• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

deddas

Rolex
Tack! Klart mysiga! Stål boett men kronor och vridring kromad mässing ( tror jag @Beo ? )

8CDB80DD-C0A3-4B1A-BBC1-3E7B7BC908E7.jpeg
Det kan men leva med. Tack!
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Den här tråden har nog procentuellt sett högst antal bilder där man stannar upp verkligen tar en ordentlig kik. Otroligt hög ratio intressanta klockor!
 

dadolfi

Breitling
En fråga till den här fantastiska kanalen: var hittar ni era mögeldykare? Jag har gjort många fynd genom åren med vintage klockor genom loppisar, aktioner och Tradera/Blocket, Men har sedan en tid tillbaka aktivt sökt efter den perfekta beatern/mögeldykare, utan framgång.

jag har en lekmannateori om att folk som inte är Klock-nördar inte förstår tjusningen med en riktigt sliten dykare och därför inte lämnar in dom på loppis, auktion eller annons utan kanske tyvärr slänger dom (hemsk tanke 😱). Vad tror ni, kan det stämma? Hur hittar ni era?

skulle det vara så att någon i den här kanalen har något att sälja kring 1.000-2.000 så får ni gärna skicka ett meddelande till mig.

Fortsätt med era vackra bilder i den här, enligt mig bästa tråden på Klockforum. Ser fram emot den dagen jag själv kan bidra med en bild på ett fynd.
Trevlig helg!
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
En fråga till den här fantastiska kanalen: var hittar ni era mögeldykare? Jag har gjort många fynd genom åren med vintage klockor genom loppisar, aktioner och Tradera/Blocket, Men har sedan en tid tillbaka aktivt sökt efter den perfekta beatern/mögeldykare, utan framgång.

jag har en lekmannateori om att folk som inte är Klock-nördar inte förstår tjusningen med en riktigt sliten dykare och därför inte lämnar in dom på loppis, auktion eller annons utan kanske tyvärr slänger dom (hemsk tanke 😱). Vad tror ni, kan det ? Hur hittar ni era?

skulle det vara så att någon i den här kanalen har något att sälja kring 1.000-2.000 så får ni gärna skicka ett meddelande till mig.

Fortsätt med era vackra bilder i den här, enligt mig bästa tråden på Klockforum. Ser fram emot den dagen jag själv kan bidra med en bild på ett fynd.
Trevlig helg!
Mycket trålande på eBay har alltid varit lösningen för mig. Dock många minor där också så man får se upp lite.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Trålar också mest på Ebay. Få bilder av hög kvalitet med bristfälliga beskrivningar på främmande språk är det jag ofta går efter. Betalar alltid via Paypal. Funkar fint.
Beskriver mitt tillvägagångssätt nästan exakt. Det är nästan alltid privatpersoner med halvdan engelska som sitter på guldklimparna. Italien kommer väldigt mycket ifrån som jag plockar hem.
 

DrKlocka

Audemars
Jag har lite funderingar kring denna Monvis jag nyligen klickade hem. Sekundisare är utbytt, ja. Men är boetten verkligen rätt? Monvis har ju en del olika tavlor och boetter. Får känslan av att de inte hör ihop här. Har varit ute efter tavlan ett tag, så kommer behålla den oavsett.
Någon som har samma känsla som mig?

Monvis överlag har ett gäng trevliga dykare som är värda att kolla in. :)

IMG_20210927_203337.jpg
IMG_20210927_203417.jpg
IMG_20210927_203422.jpg
IMG_20210927_203348.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20210927_203337.jpg
    IMG_20210927_203337.jpg
    293.8 KB · Visningar: 6
  • IMG_20210927_203422.jpg
    IMG_20210927_203422.jpg
    275.6 KB · Visningar: 7

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jag har lite funderingar kring denna Monvis jag nyligen klickade hem. Sekundisare är utbytt, ja. Men är boetten verkligen rätt? Monvis har ju en del olika tavlor och boetter. Får känslan av att de inte hör ihop här. Har varit ute efter tavlan ett tag, så kommer behålla den oavsett.
Någon som har samma känsla som mig?

Monvis överlag har ett gäng trevliga dykare som är värda att kolla in. :)

IMG_20210927_203337.jpg
IMG_20210927_203417.jpg
IMG_20210927_203422.jpg
IMG_20210927_203348.jpg
För mig känns det som att alla jag sett med den tavlan suttit i boetter med "runda" bandinfästningar, så håller med dig!
 
Topp