• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Agnby⌚

Rolex
Kör själv leatherman wingman. För mig var det viktigt med sax som går att nå från utsidan samt att tången är återfjädrande vilket underlättar när man jobbar med en hand. Priset är väl nånstans mellan 600-800kr
Det börjar luta däråt efter att uteslutit några andra.
Samma här, sax och tång ska det vara.

Ska bara försöka få igång jämförelse på sidan 😁
 

Agnby⌚

Rolex
Blev en Wingman till slut. Var inne på Wave+ men tycker inte att den var värd det nästa dubbla priset. Curl var intressant också men verkar inte ha kommit än?
Jaja, det lär väl bli fler 🙄
f01e4cdf-14d9-4cd5-95e8-3523323ba49c.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Finns det något bra multitool med enhandsmanövrering, fjädrande tång SAMT sax och knivblad? Har försökt googla utan framgång hittills, men tänker om det är någon här som vet?
 

Agnby⌚

Rolex
Då kan jag även stoltsera med bilder i denna roliga tråd efter att ha köpt på mig ett par multiverktyg jag inte visste jag behövde. Men som jag FÖRMODLIGEN hade behövt massa gånger om jag bara hade köpt tidigare 😬
Nu står jag iallafall rustad inför framtiden 👊😉

20210830_140749.jpg

20210830_155222_remastered.jpg


Leatherman - Inga konstigheter. 25 års garanti och mycket nytta för pengarna, drygt 600kr.

20210830_155323.jpg


Gerber - Passar bra i nyckelknippan. Denna för drygt 300kr hade såklart inte samma känsla som Wingman men ändå stabil för att vara så liten. Lite repor i det svarta från fabrik och tången fastnar i stängt läge när man trycker ihop den. Men men, bra för 300kr.

20210830_142303.jpg
 

Laplander

Rolex
Då kan jag även stoltsera med bilder i denna roliga tråd efter att ha köpt på mig ett par multiverktyg jag inte visste jag behövde. Men som jag FÖRMODLIGEN hade behövt massa gånger om jag bara hade köpt tidigare 😬
Nu står jag iallafall rustad inför framtiden 👊😉

20210830_140749.jpg

20210830_155222_remastered.jpg


Leatherman - Inga konstigheter. 25 års garanti och mycket nytta för pengarna, drygt 600kr.

20210830_155323.jpg


Gerber - Passar bra i nyckelknippan. Denna för drygt 300kr hade såklart inte samma känsla som Wingman men ändå stabil för att vara så liten. Lite repor i det svarta från fabrik och tången fastnar i stängt läge när man trycker ihop den. Men men, bra för 300kr.

20210830_142303.jpg
Bra start! :)
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Då kan jag även stoltsera med bilder i denna roliga tråd efter att ha köpt på mig ett par multiverktyg jag inte visste jag behövde. Men som jag FÖRMODLIGEN hade behövt massa gånger om jag bara hade köpt tidigare 😬
Nu står jag iallafall rustad inför framtiden 👊😉

20210830_140749.jpg

20210830_155222_remastered.jpg


Leatherman - Inga konstigheter. 25 års garanti och mycket nytta för pengarna, drygt 600kr.

20210830_155323.jpg


Gerber - Passar bra i nyckelknippan. Denna för drygt 300kr hade såklart inte samma känsla som Wingman men ändå stabil för att vara så liten. Lite repor i det svarta från fabrik och tången fastnar i stängt läge när man trycker ihop den. Men men, bra för 300kr.

20210830_142303.jpg
Multiverktygens G-shockar😁
Dimen kommer snart få mer patina från nycklarna.. Har ett sånt mini verktyg i varje bil- och husnyckelknippe.
Känns lite naket utan numera.. 😃
 

Laplander

Rolex
Leathermanklockan som finns till Tread verkar inte vara någon hit här? Har den synts på forumet alls?
För oss klock/Leathermanfrälsta borde den ju vara en no-brainer... 🤔
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Då var den här uthämtad, trevlig bekantskap hade dock fått för mig att den var snäppet större
C22D1A96-7973-4BC7-9446-00D2B2BC4734.jpeg
Men ändå ett perfekt lite pockettool🙂 Har både den och den med korkskruv.
Leathermanklockan som finns till Tread verkar inte vara någon hit här? Har den synts på forumet alls?
För oss klock/Leathermanfrälsta borde den ju vara en no-brainer... 🤔
Har funderat på att montera en G-shock på ett Tread.. Det hade vart mumma tror jag😉
 
Topp