• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag hade hängt upp ett nato i ett träd för ganska exakt ett år sedan, skulle kolla till det här om dagen och då var skiten borta!
Kollade på det senast för en månad sen, och då såg det onekligen riktigt lovande ut...
Bara att börja om då :(
Men fy fan. Gick väl förbi en klockidiot som inte kunde motstå frestelsen.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tror att jag kommit på en riktigt bra lösning för att skapa slitage. Montera bandet runt avgassystemet på bilen, gärna långt bak där det inte blir alltför varmt. Här får det smaka på vägsalt, grussprut, värme och kyla om vartannat, fukt, smuts och gud vet vad.

Try it!
 

WBergdahl

Panerai
Tror att jag kommit på en riktigt bra lösning för att skapa slitage. Montera bandet runt avgassystemet på bilen, gärna långt bak där det inte blir alltför varmt. Här får det smaka på vägsalt, grussprut, värme och kyla om vartannat, fukt, smuts och gud vet vad.

Try it!

Det optimala borde ju vara om det var vinter då!
 

joh.jonsson

Panerai
blöt ner det och skrapa med vass kniv funkade riktigt bra för mig, färg vet jag inget om då det är grått, men ljusare vart det
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag hade hängt upp ett nato i ett träd för ganska exakt ett år sedan, skulle kolla till det här om dagen och då var skiten borta!
Kollade på det senast för en månad sen, och då såg det onekligen riktigt lovande ut...
Bara att börja om då :(

Vem fan snor ett Nato upphängt i ett träd?
 

TLåbbman

Omega
verkar finnas en hyfsad marknad för att sälja färdigslitna nato-band, ungefär som med färdigslitna jeans. när ska någon entreprenör utnyttja möjligheten?
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
verkar finnas en hyfsad marknad för att sälja färdigslitna nato-band, ungefär som med färdigslitna jeans. när ska någon entreprenör utnyttja möjligheten?
Problemet är att det inte verkar finnas en vettig genväg. Nån tomte får fylla ett helt träd med naton för försäljning om ett år och dessutom leva med den överhängande stöldrisken. :)
 
  • Like
Reactions: KMS

79thor

Friends of KS
Om jag inte minns fel så ska man inte parkera bilen under en ek för att den avger någon syra som inte är bra för lacken, men det kanske är bästa stället att hänga naton på?
 

jabla

Sarlacc
Nu jävlar är det dags för Rond II. :D

Har lånat en sån här stentrumlare och ett röd-svart band borde ju ge svar på frågan om hur både ett rött och ett svart Nato ser ut efter behandling.

WP_20140622_006.jpg


Öppnar en pilsner och fyller lite grus i trumman.

WP_20140622_008.jpg


Dricker lite mer pilsner, slänger i bandet och lite aluminiumoxid som används vid stenpolering. Toppar det hela med lite Helsingborgsöl för att verkligen kunna kalla det hela för Helsingborgsmetoden om det funkar. :)

WP_20140622_010.jpg


Här ligger det hela och längtar efter att få snurra minst en vecka innan jag kollar eventuell framgång.

WP_20140622_011.jpg


wundlander det här gör jag för dig och alla andra som kämpat i den här tråden, Nöto here we come. :)

WP_20140622_012.jpg


Snurrigare än så här blir det inte den närmsta veckan. :D

Blir det skit av alltihopa så köper säkert Af Sjodahl det. ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu jävlar är det dags för Rond II. :D

Har lånat en sån här stentrumlare och ett röd-svart band borde ju ge svar på frågan om hur både ett rött och ett svart Nato ser ut efter behandling.

WP_20140622_006.jpg


Öppnar en pilsner och fyller lite grus i trumman.

WP_20140622_008.jpg


Dricker lite mer pilsner, slänger i bandet och lite aluminiumoxid som används vid stenpolering. Toppar det hela med lite Helsingborgsöl för att verkligen kunna kalla det hela för Helsingborgsmetoden om det funkar. :)

WP_20140622_010.jpg


Här ligger det hela och längtar efter att få snurra minst en vecka innan jag kollar eventuell framgång.

WP_20140622_011.jpg


wundlander det här gör jag för dig och alla andra som kämpat i den här tråden, Nöto here we come. :)

WP_20140622_012.jpg


Snurrigare än så här blir det inte den närmsta veckan. :D

Blir det skit av alltihopa så köper säkert Af Sjodahl det. ;)




Hahaha...nä nu jäklar går skam på torra land :pirate:! Hade det varit ett Perlon hade jag gjort det, men jag tror det blir klockers så det blir att behålla det min gode jabla :D
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Nu jävlar är det dags för Rond II. :D

Har lånat en sån här stentrumlare och ett röd-svart band borde ju ge svar på frågan om hur både ett rött och ett svart Nato ser ut efter behandling.

