https://www.instagram.com/tv/CD6TkhpHGJS/?igshid=1kdj1au9i8cj8
Video från dagens runda när @Chrisse jagar mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är detta för skön hoj?Skönt att ha slangar istället för slanglöst, bästa uppgraderingen på cykeln hittills!
"jag trivs bättre här! Där jag kan lukta på blommorna"
Ramen är från Twenty2 cycles, en tillverkare som inte längre har någon verksamhet. Sedan sitter det en hel del lätta komponenter på ramen!Vad är detta för skön hoj?
Sent 90-tal skulle jag säga. Synd att han helst inte skickar. Gramen hade man velat ha.Gram eller Ultima. Varför välja Är dåligt påläst på årsmodellerna, men borde de här inte vara tidigt 00-tal snarare än 90-tal @Zed @Singular
https://www.blocket.se/annons/dalarna/crescent_gram___ultima/91475007
Sent 90-tal skulle jag säga. Synd att han helst inte skickar. Gramen hade man velat ha.
Föredrar liksom du de äldre ramarna som är helt i stål (Ultima) eller helt titanfärgade (Gram).Båda ramarna var medium som jag gissar blir för litet för mig. Hade nog kunnat tänka mig en sväng till Dalarna annars även om jag föredrar de tidigaste modellerna med smalare ramar.
Påminn mig - har stål-Ultima (och jämngammal Gram) fästen för skivbroms?Föredrar liksom du de äldre ramarna som är helt i stål (Ultima) eller helt titanfärgade (Gram).
Lånade ut min hoj till en kompis som skulle till Isaberg och cykla med sina söner i veckan som gick. När den kom hem såg den ut såhär. Har sannolikt gått sönder på cykelstället han hade på dragkroken. Vi fick i princip tvinga på hojen eftersom det var tajt att få på den på hållarens gummibussning.
Det verkar vara svårt att få nåt på försäkringen eftersom de tydligen lyft ur cyklar ur vanlig allriskförsäkring på hemförsäkringen, och jag har ingen särskild cykelförsäkring.
Inte hela världen för mig, det är ju bara en cykel och det löser sig ju på nåt sätt; men tråkigt för polaren som håller på att starta upp egen business (har lagt senaste året på det utan riktig inkomst) och inte har miljoner på kontot...
Tur i oturen så finns det en identisk hoj kvar hos Merida. De har slutat med just denna modell från 2019 och nu finns bara billigare och rätt mkt dyrare som alternativ men vi får försöka köpa loss den där sista hojen från merida och lösa det på bästa sätt.
...och innan jag frågar någon annan, skulle nån av er vintagetomtar vilja ta över min Merlin (Ti Mountain)? '94 enl serienumret. Kommer med Pace RC31 kolfibergaffel, hjul (XT/XTR + 317/517) och bromsar, ev annat enl ök.
Har ramen lyckats knäckas på cykelhållaren alltså? Låter ju helt galet.Lånade ut min hoj till en kompis som skulle till Isaberg och cykla med sina söner i veckan som gick. När den kom hem såg den ut såhär. Har sannolikt gått sönder på cykelstället han hade på dragkroken. Vi fick i princip tvinga på hojen eftersom det var tajt att få på den på hållarens gummibussning.
Det verkar vara svårt att få nåt på försäkringen eftersom de tydligen lyft ur cyklar ur vanlig allriskförsäkring på hemförsäkringen, och jag har ingen särskild cykelförsäkring.
Inte hela världen för mig, det är ju bara en cykel och det löser sig ju på nåt sätt; men tråkigt för polaren som håller på att starta upp egen business (har lagt senaste året på det utan riktig inkomst) och inte har miljoner på kontot...
Tur i oturen så finns det en identisk hoj kvar hos Merida. De har slutat med just denna modell från 2019 och nu finns bara billigare och rätt mkt dyrare som alternativ men vi får försöka köpa loss den där sista hojen från merida och lösa det på bästa sätt.
Njet.Påminn mig - har stål-Ultima (och jämngammal Gram) fästen för skivbroms?
Tack!Jag fick ny av folksam. De ersatte 38k. Efter min vurpa för hojen.
Stå på er..
Jag tror det. Kolfiber är ju jävligt starkt men såvitt jag förstår så kan det vara sprött om man belastar i fel riktning. Kanske var värre förr dock.Har ramen lyckats knäckas på cykelhållaren alltså? Låter ju helt galet.
Hoppas de löser ändå
Du har sett den;Har ett par ram-projekt som står på kö, men det skulle vara kul att se en bild oavsett
Sjukt snyggt med beige/vita däcksidor i kombination till (vad det ser ut att vara) en rå-färgad ram!Du har sett den;
https://klocksnack.se/threads/mtb-tråden.76972/page-59#post-3389072
....och här är allt jag kunde hitta på Strava;
Du har sett den;
https://klocksnack.se/threads/mtb-tråden.76972/page-59#post-3389072
....och här är allt jag kunde hitta på Strava;
Det är ju där de brukar gå sönder om man kör skiten ur hojar. Tror snarare det är att hojen inte pallade Isberg.Lånade ut min hoj till en kompis som skulle till Isaberg och cykla med sina söner i veckan som gick. När den kom hem såg den ut såhär. Har sannolikt gått sönder på cykelstället han hade på dragkroken. Vi fick i princip tvinga på hojen eftersom det var tajt att få på den på hållarens gummibussning.
Big Nine 6000 heter den.Det är ju där de brukar gå sönder om man kör skiten ur hojar. Tror snarare det är att hojen inte pallade Isberg.
Men det där borde ditt försäkringsbolaget lösa om den är så nu kan jag tycka. Om de inte löser det hade jag försökt dra det som garantiärende hos Merida. Vad är det för modell?
OK, då hade jag som sagt försökt dra det som ett garantiärende om inte F-bolaget tar emot det.Big Nine 6000 heter den.
Jag kan garantera att han inte kört skiten ur den. Det är en försiktig herre detta. Jag såg en film på honom när han själv tyckte det gick fort nerför en backe. Det gick inte fort... De har bara cyklat med ungarna i nån såndär crossbana typ.
Ramar är jäkligt starka, om ni inte spänt ner den med rejäla spärrade spännband lär det vara gammal eller ny skada från annat håll.Tack!
Jag ska prata med mitt försäkringsbolag imorrn. Hittills har jag bara konsulterat en kompis som är i branschen.
Jag tror det. Kolfiber är ju jävligt starkt men såvitt jag förstår så kan det vara sprött om man belastar i fel riktning. Kanske var värre förr dock.
Ser vissa likheter här. Bra färgsättning! Här min hemmamålade Cannondale. 26” och stelben.
Hyfsat over biked på Halmstads mtb-bana.