Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Någon annan som följer F1?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av hublot, 3 november 2013.

1. F32

F32 Tantal

Frele och Urtyp gillar detta.
  2. Hawk100

Hawk100 Brons

Vilket spännande lopp idag!!!! :nailbiting:
    Undrar hur nöjda höjdarna hos Ferrari är i kväll..... :banghead:

Bonazzi, Mankebank, Jimpa och 6 andra gillar detta.
  3. F32

F32 Tantal

Riktigt kul att Gasly behöll andra platsen i slutet. Sen är ju frågan om hur Hamilton fortfarande är noterad trea i loppet efter ihopkörningen med Albon. Fin femte plats för Kimi.

4. Arnholm

Arnholm Tantal

Från:
    Spawnpoint
    Utan tvekan årets märkligaste race. Väldigt, väldigt underhållande. Synd på Albon som blev utan en pallplats, desto roligare för Gasly och Sainz. När var senaste gången varken en Ferrari eller Mercedes stod på pallen? 2013?

Kollade upp det - USAs GP 2013 är senaste gången varken Ferrari eller Mercedes nått en pallplats. Alltså sex år sedan!

Senast ändrad: 18 november 2019
    anno1884, Jimpa, Hawk100 och 4 andra gillar detta.
  5. Hawk100

Hawk100 Brons

Ja helt plötsligt blev det ju riktigt spännande, ovisst och kul med F1 igen......
    Nästan som på den gaaaaaamla goda tiden när 30-40 % av bilarna packade ihop innan målgång av olika anledningar!!! :D

anno1884 gillar detta.
  6. Mankebank

Mankebank Tantal

Så blev det.

Vettel har kontrakt för 2020 så nästa år kör han väl kvar men tror ni att han får förlängt? Jag är tveksam. Han är långsammare än Leclerc och det gör honom frustrerad vilket leder till att de inte samarbetar särskilt bra. Ferrari vill traditionellt ha en stark försteförare och en andreförare som kan ge backup och jag kan inte se Vettel i den rollen. Leclerc är det självklara valet som framtid för Ferrari. Jag tror att nästa säsong blir Vettels sista i Ferrari, och jag är inte säker på att det blir något särskilt harmoniskt samarbete.

När det kommer till ersättare tror jag inte att de kommer att anse att Giovinazzi är redo. Ricciardo och Bottas är säkert båda intresserade.

Möjligheten finns naturligtvis att Hamilton tror att Ferrari är den bästa chansen att fortsätta vinna VM 2021 och framåt. Det skulle ändra alla förutsättningar, men jag tror inte att det kommer att hända.

humlegarden och Frourez gillar detta.
  7. Frourez

Frourez Titan

Ja Leclerc är snabbare. Men hur hade tabellen sett ut om man tagit bort alla felbeslut från Ferrari och Vettel spins? Bottas var bättre än HAM inledningsvis och tog lika många pole. Det jag menar är att även om Leclerc är bättre så spelar ju omständigheterna roll och det med alla felbeslut som Ferrari gör blir jag osäker hur mycket snabbare Leclerc verkligen är. Kan Vettel göra en Rosberg t.ex.?

Jag tror inte HAM går 2021. Tror han vill ta 8 i Mercedes för att sedan kanske Ferrari.

8. Mankebank

Mankebank Tantal

Jag tror snarare att skillnaden varit ännu större om inte teamet åtminstone inledningsvis hade gynnat Vettel. Alla hans egna misstag under press är hans svaghet. När Vettel har prioritet hos stallet och den snabbaste bilen är han extremt bra vilket syns på fyra raka titlar och nio raka segrar 2013. Det har inte ens Hamilton klarat (än).

Man skulle kunna säga att det är raka motsatsen till Rosberg. Vettel vet att han är snabb men påverkas av saker som han inte kan kontrollera och underpresterar då. Rosberg visste att han var långsammare än Hamilton men också att han - om han gjorde allt rätt och gav sig själv perfekta förutsättningar - faktiskt hade en liten chans att slå ur underläge.

9. Frourez

Frourez Titan

Intentionen är ju att gynna Vettel men resultaten av det har ju inte speglats tycker jag?
    Jag tänker på att antingen har det varit egna missar eller stallets missar. Vi vet ju inte hur resultaten blir om båda sakerna förbättras. Så att det blir lite mer "rättvis" jämförelse likt Ham vs Bot, där Bottas själv ansvarar för om han vinner VM eller inte.

Nja. Jag håller inte med. Ros gjorde vad som förväntas och vann pga HAMs problem med bilen. Då menar jag om VET kan slå Leclerc nästa år om Ferrari gör taktiska missar åt Leclerc osv. Slår Vettel inte Leclerc då är det kört. Men nu tycker jag det finns för många brister totalt sett hos Ferrari och Vettel vilket gör det svårt att bedöma om Leclerc är så pass mycket bättre eller om det är omständigheter som avgör vem som vinner.

10. Hawk100

Hawk100 Brons

Att Leclerc har framtiden gör sig verkar ju klar.....
    Hade varit kul om han fick bli tydlig 1:a förare.....

11. Zuuki

Zuuki Tantal

Från:
    Östergötland
    Gissar han blir det 2021 när dom slänger ut krattan Vettel :D

humlegarden gillar detta.
  12. Hawk100

Hawk100 Brons

Om inte Hamilton byter stall då...... :nailbiting:

13. Mankebank

Mankebank Tantal

... eller Verstappen.