• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Flyger ner på fredag, sitter på 6B/första chikanen🙌

Vädret ser lovande ut 🏎🏎
Kul! 😍

Du kommer inte bli besviken. Var där förra året och satt också på 6B om jag minns rätt. Otrolig känsla att vara där!
IMG_7330.jpeg

Tittar på att eventuellt åka ner nästa år. Bor man i Monza, eller Milano + tåg? Hur är infrastrukturen runt?
Vi körde via en svensk resebyrå som löste allt med hotell, biljetter och transport alla dagar. Blir såklart lite dyrare men tycker det var skönt att slippa tänka på de bitarna. Och då bodde vi på hotell inne i Milano, sen gick en buss varje morgon ut till banan sen hem på eftermiddagen efter allt var klart.

Pratade med några svenskar som satt bredvid oss och de åkte tunnelbana ut vill jag minnas, så visst går det att lösa själv. Är ju en bit från stan och sjuuuukt mycket folk när man ska in/ut, så det hade väl varit lite kaos när de åkte tunnelbanan. 😅

Absolut smidigast hade väl varit att bo i Monza, men var väldigt trevligt att kunna gå ut i Milano på kvällarna och käka osv. Monza var väl ganska dött fick jag en känsla av 😬

Tittar på att eventuellt åka ner nästa år. Bor man i Monza, eller Milano + tåg? Hur är infrastrukturen runt?

Vi bor på Hotel da Vinci mitt emellan monza/Milano, flyger till malpensa imorgon fre..

Vi ska även till como efter helgen så jag har hyrt bil, men efter Budapest förra året vet jag exakt hur trångt det är in och ut från banan, lägg på aspekten med italienskt humör, så lockar det inte särskilt.😁

Antingen åker vi tunnelbana ner till Milano och upp till monza, där det tydligen ska gå shuttle till banan enligt grannen som varit där.

Troligtvis tar vi bilen till närheten av monza station, parkerar och tar shuttle därifrån 🙂

Bokar alltid allt själv. Hotell/biljetter så fort kalendern släpps och flyg tidigt.

Max visar att gammal är äldst. Kliniskt rakt igenom. Chapeau!

Och btw, pinsam jävla teamorder från Mclaren. Nu har jag inte mycket till övers för det teamet men det där är ju bara pin! LOL
Missade såklart exakt när de gav ordern, vad sa de exakt? Såg ju att Norris åkte förbi såklart. Vart tillbaka-kaka för Ungern eller? 😅

Missade såklart exakt när de gav ordern, vad sa de exakt? Såg ju att Norris åkte förbi såklart. Vart tillbaka-kaka för Ungern eller? 😅
”This is like hungary last year, we pitted in this order for team reasons. Let Lando pass and you are free to race”

Låt oss säga såhär att Oscar var inte överlycklig på radion vid meddelandet. Nu i efterhand menar alla i teamet att de snackat om detta scenario innan och att det är mest ”fair”. I call BS.

”This is like hungary last year, we pitted in this order for team reasons. Let Lando pass and you are free to race”

Låt oss säga såhär att Oscar var inte överlycklig på radion vid meddelandet. Nu i efterhand menar alla i teamet att de snackat om detta scenario innan och att det är mest ”fair”. I call BS.
Ahh okej. Håller med dig. 👍🏼

De verkar inte satsa helhjärtat på att Piastri ska vinna VM iaf, i så fall hade man bara låtit honom ligga kvar före. Alla poäng räknas ju liksom.

Nog för att de säkerligen täcker de flesta scenarier på genomgångarna men scenariet "om vi tar in förare #2 först och förare #1 sedan får ett misslyckat stopp så kommer vi inte att låta undercuten stå utan byta plats på bilarna" känns långsökt... ;)

Börjar bli lite sugen på att besöka ett race. Har varit på Monza och Spa tidigare. Ungern och Österrike ligger väl närmast till hands där Österrike är lite bättre tajmat. Någon som varit där? Räcker det med general admission? Andra åsikter? Dra ihop en KS-trip kanske?

Börjar bli lite sugen på att besöka ett race. Har varit på Monza och Spa tidigare. Ungern och Österrike ligger väl närmast till hands där Österrike är lite bättre tajmat. Någon som varit där? Räcker det med general admission? Andra åsikter? Dra ihop en KS-trip kanske?
Jag kan tala mig varm för avslutningen i Abu Dhabi :)

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp