• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Kör du park med din? Har du uppgraderat den mkt.? Har lagt annons på min för att köpa rent på parkinspirerat. Men kör min tills vidare.
Nja, det är väl bara nya bromsar som är den större uppgraderingen. Förutom nytt styre och lite smått. Tyvärr har jag inte testat på nån park eller liknande än utan det är bara stökig stig som gäller här..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har vi ingen KSare som kränger hojar och kan fixa en billig Rockshox Pike åt mig? :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Om priset är viktigt; du fixar alla cykelprylar typ billigare på egen hand från europeiska webbshoppar än vad någon välvillig klocksnackare i detaljhandeln kan göra. Annars - köp beg.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Har du tips på bra EU-webshoppar? Bara hittat bike24 och R2.
bike-components.de och bike-discount.de är ungefär i klass med bike24 (precis som systerföretagen Chain Reaction Cycles och Wiggle). Rose är också jättestora (och med en svensk front). Bikester handlar många ifrån (och det finns fan alltid en rabattkod som flyter omkring från dem...).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
bike-components.de och bike-discount.de är ungefär i klass med bike24 (precis som systerföretagen Chain Reaction Cycles och Wiggle). Rose är också jättestora (och med en svensk front). Bikester handlar många ifrån (och det finns fan alltid en rabattkod som flyter omkring från dem...).
Kanon! Bikester har 20% off på allt utom hojar hela veckan men även med den rabatten finns det billigare gafflar hos tyskarna. Ska försöka vänta ut ännu bättre rea i någon/några veckor till.

Jag tycker för övrigt hemsidorna är jäkligt luriga. Vissa verkar sälja gamla gafflar utan att ange ett äldre årtal.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Planen är en Pike RCT3 29” 140mm 42mm offset årsmodell 2019. 2020-modellerna börjar ju rulla ut nu tänker jag. :)
978EB973-77B2-4532-B1E1-D45078F27831.jpeg

49983D9F-BD90-44F4-B349-01FBCA44EE25.png

Trailen lär bli en hel del längre, frågan är hur det kommer påverka, någon som har koll på om det endast är positivt? Har själv tänkt att det kan motverka en 2cm längre gaffel, men det är nog fan tvärt om så att det bidrar mer till samma effekt?
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har nu beställt en Pike 140mm RC, 51mm offset som ska ersätta min Recon RL 120mm. Blir kul det här! Gissar att det kan bli lite meckigare att cykla uppför än tidigare men jag är ju ändå kass uppför så det är ju skit samma. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Har nu beställt en Pike 140mm RC, 51mm offset som ska ersätta min Recon RL 120mm. Blir kul det här! Gissar att det kan bli lite meckigare att cykla uppför än tidigare men jag är ju ändå kass uppför så det är ju skit samma. :)


Kul... Varifrån blev det?

Är själv precis hemkommen ifrån heldag i parken.. Så satans kul..
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Någon som har tips på ett smidigt mekställ till rimligt pris? Tänker typ de depåställ man använder till mc’n. Vill ha cykeln fristående med bakhjulet i luften för tvätt och enklare service. Köpte ett billigt på biltema men det funkade inte alls...
 

Ebbot

Cartier
Någon som cyklat Vasan här?
Tänkte ge mig på det i sommar.
Svår terräng? Däcktryck? Andra Tips? :)
 

FredrikO

Omega
Någon som cyklat Vasan här?
Tänkte ge mig på det i sommar.
Svår terräng? Däcktryck? Andra Tips? :)
Instämmer med föregående talare - högt däcktryck. Jag körde med alldeles för lågt tryck, det var värdelöst och jobbigt.

Håll igen lite så du orkar med backarna upp till Oxberg, där är det många som kliver av och går. Efter det är det typ bara full fart till mål.

Jag hoppade över första och andra kontrollen, har man flaskan fylld innan så räckte det gott med resterande kontroller. Jag var rätt noga med att vråla vilken sida jag körde om på till den framförvarande också, så man slipper bli prejad.

Edit: Året jag cyklade var det en som hojade Vasan på en Kronan i ren protest så terrängen är inget du behöver oroa dig över.
 
Topp