• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Senaste tillskottet, dok ej hemma än.
62743363-0947-48CF-89AB-07284DF89D9F.jpeg
Är det en Breitling? Ref?

OK, hittade ingen på internet. Tycker inte den ser ut som en Breitling och ser ommålad ut. Hoppas jag har fel.
Vi lugnar oss lite tills den kommer och vi kan konstatera vad det är. Googlade själv och hittade ett par bilder igår men idiot som jag är sparade jag inte sidorna.. men ska gräva vidare under dagen annars så får jag se när den kommer hur läget är.

Vad får dig att tro att den inte är?
Det är väl egentligen allt? Generisk. Låg kvalitet på tryck, och att det är mattsvart botten mot lite bred och vit text. Utan sekundmarkeringar också. Lysmassan saknas på index? Har den sedan inte ett synligt referensnummer i rätt format så. Sedan finns det ju en hel del fulbreitlings där ute så man är automatiskt misstänksam.

Vi lugnar oss lite tills den kommer och vi kan konstatera vad det är. Googlade själv och hittade ett par bilder igår men idiot som jag är sparade jag inte sidorna.. men ska gräva vidare under dagen annars så får jag se när den kommer hur läget är.
Ref F4462 enligt säljaren. Finns på breitlingmuseum dok ingen bild när jag kollar idag… kan svära på att jag såg bilden igår… 8147813F-99C0-4060-A0B4-13C0A65DD157.png

På 60-talet introducerade Breitling, förutom Superocean, även andra modeller för dykare. Till exempel,
Breitling Dive, kaliber FELSA F 4462, 38mm väska;
Breitling dive SUBMARINER, diameter 36,5 mm.

Text översatt från ryska sidan. Verkar ju som att en av dom är 38 och den andra 36,5
men visst säger ni att den inte finns så måste det ju vara så👍

På 60-talet introducerade Breitling, förutom Superocean, även andra modeller för dykare. Till exempel,
Breitling Dive, kaliber FELSA F 4462, 38mm väska;
Breitling dive SUBMARINER, diameter 36,5 mm.

Text översatt från ryska sidan. Verkar ju som att en av dom är 38 och den andra 36,5
men visst säger ni att den inte finns så måste det ju vara så👍
Var inte "Submariner" ett registrerat varumärke i Schweiz (Rolex S.A.) redan på 60-talet?

Edit: Jo, det var det, från 1954 och gäller "Items of timepieces of all kinds and parts thereof" så Breitling hade inte kunnat sälja en klocka med texten Submariner.

submarinertm.JPG

Senast ändrad:
fick upp totalt 9 resultat på hela goooogle på breitling dive F4462, känns ju sådär

Var inte "Submariner" ett registrerat varumärke i Schweiz (Rolex S.A.) redan på 60-talet?

Edit: Jo, det var det, från 1954 och gäller "Items of timepieces of all kinds and parts thereof" så Breitling hade inte kunnat sälja en klocka med texten Submariner.

submarinertm.JPG
Tror inte den hette sub utan att den nu i efterhand kallas sub som var och varannan klocka.

Och som vanligt så har KS rätt fick det bekräftat på Breitling forum med... Kommer göra en retur.
Var lik min andra därför gick det kanske lite för snabbt… 23B6873B-926F-440B-9CB3-E372512F40F0.jpeg
Inte speciellt lik. Tycker gott du kan be om ursäkt för din spydiga attityd mot folk som försöker hjälpa dig när du gått på en nit. :)

Skönt att du kan returnera!

Inte speciellt lik. Tycker gott du kan be om ursäkt för din spydiga attityd mot folk som försöker hjälpa dig när du gått på en nit. :)

Skönt att du kan returnera!
Inte min mening att vara spydig om jag var det och det kan jag be om ursäkt för om jag var, Breitling trycket på tavlan ser likadant ut i mina ögon därav min "säkerhet"

Svar från säljaren..
I have no problem canceling the transaction. I just want to tell you that, on the forums, they only publish traders, who only value objects they own, or want to sell. if I had valued what I have read over time on the watchmaking forums, I would never have made a good deal. only by using logic and intuition, you can pay little for a watch which, over time, will have an ever greater value. anyway, I repeat, no problem, I start the procedures for cancellation.

Och som vanligt så har KS rätt fick det bekräftat på Breitling forum med... Kommer göra en retur.
Var lik min andra därför gick det kanske lite för snabbt… 23B6873B-926F-440B-9CB3-E372512F40F0.jpeg
Fint, var precis returprocessen vi ville hjälpa till med innan det är för sent. Av ren välvilja från vårt håll. Kan ibland bli svårt att tolka tonen i inlägg.

Din är så oerhört mycket finare, är avundsjuk på den.

Tillbaka
Topp