• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

Och eftersom dnb nämndes och eftersom jag bara kommer ihåg saker från förr. Här är två klassiker från nittiotalets mitt, båda från Miami/Orlandos då sprudlande klubb-scen. Ahh, Club Firestone...

Har sett dom här live i Amsterdam, mäktigt trots att jag inte gillar sån typ av musik. Dock är den här låten grym!

Om någon behöver lite partaj-musik från Götet så här på fredagen så kan jag rekommendera den här. Jädrans röj på tiden det begav sig...

I går hörde jag lite ny svensk elektronisk musik som jag tyckte rätt bra om. Gruppen heter The Gospel och består bland andra av Ulrich Bermsjö som leder synthpopgruppen Nouveau Riche, samt Sami Sirviö som är gitarrist i en liten svensk grupp som heter Kent... De har precis släppt en EP som heter I Don't Care. Men innan vi lyssnar på den - lite mer svensk synthhistoria.

Göteborg är en trevlig stad som också har levererat mycket bra musik. I slutet av 70-talet skapades, ur proggen, gruppen Cosmic Overdose som efter några år bytte namn till Twice a Man. Här är deras låt Decay från debutalbumet Music For Girls släppt 1982.

Vid samma tid som Cosmic Overdose/Twice a Man skapades 80-talets kanske mest framgångsrika svenska synth/synthpop-grupp, Lustans Lakejer. Deras Diamanter från 1980/1982 är en klassiker av rang. Efter omgrupperingar så kom de åter 1999 och levererade en vackert tankfull låt som alla behöver lyssna på, Cynisk.

Och sen går tiden och det blir vår 2015. The Gospel uppstår och släpper en spännande EP, I Don't Care. Hela EPn är släppt med en lång video. Videon är lite NFSW på sina ställen så minimera fönstret eller blunda om det är olämpligt, alternativt leta upp dom på Spotify... ;)

Ha, ha. Skönt.
Du kanske kan googla fram videon där Eddie Bengtsson tappar texten under en livespelning och bara sjunger "space, space, space" eller liknande? Jag hittar inte den men har för mig att den är underbar.

Känner igen det där. Möjligt att det finns en bootleg med den konserten kanske!?
Jag hittade den! Virtual Xmas '93. Klippet startar 32 minuter in med Edge of Forever... :)

Hela showen är värt att titta och lyssna på. Android sjunger, inte Eddie B. Spock'n'Roll Friday!

Lär han spela på föreställningen, må du drabbas av den värsta tänkbara magsjukan du någonsin har upplevt @snoozarn
Livet är orättvist.

Inspelad bland graffitin i Rågsveds/Snösätras industriområde, gå dit och kolla, det är sjukt nice.

OBS dock i dagsljus annars är säkerheten inte garanterad

Hoffmaestro gjorde en bakom kulisserna för videon på youtube, så man fick se när dom valde platsen å så. Ser nice ut men fel sida tyvärr.

Sådär lagom fint gung, perfekt i bakgrunden på jobbet. Skulle dock aldrig klara av att dansa i nästan fem timmar till sådan musik.
Jag tror inte att jag längre skulle klara av att dansa fem timmar i sträck oavsett vilken musik som spelas... :) Jag var på Paul van Dyk en gång runt millennie-skiftet och han körde konstant 140+ BPM (kändes det som då i alla fall). Det var kämpigt.

Men Carl Cox är kult. Han var den första DJ jag såg som mixade med tre (eller fyra) Technics 1200:eek:r.

Tillbaka
Topp