?
Känndes lite såOm du ska tävla och hetsa är det helt rätt. För rundor i skogen där du ska spexa och dricka öl med kompisarna så är det fel.
Jävligt coolt om inte annat. Kul att det händer lite.
Trek <3
Ibis var långt ifrån ensamma om att göra softtails under typens heydays i slutet av nittiotalet (och tycker du att Silk Ti är spexig, kolla Bow Ti...), men skillnaden i det här fallet är att det är en cykel med en riktig led (och en, nåja, vettig dämpare). Intressant är att vi nu börjar komma till en punkt där inbyggd eftergivlighet i ramar (Domane, Topstone et cetera) och gafflar (ex Lauf) på bockstyresidan nästan tangerar kort fullvärdig fjädring på skogscyklar (i slaglängd, alltså - kvalitén på fjädring/dämpning är förstås en skillnad).Okej... jag tar på mig gubbkepsen..
https://www.google.com/search?q=ibi...rzkAhWIs4sKHRalCNUQ_AUIEigB&biw=2223&bih=1366
Har man bråttom så ska man inte bestämma från Binester, det tar 2-3 veckor att få grejer de har i lager.beställde allt ifrån Bikester
Har man bråttom så ska man inte bestämma från Binester, det tar 2-3 veckor att få grejer de har i lager.
Låter ju bra! Kollade mina mail och jag hade blandat ihop det med Bikeshop som ligger i Norge.Har tidigare gått på 2-3 dagar. Denna gången blev det försenat, något i terminal i Danmark . Beställde på onsdagen och skulle kommit fredags. Har alltid gått smidigt tidigare som sagt. Men har inte bråttom heller..
Bikeshop är skikkelig dritt.Låter ju bra! Kollade mina mail och jag hade blandat ihop det med Bikeshop som ligger i Norge.
Hadde samma bekymmer som du. Danskarna verkar va slöa jävlar på posten! skulle ha sakerna i måndags men fick dom idag.Har tidigare gått på 2-3 dagar. Denna gången blev det försenat, något i terminal i Danmark . Beställde på onsdagen och skulle kommit fredags. Har alltid gått smidigt tidigare som sagt. Men har inte bråttom heller..
fräsch gigantDå var båda hojarna genomgådda vilket resulterade i att jag fick beställa efter nytt vevlager till heldämpade men nu är de uppstädat på styret och uppgraderad på Sensan och kortade slangen till bakbromsen och lockouten, gick från sram x7/x9 10 växlat till shimano xtr I-spec-II växelreglage som passar mot mitt xt bromshandtag, och xt mekanism bak 11 delat. Grymmt nöjd med uppgraderingen! galen kännsla i de reglaget!
Bara frambromsen som stör mig att de inte är xt/xtr nu... ingen som råkar ha en xt/xtr m8000/9000 frambroms att sälja??
Tack! Jo den är riktigt fin och trevlig i alla lägen! men för tillfället är sensan favoriten.fräsch gigant
Det är ju en htTack! Jo den är riktigt fin och trevlig i alla lägen! men för tillfället är sensan favoriten.
Ht är ruggigt skoj i skogen de med!Det är ju en ht