Johan S
Basic
Coltrane är kung @carlanton ! Den plattan är magisk. Naima var typ den låt som fick mig att börja lyssna på jazz.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Möjligt.Någon som ska gå på Rugged Man/Dilated den 30e nov?
Marginellt bättre sång än när jag sjöng hela Forever Young solo på musiklektionen i 5:an när vi hade tävling (1 poäng för refräng, 2 poäng för vers+refräng)...
Sjukt bra!
Marginellt bättre sång än när jag sjöng hela Forever Young solo på musiklektionen i 5:an när vi hade tävling (1 poäng för refräng, 2 poäng för vers+refräng)...
Vackert är det.
Näe. Men för övrigt så tycker jag Spacelab är Kraftwerks bästa och vackraste låt.Nån mer KS:are som skall gå på någon av konserterna i Oslo i augusti 2016 (ja förutom du då brorsan )
Jeremy "Stoneface" Olander...
Visst finns de dem som fortfarande kör vinyl, och det är respekt. Bifogar ett favorit vinyl-set nedan. Men de flesta kör ju dock via USB då det är såpass smidigt och bärbart, får ju plats med hur många låtar som helst. Och mainstream EDM artister kör ju oftast bara 1-1,5 timmars set, så då är ju varje låt oftast planerad i förväg i en form av spellista. Sen körde de mixandet live, vilket inte är så svårt när allt är 128bpm.. Vissa kör via macbook och programvaror som Serato (använder själv hemma ibland, även populärt bland scratch-DJ's) eller Traktor (exempelvis Carl Cox, Richie Hawtin). Det underlättar med dator om man kör långa set över 3 timmar, då man har större skärm samt kan ta med sig ett större bibliotek av låtar. Bifogat ett favorit scratch-dj set nedan också.Jeremy "Stoneface" Olander...
Frågor från en som har gått i ide: Använder någon fysiska media längre (CD, vinyl)? Det verkar som alla DJs nu för tiden bara står och vrider på några rattar (div filter etc, gissar jag). Jag antar att skjutreglage och crossfaders inte används längre. Lagras allt på USB som man pluggar in? Och därifrån så matchas beat och eventuellt key automatiskt beroende på hur man vill ha detI så fall så antar jag att man kan "titta fram i låten" och programmera in var nästa spår skall startas, dvs man behöver inte tajma allt själv live längre?
(Det svider att bli gammal och inte följa med längre...)
Lite fusk med planerad låtlista. Men visst, det går ju mer åt konsert-hållet där de använder musiken som musikinstrument och ingen klagar på när ett band kör en förutbestämd låtlista.Visst finns de dem som fortfarande kör vinyl, och det är respekt. Bifogar ett favorit vinyl-set nedan. Men de flesta kör ju dock via USB då det är såpass smidigt och bärbart, får ju plats med hur många låtar som helst. Och mainstream EDM artister kör ju oftast bara 1-1,5 timmars set, så då är ju varje låt oftast planerad i förväg i en form av spellista. Sen körde de mixandet live, vilket inte är så svårt när allt är 128bpm.. Vissa kör via macbook och programvaror som Serato (använder själv hemma ibland, även populärt bland scratch-DJ's) eller Traktor (exempelvis Carl Cox, Richie Hawtin). Det underlättar med dator om man kör långa set över 3 timmar, då man har större skärm samt kan ta med sig ett större bibliotek av låtar. Bifogat ett favorit scratch-dj set nedan också.
Nu när tekniken går framåt byggs det ju in sync knappar i cd-spelarna, vilket är lite tråkigt men man kan snabbt märka om någon inte kan mixa och dem blir ju inte långvariga direkt. Mixandet är kul så tycker det är synd att det förekommer användning av sync, men det är ju rätt omdiskuterat. Om man kör 4 låtar samtidigt med vissa loopandes så kan sync komma till användning, alla har ju sina olika stilar. Sen är det ju mycket annat som även spelar roll så som låtval, känna av publiken, stämningen med mera.
Vinyl-techno.
Scratch DJ.
Jevlar va bra set, lyssnat på den två gånger redan idag.