• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Nu har jag valt att plocka ut tavlan och visarna @MaBr . Det har hänt väldigt mycket sedan sist. Har fotat mot svart bakgrund för att framhäva kontrasten. Jag går på semester + föräldraledighet nu så kände inte att jag vågade ha kvar den längre. Jag tänker att jag nu skickar alla delar till dig så tar vi det där ifrån. Mvh E

Edit: Vi estimerade att dom 12 121h den legat i maskinen motsvarar 15-20 år i öknen med mörker nattetid inkluderat.
 

Bilagor

  • Seiko tavla.jpg
    Seiko tavla.jpg
    810.3 KB · Visningar: 35

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag valt att plocka ut tavlan och visarna @MaBr . Det har hänt väldigt mycket sedan sist. Har fotat mot svart bakgrund för att framhäva kontrasten. Jag går på semester + föräldraledighet nu så kände inte att jag vågade ha kvar den längre. Jag tänker att jag nu skickar alla delar till dig så tar vi det där ifrån. Mvh E

Edit: Vi estimerade att dom 12 121h den legat i maskinen motsvarar 15-20 år i öknen med mörker nattetid inkluderat.
Wow, det där är ju helt galet! 😁 Låter som en bra plan, den kommer ju snart att bli helt vit. Jag tror att det kommer att bli riktigt coolt! Helt sjukt att det motsvarar så många år i en öken, haha.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sådär, då var det lilla experimentet som @Ehrnholm körde med mina SKX009-delar klart! Så sammanfattningsvis har tavlan och visarna legat i den galna maskinen i sammanlagt 12 121h vilket då ska motsvara 15-20 år i öknen. Visarna hade inte märkbart ändrat färg men som ni kan se så är lumen extremt spröd och fallet väldigt lätt sönder. Tavlan har tappat allt vad färg heter och har blivit sandfärgad med en grön/koppar-nyans som är svår att fånga på bild. Vridringsinlägget har varit i maskinen i 834h, alltså betydligt kortare tid men fick snabbt en härligt blekt färg och fin lume-plupp. Riktigt jäkla kul projekt @Ehrnholm så stort tack för det! :woot: Nu ska jag bara fixa ett passande band till den också.

Stort tack till @Von också som byggde ihop klockan till mig! 🤌
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Sådär, då var det lilla experimentet som @Ehrnholm körde med mina SKX009-delar klart! Så sammanfattningsvis har tavlan och visarna legat i den galna maskinen i sammanlagt 12 121h vilket då ska motsvara 15-20 år i öknen. Visarna hade inte märkbart ändrat färg men som ni kan se så är lumen extremt spröd och fallet väldigt lätt sönder. Tavlan har tappat allt vad färg heter och har blivit sandfärgad med en grön/koppar-nyans som är svår att fånga på bild. Vridringsinlägget har varit i maskinen i 834h, alltså betydligt kortare tid men fick snabbt en härligt blekt färg och fin lume-plupp. Riktigt jäkla kul projekt @Ehrnholm så stort tack för det! :woot: Nu ska jag bara fixa ett passande band till den också.

Stort tack till @Von också som byggde ihop klockan till mig! 🤌
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg
Fräsigt och kul projekt! Snygga bilder och kul när KS gemenskapen gör sånt här möjligt :)
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Sådär, då var det lilla experimentet som @Ehrnholm körde med mina SKX009-delar klart! Så sammanfattningsvis har tavlan och visarna legat i den galna maskinen i sammanlagt 12 121h vilket då ska motsvara 15-20 år i öknen. Visarna hade inte märkbart ändrat färg men som ni kan se så är lumen extremt spröd och fallet väldigt lätt sönder. Tavlan har tappat allt vad färg heter och har blivit sandfärgad med en grön/koppar-nyans som är svår att fånga på bild. Vridringsinlägget har varit i maskinen i 834h, alltså betydligt kortare tid men fick snabbt en härligt blekt färg och fin lume-plupp. Riktigt jäkla kul projekt @Ehrnholm så stort tack för det! :woot: Nu ska jag bara fixa ett passande band till den också.

