• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Är det många som kör heldämpat med spezialiced’s brain-dämpare?

Frågan, behöver man verkligen serva dom varje år?

Känns ju sådär..
Men man kan ju tolka hårda mil..
Det lär bli dyrt om man ska följa alla serviceintervall på en heldämpad hoj. Jag har kört 50mil/timmar sedan april. På en heldämpad hade det blivit 1000kr/dämpare + eventuellt byta sliten kedja. Så 3000kr och då har jag inte räknat service av alla bultar i lederna.

men som sagt, tror många slarvar rejält med det där såvida de inte tävlar och/eller kräver maxprestanda.

Edit:
https://rockshox.zendesk.com/hc/en-...mended-service-interval-for-my-RockShox-fork-
Roclshox säger liten service var 50e timma, stor var 100de.

Senast ändrad:
Blivit vallad av @yonsson i änggårdsbergen, skitskoj i dubbel bemärkelse (kladdigt i skogen)

Vart lite orolig om jag valt rätt cykel, men alla tvivel helt bortsuddade, funkade sååå bra för vad jag klarar av.

9608F764-45E3-4AA4-9869-07E84A3F9243.jpeg
A6D9C632-133D-4CAC-842C-EF1F7666BF07.jpeg
EB46A839-2D3C-4589-BBE0-8B18037E10E3.jpeg

Är det många som kör heldämpat med spezialiced’s brain-dämpare?

Frågan, behöver man verkligen serva dom varje år?

Behöver gör du inte, men det rekommenderas. Servicen kostar cirka 1800 per enhet. Kör du en nyare modell så skickas en utbytesenhet till din återförsäljare. De kontaktar dig när enheten kommit och du kommer in för ett byte, tar cirka 30 minuter. På den nya enheten har du 150 timmar/1 års garanti, vad som kommer först.
Har du en MY13 eller äldre så skickas enheten till Holland för service.

:cool:
Jodå! :)
Man får navigera lite mer bara..
det är seriöst superkul med riktiga däck på vintern. Plus att det öppnar sig en helt annan värld därute:D
Varför dubb? Här i GBG hade vi bara snö 3 dagar förra vintern. Inbillar mig att det kommer bli bättre grepp, inte sämre när det börjar närma sig nollgradigt?

Tipsa gärna om bra 29” trial/enduro-däck, dubbade.
Annars bara en googling bort... men ändå.
Schwalbe Ice Spiker PRO är väl det bästa. Ska du skippa dubben pga brist på is och köra typ Änggården - köp så mjuk gummiblandning som möjligt. Gummit blir hårdare vid kall temperatur, dvs, sämre fäste :) Jag kör riktiga lerdäck på vintern, funkar utmärkt så länge det inte är is. Vid tjäle är underlaget hårt och då går det att bomba på!

Schwalbe Ice Spiker PRO är väl det bästa. Ska du skippa dubben pga brist på is och köra typ Änggården - köp så mjuk gummiblandning som möjligt. Gummit blir hårdare vid kall temperatur, dvs, sämre fäste :) Jag kör riktiga lerdäck på vintern, funkar utmärkt så länge det inte är is. Vid tjäle är underlaget hårt och då går det att bomba på!
Men typ DHF funkar även vinterhalvåret?

B6F85AE5-7898-434A-9FD4-412D19B67E3B.jpeg
D1E42071-DF40-42B5-A46D-C42CF03EA3AA.jpeg
EA456ECF-5745-4F93-A67E-71CB72B52B75.jpeg
172DBFF3-92DB-4ED9-9643-D28E7031CEBD.jpeg

Blev en jävla omväg under dagens cykling. Högst upp på Änggårdsbergen kom jag i alla fall. Fin utsikt över Eklanda. Körde förbi en typ pundarkoloni på vägen tillbaka mot parkeringen, inte helt sexigt.

Senast ändrad:
Nån som letar ny hoj? Tänkte sälja min 2018 Canyon Neuron i storlek L till förmån för nytt. PM:a för mer info om intresse finns :)

Tillbaka
Topp