• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lord Benex Emergency Medical Technician diver, på vitt gummi märkt Sub Sub Equator

20211004_092125.jpg
20211004_092325.jpg
 
Inte ofta man stöter på grejer man inte sett förr i denna värld, men jag tror faktiskt inte att jag stött på denna lösning tidigare.. ska absolut söka något liknande...

För att dra upp kronan så skruvar man av "locket", vänder på locket och trycker tillbaka den över kronan och vrider upp. Sånt här går jag igång på. Denna klocka har ett ETA2378.

Har ni stött på denna variant tidigare? Sett den på fler märken? Andra spännande varianter? @Aurum kanske...

FB_IMG_1631343731330.jpg
FB_IMG_1631343737103.jpg
FB_IMG_1631343734172.jpg
FB_IMG_1631343739661.jpg
FB_IMG_1631343745151.jpg
1. Jag är sur att jag inte dykt in på den här tråden tidigare.
2. Det här var bland det coolaste jag sett.
 
Eller hur, sekundvisaren är riktigt grym faktiskt och läckert när den är så stor och i rörelse! 🤗
Skön patina och den har förmodligen använts som det var tänkt...tänk om klockor kunde tala? 🤔😄
Om klockor kunde tala så borde serviceintervallen bli något tydligare iaf! Antar att den skulle skrika till .. eller bara bli successivt gnälligare 🤔
 
Topp