• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

En sommar på 80-talet så spenderade jag ett helt sommarlov med att lyssna på Italo Disco på världens bästa bandspelare, Hitachi 3D Subwoofer... (Vad körde du med @Af Sjodahl ? :) )
3dsubwoofer.jpg

På den tiden innan datorer och sånt så gjorde man mixar och remixer med multibandare, rakblad och tejp. Jag har själv specialversionen Max Mix 4 där man fick med tejp, en "klipp-station" och en instruktionsbok. Resultatet av mina försök blev väl minst sagt dåliga... Men här är ett klipp på master-bandet för Max Mix 2 - en italo disco pärla. Var det bättre förr @snoozarn ?

Pierre Isacsson 'Då går jag ned i min källare'

Ha, ha. När jag spelade på kåren där jag pluggade så var denna låten en obskyr klassiker som fick de äldre gardet att ställa ner ölflaskorna och glatt hoppa runt i armkrok. Skön bas ;)

Skönt mixat. Inte 100% min genre, men det känns skönt att man fortfarande kan lita på gamla gubben Dave Seaman.

5 episka album som formade mig som barn och som ungdom och som alltid fanns där i soundtracket om mitt liv på något sätt. Vänner som jag kunde spisa i vått och torrt. Det fanns alltid en låt, en stämning en textrad som kunde spegla mina känslor, kort sagt mina vinylterapeuter.

1. The Clash - The Clash, mitt första album någonsin, annekterade den av min bror i tidig ålder med en ytterst hetsig ordväxling som resultat, jag vann den då jag hotade att skvallra till mamma och pappa att brorsan hade smygrökt.
220px-The_Clash_UK.jpg

2. U2 - A Celebration, min första skiva/singel jag köpte själv på House of Kicks, dyr och ovanlig redan då. Minns att det ilade i magen på vägen hem på tunnelbanan när jag bara var minuter från att lägga den på tallriken och lyssna.
ladda ned (1).jpg

3. AC/DC - High Voltage, Episk rockplatta, finns inte ett spår jag inte älskar. Ett av få riktigt stora album. Vet inte hur många timmar jag spenderat framför en spegel och låtsasspelat gitarr till låtarna. Pinsamma men ack så kära minnen.
acdctodayoct14_0.jpg

4. Guns'n'Roses - Appetite for Destruction, väljer att inte kommentera denna skiva då den lite som Zlatan låter spelande tala för sig själv.
appetite.jpg

Slutligen då........
Skivan som släpptes året efter det klassiska skivsläppsåret 1991... Jag buntar ändå in den i 91' eran för jag vill tro och känna att den även på pappret är episk.

5. Screaming Trees - Sweet Oblivion, den totala definitionen av hela grungevågen, både början och slutet. 11 spår som är så kanonstarka att man knappt kan fatta det. En Mark Lannegan som är i sådan hysteriskt bra form röstmässigt att man baxnar. Det bästa med denna skiva är att den håller stenhårt även idag och varje dag. Ni som inte haft nöjet att höra den..... KÖP! Eller hitta på Spotify som kidsen gör idag.
Screaming_Trees_Sweet_Oblivion.jpg

Lyssnar på den våldsamma och digitalpunkiga EP:n jag spelade i mitt pojkrum år 2007. Våld, ensamhet och subtil metahumor: "Im sorry"-introt är givetvis ett hån mot screamon som var populär vid samma tid och texterna är lika mycket hån av som hyllning till Skitsystems tidiga självmordsplattor. Jag är fullt övertygad om att det här är bland det bästa som gjorts i genren, strax efter Atari Teenage Riots Delete Yourself. Första fyra spåren är EP:n, den sista akustiska piratdängan är en instrumental version av ett riktigt svängigt arr på Yo Ho and a Bottle of Rum.

https://myspace.com/technicalxstasy/music/songs

Tillbaka
Topp