• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Skakat sönder två mobiler.
Måhända sitter quad-lock stummare, blir högre påfrestning på telefonen vid ojämnt underlag.

Priserna är jämförbara mellan fästena. Svårt se det skulle skilja så mkt i kvalitet
Quadlock görs i plast. Rokform i aluminium.
Priset för detta fästet är 1000kr, kontra 400 för ”motsvarande” quadlock.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Morgonstund.. etc

D14F2377-15BC-4473-8FC1-0968FFC79487.jpeg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Älskar Race King :) Har en uppsättning 2.2 på min helstela stålMTB. Rullar sjukt bra oavsett däcktryck tycker jag.
Jag har tyvärr inga omdömen att ge då jag är alldeles för oerfaren samt inte har testat andra däck än de trötta på min mtb. Kan ju iofs direkt märka av bättre grepp på sambons cykel nu jämfört med min men det är ju inte så konstigt.

Sen vet jag ju att Continental inte är kattpiss ifrån bilvärlden och kan tänka mig de inte vill vara sämre på cykel.

Längtar efter att jag hittar MIN ny mtb snart. Ska bli kul att se vad de landar i :p
 
Grym fatty du har där!

Har i år uppgraderat till 27,5” :)

FAD2E230-F7BB-4696-B81D-58958BE1E6CD.jpeg
Hur upplever du farleyn? Nöjd? Ska ut och kika/prova lite cyklar i veckan och detta är en utav dom. Har lite svårt att släppa tanken på en feting efter att ha lånat en kompis White några timmar.
Kändes som man for tillbaka bra många år i tiden när man rullade helstelt som en kanonkula i skogen. Dock kändes ju fattyn lite bekvämare än en standard-mtb. :)
 

Frourez

Omega

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hur upplever du farleyn? Nöjd? Ska ut och kika/prova lite cyklar i veckan och detta är en utav dom. Har lite svårt att släppa tanken på en feting efter att ha lånat en kompis White några timmar.
Kändes som man for tillbaka bra många år i tiden när man rullade helstelt som en kanonkula i skogen. Dock kändes ju fattyn lite bekvämare än en standard-mtb. :)

Älskar min Farley :) Har också en 5 år gammal helstel Fatbike med 26x4.0 däck. Farleyn är betydligt rappare och roligare med sina 27,5” hjul och kolfibergaffeln.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor

Frourez

Omega
Jo, titta lite på den. Ska läsa lite och kolla vilken som är snyggast :D

Finns ingen värsting av piké eller så?
Jo finns Pike Ultimate i 160mm max. Dock är det inget bra alternativ för det du ska cykla. Nästan så att du borde ta en ZEB och en coil typ https://www.bike-components.de/en/R...TR-Rear-Shock-for-Commencal-Meta-V4-2-p69639/

Eller om du nu ska maxa så är det https://www.bike-components.de/en/F...X2-2POS-Factory-Rear-Shock-2021-Model-p77212/
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bästa framgaffeln för park min 160, max 180? Motivera gärna, Shot!
Jag hade köpt RS Zeb, det är stabbigaste gaffeln RS erbjuder och jag är nu van vid RS. Min Pike är kanon men hade jag kört 90% park så hade jag velat ha en så stabil gaffel som möjligt.
Thx. Ska kolla vad det blir :D
Blir även nya bromsar, styre, stam, samt pedaler
39930DAE-F03A-4A39-8866-F124705EC828.jpeg
C79A2DCF-F569-4835-B462-A06FEF80FD88.jpeg

Kul! Är asnöjd med mina Zee-bromsar och kan VARMT rekommendera DMR Deathgrips, grymmaste handtagen ever.
 
Topp