Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl på om man kör 10mil/år eller 100mil/år?Är det många som kör heldämpat med spezialiced’s brain-dämpare? Frågan, behöver man verkligen serva dom varje år?
Ingen aning, borde stå på deras hemsida. För vanliga framdämpare har jag hört liten service efter ”50 hårda mil”, men det beror ju lite på hur man ser på service.Typ 150-200 mil/år
Känns ju sådär..Ingen aning, borde stå på deras hemsida. För vanliga framdämpare har jag hört liten service efter ”50 hårda mil”, men det beror ju lite på hur man ser på service.
Det lär bli dyrt om man ska följa alla serviceintervall på en heldämpad hoj. Jag har kört 50mil/timmar sedan april. På en heldämpad hade det blivit 1000kr/dämpare + eventuellt byta sliten kedja. Så 3000kr och då har jag inte räknat service av alla bultar i lederna.Känns ju sådär..
Men man kan ju tolka hårda mil..
Är det många som kör heldämpat med spezialiced’s brain-dämpare?
Frågan, behöver man verkligen serva dom varje år?
Nej!Dags för vinterförvaring..
Nej!
Köp heldubbat och kör på vintern. Det är svinkul
Jodå!Min plan, lite orolig för steniga partier.. blir inget bra med dubb
Jodå!
Man får navigera lite mer bara..
det är seriöst superkul med riktiga däck på vintern. Plus att det öppnar sig en helt annan värld därute
Varför dubb? Här i GBG hade vi bara snö 3 dagar förra vintern. Inbillar mig att det kommer bli bättre grepp, inte sämre när det börjar närma sig nollgradigt?
Jodå!
Man får navigera lite mer bara..
det är seriöst superkul med riktiga däck på vintern. Plus att det öppnar sig en helt annan värld därute
Varför dubb? Här i GBG hade vi bara snö 3 dagar förra vintern. Inbillar mig att det kommer bli bättre grepp, inte sämre när det börjar närma sig nollgradigt?
Äh, borde väl vara lugnt så länge det inte är is överst och om det är minusgrader så regnar det ju inte, då snöar det ju.Mer orolig OM det blir tjäle
Schwalbe Ice Spiker PRO är väl det bästa. Ska du skippa dubben pga brist på is och köra typ Änggården - köp så mjuk gummiblandning som möjligt. Gummit blir hårdare vid kall temperatur, dvs, sämre fäste Jag kör riktiga lerdäck på vintern, funkar utmärkt så länge det inte är is. Vid tjäle är underlaget hårt och då går det att bomba på!Tipsa gärna om bra 29” trial/enduro-däck, dubbade.
Annars bara en googling bort... men ändå.
Men typ DHF funkar även vinterhalvåret?Schwalbe Ice Spiker PRO är väl det bästa. Ska du skippa dubben pga brist på is och köra typ Änggården - köp så mjuk gummiblandning som möjligt. Gummit blir hårdare vid kall temperatur, dvs, sämre fäste Jag kör riktiga lerdäck på vintern, funkar utmärkt så länge det inte är is. Vid tjäle är underlaget hårt och då går det att bomba på!
Men typ DHF funkar även vinterhalvåret?
Kul!
en vecka senare är den här! Ska bli kul att prova imorgon..