• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Bra vintagedykare! :)

IMG_20170528_132318.jpg

Klockan som du och vintage92 ägt är samma klocka som jag postat tidigare i tråden. Dock är inte lumen grå längre utan krämgul efter ett par veckors resande i Vietnam. :)

Har jag ägt den också? Hmm. Ja det har ju passerat ett antal turtles genom åren.

Här en relumad 6306-7001 som jag tror finns kvar här på KS.

2B18499A-4721-4064-B5E3-C5E1D2FFA26E.jpeg

Den grålumade som @Callxx postade har jag och vintage92 också ägt :)

Där ser man, om det kan vara till någon förklaring så hade jag en Agnetha i varje ben som inte hjälpte till vid fotograferingen!

Min svåger finns inte på KS än, han ville skapa sig ett konto när han hade 10 gamla mögeldinkor! Det var fem klockor sedan..

:)

Fråga honom var den grå kommer ifrån!

Agnetha? LingonIPA?

Doxa 750T Divingstar från Aubry eran. Svårt att veta exakt när den är är i från men troligen sent 70-tal/tidigt 80-tal. En rejäl klump är det men bärs väldigt bekvämt och jäklars vad skön länken är. Tavlan är blank och med ett nät av sprickor, syns lite dåligt i bilden men adderar lite charm tycker jag. Gillar "shark tooth" indexen som är unika för quartz varianterna.

DSC_4098.jpg

DSC_4082.jpg

DSC_4099.jpg

När det begav sig kunde man även välja att få kronan på vänster sida. Om referensen till Rolls-Royce stämmer låter jag vara osagt men den är jäkligt solid även 35+ år senare :)

aubryupdate.jpg
Den är riktigt grym den där!
Jag ställer mig i kö:)

Har jag ägt den också? Hmm. Ja det har ju passerat ett antal turtles genom åren.

Här en relumad 6306-7001 som jag tror finns kvar här på KS.

2B18499A-4721-4064-B5E3-C5E1D2FFA26E.jpeg

Den grålumade som @Callxx postade har jag och vintage92 också ägt :)
Så du och vintage92 har båda ägt två grålumade?
Jag köpte den här av vintage92 som köpte den av dig.
IMG_20150531_152830_254.JPG

Den förlorade efter ett par veckor resande i Vietnam sin gråa lume och ser numera ut såhär.

IMG_20170528_132318.jpg

Så du och vintage92 har båda ägt två grålumade?
Jag köpte den här av vintage92 som köpte den av dig.
IMG_20150531_152830_254.JPG

Den förlorade efter ett par veckor resande i Vietnam sin gråa lume och ser numera ut såhär.

IMG_20170528_132318.jpg

Nej, bara en! Jag har fel ang @Callxx ’s svågers grålumade ex. De grålumade är ovanliga.

Men helt fantastiskt att det gråa försvann på din. Skulle vara roligt att veta hur det gick till.

Har köpt ännu en Scubapro 500. Automat denna gång. Bara därför jag säljer min quartzare. Verkligen ingen här som ska slå till? Bra pris för en riktigt schysst klocka. Svårt att kalla sig vintagedykarentusiast om man aldrig testat en Scubapro IMO.

IMG_20171223_105949_361.jpg

Tack för tipset, min har lite risigare tavla då lumen verkar ha tagit stryk någon gång och "rest" på sig.
IMG_6386.JPG
Jamen kolla, din är tidigare än min, en MK2 tror jag. :)
Den där ska du fixa iordning på. Du har ju dessutom kronorna på plats. jag fick byta den ena, då den fått sig en smäll och inte gick att få tillbaka. Så det blev en NOS från Ungern.

https://thespringbar.com/blogs/guides/enicar-sherpa-diver-2-crown-models#heading25

Jepp ser ut att stämma att det är en MK2, min är en MK3.

Jamen kolla, din är tidigare än min, en MK2 tror jag. :)
Den där ska du fixa iordning på. Du har ju dessutom kronorna på plats. jag fick byta den ena, då den fått sig en smäll och inte gick att få tillbaka. Så det blev en NOS från Ungern.

https://thespringbar.com/blogs/guides/enicar-sherpa-diver-2-crown-models#heading25

Jepp ser ut att stämma att det är en MK2, min är en MK3.
Den är min ögonsten, har haft dåligt samvete länge nu att jag inte tagit tag i servicen! Får göra slag i sak nästa vecka då jag har vägarna förbi Örebro!

Tillbaka
Topp