WP_20140622_006.jpg


Öppnar en pilsner och fyller lite grus i trumman.

WP_20140622_008.jpg


Dricker lite mer pilsner, slänger i bandet och lite aluminiumoxid som används vid stenpolering. Toppar det hela med lite Helsingborgsöl för att verkligen kunna kalla det hela för Helsingborgsmetoden om det funkar. :)

WP_20140622_010.jpg


Här ligger det hela och längtar efter att få snurra minst en vecka innan jag kollar eventuell framgång.

WP_20140622_011.jpg


wundlander det här gör jag för dig och alla andra som kämpat i den här tråden, Nöto here we come. :)

WP_20140622_012.jpg


Snurrigare än så här blir det inte den närmsta veckan. :D

Blir det skit av alltihopa så köper säkert Af Sjodahl det. ;)
Du är bäst jabla! Om du lyckas är det en stor seger för mänskligheten.
 

meo_swe

Audemars
På något sätt så vill jag att alla i denna tråden ska misslyckas. För att fortsätta med att hitta nya sjukare sätt att försöka nöta ut dessa till synes odödliga skosnören. Jag älskar denna tråden!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nu jävlar är det dags för Rond II. :D

Har lånat en sån här stentrumlare och ett röd-svart band borde ju ge svar på frågan om hur både ett rött och ett svart Nato ser ut efter behandling.

WP_20140622_006.jpg


Öppnar en pilsner och fyller lite grus i trumman.

WP_20140622_008.jpg


Dricker lite mer pilsner, slänger i bandet och lite aluminiumoxid som används vid stenpolering. Toppar det hela med lite Helsingborgsöl för att verkligen kunna kalla det hela för Helsingborgsmetoden om det funkar. :)

WP_20140622_010.jpg


Här ligger det hela och längtar efter att få snurra minst en vecka innan jag kollar eventuell framgång.

WP_20140622_011.jpg


wundlander det här gör jag för dig och alla andra som kämpat i den här tråden, Nöto here we come. :)

WP_20140622_012.jpg


Snurrigare än så här blir det inte den närmsta veckan. :D

Blir det skit av alltihopa så köper säkert Af Sjodahl det. ;)

Ser fram emot resultatet och om du kommer leva upp till din titel eller inte. Själv kör jag på köpa billigt skräpband och slita det med hälsan-metoden. Lycka till och kör hårt med maskinen! :D
 

jabla

Sarlacc
HA!
Ni trodde väl inte på fullt allvar att jag skulle kunna låta bli att kika under en hel vecka. :)

Så här såg det ut efter ett dygn.

WP_20140623_011.jpg


Och så här geggig var tvättvätskan. Bandet är avtorkat.

WP_20140623_013.jpg


Fyller på med en näve grus till och löser upp en annan näve Vanish i hett vatten.

WP_20140623_016.jpg


I med bandet och så får det snurra minst ett dygn till. :D
 

Hmpson

Cartier
Känns som den här tråden gått långt utanför alla krav på vetenskaplig dokumentation.
Vi skiter i referensbit och går på ren känsla. :)
Antalet gillande på slutresultatet är betyg nog.


Men... men... jag är ju naturvetare... Hur ska jag få bukt med ångesten bristen på referensbit skapar nu då? :(
 

jabla

Sarlacc
Nu har det gått en vecka och det är dags att beskåda succén. :)

Ser riktigt äckligt ut när man öppnar och det borde båda gott.

WP_20140629_002.jpg


Det är ett tufft jobb men någon måste göra det.

WP_20140629_003.jpg


Ser ut som bandet vunnit denna ronden också. :(

WP_20140629_005.jpg


Lite schletnare men inte så mycket som önskas.

WP_20140629_006.jpg


Kör det torrt med bara singel i trumman några dar och lovar att återkomma.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Nu har det gått en vecka och det är dags att beskåda succén. :)

Ser riktigt äckligt ut när man öppnar och det borde båda gott.

WP_20140629_002.jpg


Det är ett tufft jobb men någon måste göra det.

WP_20140629_003.jpg


Ser ut som bandet vunnit denna ronden också. :(

WP_20140629_005.jpg


Lite schletnare men inte så mycket som önskas.

WP_20140629_006.jpg


Kör det torrt med bara singel i trumman några dar och lovar att återkomma.
Jävla natos. :blackeye:
 
Topp