Enfingers-broms asså. Finlir.
Allt annat är otänkbart i skogen, behöver alla fingrar man kan runt handtagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Enfingers-broms asså. Finlir.
Låter logiskt när du sägerAllt annat är otänkbart i skogen, behöver alla fingrar man kan runt handtagen.
1 finger eller deathgrip är det som gäller. Oftast ett finger.Låter logiskt när du säger
Tjo, fråga till er kunniga!
jag ska åka och "köpa" en Scott Spark i kolfiber, begagnad från 2019. Storleken är Large.
Men nu börjar jag oroa mig för om den är för liten, ligger 1 cm över rangen. Är 188cm.
Ganska mycket pengar så trist om det känns fel.
Nybörjare kan tilläggas....
Ok, tack. Jag har lite den känslan med.Inget tvekan om att xl är mer din storlek.
Jag cyklar large, är bara 181 ca.
Är det en riktigt bra affär, så varför inte testa, men annars hitta en xl.
Håller helt med chrisse här. Jag har en spark i xl och är 190 cm. Den är varken särskilt lång eller hög så man bör nog absolut gå på den större om man ligger mellan två storlekar. Trevliga cyklar för övrigt, passar fint om man gillar xc åt det lite stökigare hållet.Tjo, fråga till er kunniga!
jag ska åka och "köpa" en Scott Spark i kolfiber, begagnad från 2019. Storleken är Large.
Men nu börjar jag oroa mig för om den är för liten, ligger 1 cm över rangen. Är 188cm.
Ganska mycket pengar så trist om det känns fel.
Nybörjare kan tilläggas....
Nice!Sådärja. Hann klämma dryga 2 mil med fatbiken innan lunch idag.
Kul med lite stigningar
Inget tvekan om att xl är mer din storlek.
Jag cyklar large, är bara 181 ca.
Är det en riktigt bra affär, så varför inte testa, men annars hitta en xl.
Går emot strömmen liteHåller helt med chrisse här. Jag har en spark i xl och är 190 cm. Den är varken särskilt lång eller hög så man bör nog absolut gå på den större om man ligger mellan två storlekar. Trevliga cyklar för övrigt, passar fint om man gillar xc åt det lite stökigare hållet.
Går emot strömmen lite
Är 187 och kör på en L
XL kändes för stor och klumpig imho och cyklotekets personal höll vid utprovning (köpte då sista L, XL fanns det fler kvar så inget ”säljknep” heller)
Mao, testa L och se hur den känns. Förhållande mellan ben, överkropp och armlängd spelar ju in för valet.
Tackar, ska åka och prova. återkommer.Går emot strömmen lite
Är 187 och kör på en L
XL kändes för stor och klumpig imho och cyklotekets personal höll vid utprovning (köpte då sista L, XL fanns det fler kvar så inget ”säljknep” heller)
Mao, testa L och se hur den känns. Förhållande mellan ben, överkropp och armlängd spelar ju in för valet.
Hoppas den funkar.Tackar, ska åka och prova. återkommer.
Jag kommer nog åka mest Stig och lite enklare trail. Inget hopp och trix.Hoppas den funkar.
Trevlig xc hoj som inte gör bort sig vid enklare trail heller. Stökigare kräver lite mer slaglängd men geometrin funkar bra imo.
Då är det en perfekt hoj imo.Jag kommer nog åka mest Stig och lite enklare trail. Inget hopp och trix.
Långa ben hänger iofs ofta ihop med långa armar. Jag är byggd som en spindelapa ungefär...Är ju väldigt sant.
Iom att jag är byggd som Kalle Anka, korta ben, så skulle steget upp till xl inte vara drastiskt för mig.
Så @jerka2.0, har du långa ben (kort överkropp) så skulle L kunna funka.
För en som inte cyklat på massa år upplevde jag dagens mtb som jättestora! Jag köpte en Vitus sentier i Large. Är visserligen bara 182cm lång men hade nog inte velat ha en större cykel.
Du lär dig nog tillslut. Den är ju inte ens lång. Återkom efter 30 mil.För en som inte cyklat på massa år upplevde jag dagens mtb som jättestora! Jag köpte en Vitus sentier i Large. Är visserligen bara 182cm lång men hade nog inte velat ha en större cykel.
Kan alltid påstå att jag gillar en mindre ramstorlek eftersom det blir lättare med 360 och backflips i parken senDu lär dig nog tillslut. Den är ju inte ens lång. Återkom efter 30 mil.
Landskapet på bilden ser fantastiskt ut. Var är bilden tagen?
Exakt här, typ:Landskapet på bilden ser fantastiskt ut. Var är bilden tagen?
Exakt här, typ:
https://goo.gl/maps/JLHjas9Xo7bPkjuh8
Vi passerade över ljungheden/karmen och ner nordväst, men stannar man och kör runt i området finns det en del höjdskillnad. Kanske inte som Änggårdsbergen, men något åt det hållet. Inga utmärkta stigar inom området, men det är ju öppet och överskådligt. Och riktigt mysigt!Nära hem det.
Finns det mkt utmärkta stigar där? Höjdskillnad stor?
Sådärja. Hann klämma dryga 2 mil med fatbiken innan lunch idag.
Kul med lite stigningar
Är du aldrig ute och cyklar i mina trakter?