• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Fortsätter sommaren med denna orange 🍊

0E0F878F-9365-4E93-87D7-0B69DD1C0B67.jpeg
Tack (och inte tack!) för alla bilder. Suger avtar inte. Så jävla grym!
 
Nu har den kommit!

Efter en halvhalt i tullen (en hel vecka) så är den äntligen framme och sitter på handleden i kvällsolen.

Nu blir det mycket bilder. Hoppas det är okej att tillfälligt använda denna tråd som paketöppningstråd.

71FF037F-89FB-4DFA-94A5-D4CF3E24D51B.jpeg

Står och väntar otåligt på DHL ombudet som tar sin goda tid på sig att hämta paketet.


53BA9666-ED54-44D1-8966-1BE547470DCA.jpeg
Äntligen i mina händer. Min första CW fick så klart följa med och hämta.


26B14D46-8012-423C-9501-990C40E91999.jpeg

Hemma och redo för öppning. Inte bara jag som gillar att öppna paket.


EAB30163-2B40-4392-99C0-A7105EF0F0EB.jpeg
Nu är det nära.


ACC04FE2-0B97-432F-A467-FD1997CD2D96.jpeg

Och här är den. Tagit några bilder i solen. Tänkte spamma er med dem på en stund om ingen protesterar.
 
Grattis @L.D 😀

Kul att höra att läderarmbandet är bekvämt också. Första jag tänkte när jag såg bilderna var "fan, det där läderbandet är jävligt snyggt alltså... kanske är värt priset att köpa till".

Vilka andra intryck har du såhär långt?
 
Kan bara hålla med, helt otroligt att jag fortfarande efter drygt 5 års ägande får den där goa känslan när jag tar på min CW.
Precis, så är det! Javisst, den markerar närvaro och man kan tro C60 är obekväm som "dykare" och "småstor", men icke i.m.o.! Den är mer bekväm än fler av mina andra mindre klockor.
Boettdesignen är mycket anpassad för komfort, och för att inte tala om länken! CW.s länk är helt fantastisk! Där har många dyrare märken något att fundera på!
 
Grattis @L.D 😀

Kul att höra att läderarmbandet är bekvämt också. Första jag tänkte när jag såg bilderna var "fan, det där läderbandet är jävligt snyggt alltså... kanske är värt priset att köpa till".

Vilka andra intryck har du såhär långt?

Bara trevligheter än så länge.

Den känns uppfriskande nätt och lätt men samtidigt har den substans och ger en rejäl känsla. De flesta av mina tidigare klockor har pendlat mellan 41-43mm. Så mindre än mina andra men på ett bra sätt.

Jättetrevligt med en vit clean tavla. Jag har haft mycket färg på tidigare klockor. Uppskattar verkligen denna super rena tavla. Kommer passa med alla kläder och kommer passa med många band och olika stilar av band, från mer dressade läder och perlon till gummi och länk. Tänkt beställa något perlon och något gummi från watchwear.se
 
@morgel
Om det var andra intryck av bandet (och inte klockan) så passar det väldigt bra med klockan och färgen är rätt nära i ton med det orangea på tavlan så det harmoniserar fint då de vita stygnen går fint mot den vita tavlan.
 
@morgel
Om det var andra intryck av bandet (och inte klockan) så passar det väldigt bra med klockan och färgen är rätt nära i ton med det orangea på tavlan så det harmoniserar fint då de vita stygnen går fint mot den vita tavlan.
Det var klockan jag menade, men kul att höra mer om bandet också! Håller med dig om klockan annars, den känns oerhört gedigen och välgjord. Och dess kanske största styrka är hur flexibel den är.
 
  • Like
Reactions: L.D
Det var klockan jag menade, men kul att höra mer om bandet också! Håller med dig om klockan annars, den känns oerhört gedigen och välgjord. Och dess kanske största styrka är hur flexibel den är.
Jo jag sitter och spanar på röda band, både gummi och perlon. De orangea inslagen på tavlan är så små så jag tror inte det stör.
 
Visste inte att de infört halvlänkbitar?! 😮🤯
Jag hade småstrul att få perfekt passning med länken på min C65.
Nej, jag blev också väldigt överraskad. Såg något YT klipp. Någon review där det nämndes. Minns inte vem, finns inte så många av C63an än så det klippet bör gå att hitta.

Ska tydligen vara två halvlänkbitar på den 'nya' länken. Om länkbitarna är kompatibla med de andra länkarna vet jag inte. Jag hade lite samma problem och hade verkligen gillat en halvlänkbit.
 
Nej, jag blev också väldigt överraskad. Såg något YT klipp. Någon review där det nämndes. Minns inte vem, finns inte så många av C63an än så det klippet bör gå att hitta.

Ska tydligen vara två halvlänkbitar på den 'nya' länken. Om länkbitarna är kompatibla med de andra länkarna vet jag inte. Jag hade lite samma problem och hade verkligen gillat en halvlänkbit.
Har ändå inte kvar den gamla men en ny vit GMT kanske man skaffar 🧐🤨🥳😍
 
Om jag beställer en modell av C63 + länken separat, tror ni då att detta skickas i 2 separata leveranser eller blir det 1 gemensam (och då med andra ord avvaktande leverans tills länken finns i lager framåt hösten om inget annat sker innan dess) ?

Har kikat runt på andra modeller av andra klockor men kommer alltid tillbaka hit, eftersom passformen och det jag söker verkligen matchar in på just nya C63 modellen.
Tror det är ett tecken från klock-allsmäktige :D
 
Om jag beställer en modell av C63 + länken separat, tror ni då att detta skickas i 2 separata leveranser eller blir det 1 gemensam (och då med andra ord avvaktande leverans tills länken finns i lager framåt hösten om inget annat sker innan dess) ?

Har kikat runt på andra modeller av andra klockor men kommer alltid tillbaka hit, eftersom passformen och det jag söker verkligen matchar in på just nya C63 modellen.
Tror det är ett tecken från klock-allsmäktige :D
Jag minns inte vem men det var någon i tråden som beställde på läder och fick leverans flera månader tidigare så det går absolut att göra så. 😊
 
Jag minns inte vem men det var någon i tråden som beställde på läder och fick leverans flera månader tidigare så det går absolut att göra så. 😊
Så du menar att denna personen beställde samtidigt separat länk i samma beställning?
Min fundering är mestadels om jag har både i samma beställning eller beställer länken i egen beställning, just för att jag vill ha klockan på läder nu, och vill inte vänta på länken.
 
Så du menar att denna personen beställde samtidigt separat länk i samma beställning?
Min fundering är mestadels om jag har både i samma beställning eller beställer länken i egen beställning, just för att jag vill ha klockan på läder nu, och vill inte vänta på länken.
Det vet jag inte men beställ dem separat om du är osäker? 😊 Alltid fri frakt och det måste ändå skickas vid två olika tillfällen så det blir ju ingen skillnad för din del annat än att du får två separata kvitton.
 
Tillbaka
Topp