• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Hamiltons chanser borde vara obefintliga om inte nåt väldigt konstigt händer. Mercedes problem kommer bara förvärras med full tank över ett helt race än över ett varv.

Ferraris bil är snabb, men jag tror fortfarande på fördel för Red Bull över ett helt race vilket träningen indikerade. Kanske dags för första dubbelsegern på länge för RB?
Vi får väl se. Med tanke på Hamiltons förmåga att ta positioner känns 15ggr pengarna värt en chansning. Mercedes har ju legat i toppen i 8 år så tror inte de har sabbat sin bil fullständigt.
 
Har vi pratat om hur Ocons Alpine-bil gick sönder p.g.a. lufttrycket?
Såg ju sådär ut, om lite skumpande och högt tryck på luft kan pressa sönder en side pod sådär menar jag.
 
Leclerc borde rimligen vara deras nr. 1 men frågan är om de kommer dela ut eventuella teamorders direkt. Förmodligen får de köra om det ett tag innan det visar sig hur dom prioriterar
Rent logiskt, ja. Men om Leclerc är snabbare och ligger tvåa tidigt i racet så släpper de nog förbi honom för att säkra en vinst. Spekulation på hög nivå nu. 😂
 
Så... Jag är en av alla dem ni spottar på.
...som tycker att Drive to Survive är galet bra, vill säga. ;)

Skämt åsido, men den har onekligen fått upp mina ögon inför att börja följa sporten igen.
Det började jag göra när Mansell ståtade en mustasch av rang och gjorde sedan till nån gång då Micks pappa hade sin peak. Sen dess har det varit mörker.
Hade som plan att börja följa förra säsongen, men en massa skit med start av firma (nej, så klart inte bokstavlig skit - det är ju jätteskoj) kom i vägen.
Tänkte dock ge det ett ärligt försök i år.

Men var ser man det bäst?
Är det F1:s eget upplägg eller Viaplay?
...någon helt annan?
 
Så... Jag är en av alla dem ni spottar på.
...som tycker att Drive to Survive är galet bra, vill säga. ;)

Skämt åsido, men den har onekligen fått upp mina ögon inför att börja följa sporten igen.
Det började jag göra när Mansell ståtade en mustasch av rang och gjorde sedan till nån gång då Micks pappa hade sin peak. Sen dess har det varit mörker.
Hade som plan att börja följa förra säsongen, men en massa skit med start av firma (nej, så klart inte bokstavlig skit - det är ju jätteskoj) kom i vägen.
Tänkte dock ge det ett ärligt försök i år.

Men var ser man det bäst?
Är det F1:s eget upplägg eller Viaplay?
...någon helt annan?
Jag kör F1TV, tycker det är kanon, kör racet på TV:n och hjälmkameran på någon man vill följa på dator eller padda. Gillar Sam Collins Techtalk som man också kommer åt där.
 
Så länge Alfan inte går sönder, så har jag svårt att tro att Hamilton ska kunna slå Bottas. Mercedes problem är för stora och det kommer att bli ännu tydligare under loppet. Det handlar ju inte bara om att bilen beter sig illa utan också att de saknar motoreffekt vilket blev än mer uppenbart hos övriga som använder motorn. Det kommer att ta ett tag för dem att komma ikapp!
 
Så... Jag är en av alla dem ni spottar på.
...som tycker att Drive to Survive är galet bra, vill säga. ;)

Skämt åsido, men den har onekligen fått upp mina ögon inför att börja följa sporten igen.
Det började jag göra när Mansell ståtade en mustasch av rang och gjorde sedan till nån gång då Micks pappa hade sin peak. Sen dess har det varit mörker.
Hade som plan att börja följa förra säsongen, men en massa skit med start av firma (nej, så klart inte bokstavlig skit - det är ju jätteskoj) kom i vägen.
Tänkte dock ge det ett ärligt försök i år.

Men var ser man det bäst?
Är det F1:s eget upplägg eller Viaplay?
...någon helt annan?
Jag tycker också serien är bra!
 
Haha! Det var verkligen skriver med glimten i ögat.
Förstår absolut att man, om man är insatt, kan tycka att det är väl vinklat och dramatiserat.
 
Rapporten de släppte om abu dhabi var ju rätt harmlös. Typ 0% innehåll.

Tycker de borde diskuterat lite mer omd den här punkten, dvs att alla förväntade sig unlapping,
1647784083734.png
men att de råkade fucka upp det genom att bestämma sig för sent.

Men nu är det snart rejs så då kommer alla förhoppningsvis glömma det ett tag.
 
Så länge Alfan inte går sönder, så har jag svårt att tro att Hamilton ska kunna slå Bottas. Mercedes problem är för stora och det kommer att bli ännu tydligare under loppet. Det handlar ju inte bara om att bilen beter sig illa utan också att de saknar motoreffekt vilket blev än mer uppenbart hos övriga som använder motorn. Det kommer att ta ett tag för dem att komma ikapp!
Så länge Alfan tar sig i mål också. Den har ju inte sett skottsäker ut direkt.

Så sjukt taggad nu. 25 minuter kvar!
 
Kan de dra igång nu så klumpen i magen släpper. Hoppas nya bilarna gör det som de är tänkta för nu och de längst fram inte krockar i första kurvan bara så det blir ett bra lopp. Om Bottas slår Merca med så gör de inget 😇
 
Känns som att Mercedes lyckats med något bra över natten. Håller ganska jämna steg med Ferrari och RB i racepace hittills.
 
Tillbaka
Topp