heffamannen
Basic
MERA MÖGEL Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
stålboett? Kul, isf. Rätt lik oris 65.Hellu, fick just tipset om forumet o fall mig verkligen i smaken... om nån har nån intressant dykare som inte kostar skjortan och kan tänka sig o släppa så är jag intresserad.
Bidrar med en fin Birka Vintage dykare.
Hoppla, vilken skönhet! Fungerar den? Vet du produktionsår?Vet inte om jag postat denna i denna tråd, men jag har faktiskt bara sett mitt och ett exemplar till under åren Atlantic verkar ju ha tillverkat lite av varje i klockväg ....
Fungerar utmärkt och har gjort under de år jag haft den, då den är manuel skulle jag tro sent 60 tal kanske? Dock stor för den tiden med 40mm utan krona, kommer aldrig säljasHoppla, vilken skönhet! Fungerar den? Vet du produktionsår?
Coolt! Nä, det verkar helt klart vara en keeper! Grattis till ett härligt fyndFungerar utmärkt och har gjort under de år jag haft den, då den är manuel skulle jag tro sent 60 tal kanske? Dock stor för den tiden med 40mm utan krona, kommer aldrig säljas
Lär se ut så här:Tissot T-12 Ref 44518-? verkar det som efter lite googlande. Får ej upp den, den sitter stenhårt och jag har inget bra verktyg till hands. Boetten är från EPSA. Någon som vet om det är Super compressor eller någon annan sorts compressor? Trevlig är den iallafall.
Japp, ska vara super compressor.Tissot T-12 Ref 44518-? verkar det som efter lite googlande. Får ej upp den, den sitter stenhårt och jag har inget bra verktyg till hands. Boetten är från EPSA. Någon som vet om det är Super compressor eller någon annan sorts compressor? Trevlig är den iallafall.
Tuff!Diggar verkligen den här mögeldykaren.
Tack!
Grymt, en likadan som min! en relevant fråga blir ju då, är de verkligen udda eller vanliga...Diggar verkligen den här mögeldykaren.
Snyggt! Det är en fullt berättigad fråga Det är ju tur att inte alla inser värdet i mögliga gamla dykarur.Grymt, en likadan som min! en relevant fråga blir ju då är om, de verkligen är udda eller vanliga...
Verkligen!Snyggt! Det är en fullt berättigad fråga Det är ju tur att inte alla inser värdet i mögliga gamla dykarur.
Min har också skruvad krona. Har försökt kolla upp det där och jag tror att Helvetia Waterstar kom med skruvad osignerad krona. Har du gjort någon mer ingående efterforskning?Verkligen!
Har din också skruvad krona? (Min har det, men jag funderar om kronan är original eller eftermonterad)
Låter bra, nej ingen mera efterforskning förutom att båda mina två dykhelvetia har skruvade osignerade kronor. Låter som att det är så de ska vara.Min har också skruvad krona. Har försökt kolla upp det där och jag tror att Helvetia Waterstar kom med skruvad osignerad krona. Har du gjort någon mer ingående efterforskning?
Jag har inte heller lyckats finna någon liknande Helvetia dykare med signerad krona så det är nog lugna puckar. Schysst med svart Tropic till. Kommer nog också köra på det.Låter bra, nej ingen mera efterforskning förutom att båda mina två dykhelvetia har skruvade osignerade kronor. Låter som att det är så de ska vara.
Visare att starta en penicillinodling på!Här var det mögel för hela slanten. Seiko 6458-6000.
Cool!Fick precis hem min kära Elvia. Nygenomgången och allt!
Tack! En gammal favorit jag ej burit på länge då den varit paj.