Jag ber om ursäkt att jag taggar dig igen och det har inget med din ståndpunkt i frågan att göra, men din text bjuder på det exemplet jag försökte belysa.Nämligen det lite "luddiga" i svaren. Om det stått
solklara kopiering av Rolex Submariner istället för "andra märkens modeller" så blir det tydligt vad man syftar på. För dom har ju inte skändat några andra ikoner som AP Royal Oak, PP Nautilus, Omega Speedmaster, Cartier Santos, JLC Reverso, Breitling Navitimer osv. Det finns ju som alla redan vet massor av etablerade märken som under vissa epoker såg mer eller mindre identiska ut där endast loggan exempelvis skiljer en Tissot ifrån en Omega eller en Zenith ifrån en Longines. C-shape, Fyrkantiga, Tonneau boetter, Dauphine eller Baton visare, listan på design element som flera tillverkare använde under olika epoker är många. Att man nästan kan ta valfri klocka ifrån ´70 talet och säga, det där är en typisk ´70 tals design är väl om något ett bevis på att det råder trender där klocktillverkare följer varandra? Så alla haters, erkänn nu att Rolex Submariner är en helig ko som absolut inte får skändas, så kan tråden låsas sedan