• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

Jag har gråtit typ två gånger i mitt liv. En gång när jag var åtta och min farfar dog. Andra gången när jag var tretton och hörde den här versionen av Hurricane första gången:
http://open.spotify.com/album/5kkLOZAdBpzxTr51DNN3zy

Det här tycker jag skulle vara en intressant spinoff- tråd. Jag tror det fälls väldigt få maskulina tårar i dagens Sverige. Varför det är så kan vara ett intressant ämne i sig men jag tror ännu mer på en tråd som avhandlar de speciella situationer som framkallat ögonvätan.

Bara jag som gillar Band of Horses?

De kanske ser ut som något katten har släpat in, men göra musik kan de.

Prydz är ett geni, allt han gör är guld värt ta mig fan.

Jag får fortfarande rysningar av 2Night, den mannen är magisk, hans "Padawan" Olander är inte mycket sämre han.
Hoppas bara att Prydz tar med sig sin ljusshow till Stockholm någon gång, jag kan gå ned ifall jag flygbiljetterna eller tågbiljetterna är slut.

Jag får fortfarande rysningar av 2Night, den mannen är magisk, hans "Padawan" Olander är inte mycket sämre han.
Hoppas bara att Prydz tar med sig sin ljusshow till Stockholm någon gång, jag kan gå ned ifall jag flygbiljetterna eller tågbiljetterna är slut.
Så jävla bra. Älskar även allt som han gör under Pryda & Cirez D. Förra årets ultra set är bland det bet bästa jag hört.
Olander är även han grym helt klart, han spelar ju i Stockholm 15 maj. Sugen? :D

https://www.facebook.com/events/925950747415246/

Eftersom det tjatats New Order tycker jag denna krävs.

Sagda New Order stod för övrigt för en sanslöst kass spelning på Cirkus i Stockholm för en herrans massa år sen (2001?).
En i sällskapet uttryckte sig lite krasst i efterhand om att "det här var sista gången jag går och ser ett band jag faktiskt tycker om".
Taskig anekdot så här i vårnatten! :cigar:

Haha...ja just det, dom glömde jag ju, helt fucking UNDERBART, svensk synth när den är som bäst :D!!!
n155e
Fan S.P.O.C.K hade jag glömt bort!
Ruskigt kul! Du får en Vulcan-hälsning på den!
spock.jpg

Ha, ha. Skönt.

Du kanske kan googla fram videon där Eddie Bengtsson tappar texten under en livespelning och bara sjunger "space, space, space" eller liknande? Jag hittar inte den men har för mig att den är underbar.

Känner igen det där. Möjligt att det finns en bootleg med den konserten kanske!?

Känner igen det där. Möjligt att det finns en bootleg med den konserten kanske!?
Nja. Det är troligen från deras live-show från någon Virtual X-mas. Jag får rota igenom lagren hemma och se om jag kan hitta det. Jag har sett det, och eftersom det troligen inte har visats på TV så har jag nog laddat ner det någon gång (på den tiden jag höll på med sånt...) Dt är ju alltid lättare att fråga någon annan än att leta själv ;)

Nja. Det är troligen från deras live-show från någon Virtual X-mas. Jag får rota igenom lagren hemma och se om jag kan hitta det. Jag har sett det, och eftersom det troligen inte har visats på TV så har jag nog laddat ner det någon gång (på den tiden jag höll på med sånt...) Dt är ju alltid lättare att fråga någon annan än att leta själv ;)

Då är det inte helt omöjligt att jag sett det nån gång i forntiden. Eller så var det bara ett hett samtalsämne med ett antal öl innanför västen.

Vi fortsätter väl synth-temat med en klassiker!

Då är det inte helt omöjligt att jag sett det nån gång i forntiden. Eller så var det bara ett hett samtalsämne med ett antal öl innanför västen.

Vi fortsätter väl synth-temat med en klassiker!
Kul, en av de få Front 242 som jag faktiskt tycker om - lite för mycket distorsion vanligtvis. Är videon censurerad runt 1:50?

Här kommer en väldigt tidig Yello. Jag gillar dessa tidiga synth-skapelser som tydligt visar vägen till techno-musiken.

Kul, en av de få Front 242 som jag faktiskt tycker om - lite för mycket distorsion vanligtvis. Är videon censurerad runt 1:50?

Här kommer en väldigt tidig Yello. Jag gillar dessa tidiga synth-skapelser som tydligt visar vägen till techno-musiken.
Var faktiskt tvärtom för mig.
Lyssnade mest på metal och punk innan.
Halkade in på det elektroniska via band som front 242, Frontline Assembly och Die Krupps för att sen börja lyssna på det mer melodiösa.
Just new order upptäckte jag genom att jag hade en fas med Joy Division, Cure, Bauhaus och liknade.
Steget Joy Division - New Order var rätt kort. [emoji6]
Numer blir det mest Punk och närbesläktat även om jag får faser då det bara spisas annat.

Techno förstod jag mig aldrig på utan klubbade hellre till hip hop eller drum 'n base.
Yello har faktiskt gått mig hyfsat förbi.

Tillbaka
Topp