Är det en Breitling? Ref?Senaste tillskottet, dok ej hemma än.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det en Breitling? Ref?Senaste tillskottet, dok ej hemma än.
Ja, Breitling Sprint med Felsa verk återkommer när den är hemma med exakt ref om det nu står. Gammla breitling brukar vara lite luddiga.Är det en Breitling? Ref?
OK, hittade ingen på internet. Tycker inte den ser ut som en Breitling och ser ommålad ut. Hoppas jag har fel.Ja, Breitling Sprint med Felsa verk återkommer när den är hemma med exakt ref om det nu står. Gammla breitling brukar vara lite luddiga.
Vi lugnar oss lite tills den kommer och vi kan konstatera vad det är. Googlade själv och hittade ett par bilder igår men idiot som jag är sparade jag inte sidorna.. men ska gräva vidare under dagen annars så får jag se när den kommer hur läget är.OK, hittade ingen på internet. Tycker inte den ser ut som en Breitling och ser ommålad ut. Hoppas jag har fel.
Är den där verkligen okej?Senaste tillskottet, dok ej hemma än.
Du kommer explodera av längtan!
Vad får dig att tro att den inte är?Är den där verkligen okej?
Edit: Sen på bollen.
Det är väl egentligen allt? Generisk. Låg kvalitet på tryck, och att det är mattsvart botten mot lite bred och vit text. Utan sekundmarkeringar också. Lysmassan saknas på index? Har den sedan inte ett synligt referensnummer i rätt format så. Sedan finns det ju en hel del fulbreitlings där ute så man är automatiskt misstänksam.Vad får dig att tro att den inte är?
Ref F4462 enligt säljaren. Finns på breitlingmuseum dok ingen bild när jag kollar idag… kan svära på att jag såg bilden igår…Vi lugnar oss lite tills den kommer och vi kan konstatera vad det är. Googlade själv och hittade ett par bilder igår men idiot som jag är sparade jag inte sidorna.. men ska gräva vidare under dagen annars så får jag se när den kommer hur läget är.
Tackar den har jag missat.Breitling Superocean. История, обсуждение - Часовой форум Watch.ru
Breitling Superocean. История, обсуждение Breitlingforum.watch.ru
Haha, tillsammans med denna ja:Breitling Superocean. История, обсуждение - Часовой форум Watch.ru
Breitling Superocean. История, обсуждение Breitlingforum.watch.ru
fick upp totalt 9 resultat på hela goooogle på breitling dive F4462, känns ju sådärHaha, tillsammans med denna ja:
Njae det tror jag inte. Köpte denna från eBay, ev från en norsk säljare, för 2-3år sedan. Gillar den skarpt!Undra om det där är min gamla?
Var inte "Submariner" ett registrerat varumärke i Schweiz (Rolex S.A.) redan på 60-talet?På 60-talet introducerade Breitling, förutom Superocean, även andra modeller för dykare. Till exempel,
Breitling Dive, kaliber FELSA F 4462, 38mm väska;
Breitling dive SUBMARINER, diameter 36,5 mm.
Text översatt från ryska sidan. Verkar ju som att en av dom är 38 och den andra 36,5
men visst säger ni att den inte finns så måste det ju vara så
Då är det inte samma. Trevlig klocka helt klart!Njae det tror jag inte. Köpte denna från eBay, ev från en norsk säljare, för 2-3år sedan. Gillar den skarpt!
fick upp totalt 9 resultat på hela goooogle på breitling dive F4462, känns ju sådär
Tror inte den hette sub utan att den nu i efterhand kallas sub som var och varannan klocka.Var inte "Submariner" ett registrerat varumärke i Schweiz (Rolex S.A.) redan på 60-talet?
Edit: Jo, det var det, från 1954 och gäller "Items of timepieces of all kinds and parts thereof" så Breitling hade inte kunnat sälja en klocka med texten Submariner.
Från din ryska informationskälla som jag lade in här ovan:Tror inte den hette sub utan att den nu i efterhand kallas sub som var och varannan klocka.
Vilken höjdare! Är det 42 mm Monnin-boett?Semi-vintage Poseidon:
Generisk skräoboett och uselt tryck. Sprint var väl dessutom en krono-diver?Vad får dig att tro att den inte är?
4462 är väl kaliber och inte referens? Är den märkt med något nummer på utsidan av bakboetten? Jag vet inte om alla Breitling har ref-nummer där men alla jag har sett hittills har haft det åtminstone.
Vi får se när den kommer har ingen mer info i nuläget.4462 är väl kaliber och inte referens? Är den märkt med något nummer på utsidan av bakboetten? Jag vet inte om alla Breitling har ref-nummer där men alla jag har sett hittills har haft det åtminstone.
bidfun-db Archive: Watch Movements: Felsa 4462
www.ranfft.de
ok orkar inte argumentera. Ni experter har säkert rätt
Edit: såg svar ovan.Senaste tillskottet, dok ej hemma än.
Inte speciellt lik. Tycker gott du kan be om ursäkt för din spydiga attityd mot folk som försöker hjälpa dig när du gått på en nit.
Inte min mening att vara spydig om jag var det och det kan jag be om ursäkt för om jag var, Breitling trycket på tavlan ser likadant ut i mina ögon därav min "säkerhet"Inte speciellt lik. Tycker gott du kan be om ursäkt för din spydiga attityd mot folk som försöker hjälpa dig när du gått på en nit.
Skönt att du kan returnera!
Fint, var precis returprocessen vi ville hjälpa till med innan det är för sent. Av ren välvilja från vårt håll. Kan ibland bli svårt att tolka tonen i inlägg.