• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Chrisse

Patek
2-Faktor
Brukar säga till hustrun att det är ruggigt bra träning med mtb, inte sett det på detta viset innan

D7F88BA6-AC11-444C-84A7-9780009597B9.jpeg
 

RJonsson

Omega
Har följt denna tråd under våren och försökt snappa upp tips inför köp av första MTB. I slutändan gjorde begränsat utbud att det blev en sådan här (Giant ATX 2) som troligen inte uppfyller många av de kriterier som folk tipsat om men den får duga denna sommar iaf.
IMG_4647.jpeg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har följt denna tråd under våren och försökt snappa upp tips inför köp av första MTB. I slutändan gjorde begränsat utbud att det blev en sådan här (Giant ATX 2) som troligen inte uppfyller många av de kriterier som folk tipsat om men den får duga denna sommar iaf.
IMG_4647.jpeg
Jag säger som jag har sagt tidigare: Det är den cykel man kommer ut på som räknas, inte den cykel man googlar efter. :)

Tråden har under senare tid fått lite slagsida åt trail-cykling, men MTB är en hel del mer. För mig personligen är cyklingen, upplevelserna och pulsen viktigare än specifikationerna. Men givetvis är en cykel som är optimal utifrån ens förmåga att föredra.

Mycket nöje med din cykel!
 
Senast ändrad:

herr_raev

Omega
2-Faktor
Hyrde Trek Roscoe 8 på Mountainbikeskolan idag. Cyklade milbanan ute i Hellas och hade oerhört skoj :)
Frågan är hur jag ska knö in ytterligare en fritidsaktivitet bland landsvägscykling och klättring....

BFC2382F-765B-417C-937F-99BB3C758BDF.jpeg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är nog på framsidan man ser störst skillnad. Slät och solbränd = racer, blåmärken och skrapsår = mtb :).
Märkligt det där. Jag drog i pedalen rätt ofta förra året, såg ut som ett rivjärn på fram- och baksida skenben. Har inte dragit i en enda gång i år.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Det är nog på framsidan man ser störst skillnad. Slät och solbränd = racer, blåmärken och skrapsår = mtb :)

Hur gillade du roscoe förresten? Tycker den ser riktigt schysst ut.

Har bara cyklat på en Kona Hei Hei i Hammarby Sjöstad och på Roscoen i terräng. För en nybörjare kändes den trevlig! Svårt för mig att komma på något att klaga på utan andra referenser tyvärr :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fram med alla Halmstadtips! Kommer spendera en del tid där. Ska dra till Vallåsen någon dag men tar gärna tips i Halmstads närområde också.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Fram med alla Halmstadtips! Kommer spendera en del tid där. Ska dra till Vallåsen någon dag men tar gärna tips i Halmstads närområde också.
Min erfarenhet är att du är rätt övercyklad för att tycka att det i närområdet är speciellt upphetsande (inte minst med ditt utförsfokus). Jag uppskattade mycket att åka (helstelt och enväxlat...) de fina stigarna vid och runt Ön/Torvsjön öster om stan, men det kommer att ge dig en gäspning.

Som kontrast har jag uteslutande kört min gamla Crosscheck ett par veckor i varierad terräng nu, däribland MTB- och långloppsspår. För det mesta går det rätt bra (med Nano 40c), men jä-ä-ävlar vad hårigt och roligt det blir när det blir grottigt - den lilla däckvolymen, cantileverbromsar och 40cm-styre gör att marginalerna är rysligt små i ordentligt stalp, rotmattor och sprängsten. Det är alltid roligare att vara undercyklad!
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Fram med alla Halmstadtips! Kommer spendera en del tid där. Ska dra till Vallåsen någon dag men tar gärna tips i Halmstads närområde också.
Vallåsen är kanon om man vill köra utför! Va där själv i förra veckan! Annars tror jag att de är en del cykling i närheten av prins Bertils stig! Sen finns där en del stig runt Ugglarp/Steninge!
Annars får du komma till Falkenberg så kan jag cykla runt dig på mina hemma stigar :)
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Där kanske de bara är löpning och promenader som är aktuella!
Ja avståndet till Falkenberg är väl kanske de samma som till Vallåsen från Halmstad!
Å då är de bättre i Vallåsen om man inte nöjer sig med ren stig cykling!
 
Topp