Stort tack till @Von också som byggde ihop klockan till mig! 🤌
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg
Wow! Shit va bra den blev! 😃 I vanliga fall slänges material efter utfört prov så det var ju kul att behålla grejerna för en gång skull 😄 Nöjet var helt på min sida @MaBr 💪🏼
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Wow! Shit va bra den blev! 😃 I vanliga fall slänges material efter utfört prov så det var ju kul att behålla grejerna för en gång skull 😄 Nöjet var helt på min sida @MaBr 💪🏼
Ja, det blev över förväntan måste jag säga och då hade jag höga förväntningar, haha. 😁 De här ska banne mig inte slängas i alla fall! 😊 Vi får se hur länge visarna håller ihop, de är verkligen sjukt spröda. 😬 Tack åter igen, fantastiskt kul projekt!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja, det blev över förväntan måste jag säga och då hade jag höga förväntningar, haha. 😁 De här ska banne mig inte slängas i alla fall! 😊 Vi får se hur länge visarna håller ihop, de är verkligen sjukt spröda. 😬 Tack åter igen, fantastiskt kul projekt!
Det är ok om en klocka tappar lysmassan på visarna efter 20år i öknen. Finns väl något fancy namn inom Rolex. Ghost tror jag mig läst någonstans.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Sådär, då var det lilla experimentet som @Ehrnholm körde med mina SKX009-delar klart! Så sammanfattningsvis har tavlan och visarna legat i den galna maskinen i sammanlagt 12 121h vilket då ska motsvara 15-20 år i öknen. Visarna hade inte märkbart ändrat färg men som ni kan se så är lumen extremt spröd och fallet väldigt lätt sönder. Tavlan har tappat allt vad färg heter och har blivit sandfärgad med en grön/koppar-nyans som är svår att fånga på bild. Vridringsinlägget har varit i maskinen i 834h, alltså betydligt kortare tid men fick snabbt en härligt blekt färg och fin lume-plupp. Riktigt jäkla kul projekt @Ehrnholm så stort tack för det! :woot: Nu ska jag bara fixa ett passande band till den också.

Stort tack till @Von också som byggde ihop klockan till mig! 🤌
IMG_3408.jpg

DSCF5859.jpg
DSCF5863.jpg
DSCF5871.jpg
IMG_3415.jpg
IMG_3417.jpg
IMG_3427.jpg
Det här blev ju riktigt grymt. Snyggt jobbat @MaBr och @Ehrnholm
Kul att följa och riktigt skoj att få se det häftiga slutresultatet
 

ChristianSthlm

Omega
2-Faktor
Problemet är - tycker jag - att tråden går mer mot långsamma metoder, och så var det ju inte tänkt från början!
Man vill kunna beställa ett rött nato på måndagen, få det på tisdagen, straffa det på onsdagen, torka det på torsdagen och sedan gå in i helgen som en badass krigshjälte.

Jag har lösningen. Har man tonåringar i hemmet så upptäcker man diverse fulblekningar av handdukar, lakan etc. Det visar sig att Acne- creme bleker skoningslöst. Här finns alltså chansen till dubbelbestraffning utan häxbrygder eller tak- och fasadklättring i söderläge. Vinn Finnkampen och straffa nato.

Före:
IMG_20211112_163119~3.jpg


Applicera ett jämt lager av:
IMG_20211114_124055~2.jpg


Vänta över natten (ca 15 Tim i det här fallet:)
IMG_20211114_124020~4.jpg


Klart så. Fritt fram att straffa nato över natten för att sedan ta sig an helgen som badass krigshjälte.
 
Jag har lösningen. Har man tonåringar i hemmet så upptäcker man diverse fulblekningar av handdukar, lakan etc. Det visar sig att Acne- creme bleker skoningslöst. Här finns alltså chansen till dubbelbestraffning utan häxbrygder eller tak- och fasadklättring i söderläge. Vinn Finnkampen och straffa nato.

Före:
IMG_20211112_163119~3.jpg


Applicera ett jämt lager av:
IMG_20211114_124055~2.jpg


Vänta över natten (ca 15 Tim i det här fallet:)
IMG_20211114_124020~4.jpg


Klart så. Fritt fram att straffa nato över natten för att sedan ta sig an helgen som badass krigshjälte.
Är det recept på den där krämen? Känns ju inte som något man vill dra på huden utan anledning.. Men jävlar till mina naton så 😋
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har lösningen. Har man tonåringar i hemmet så upptäcker man diverse fulblekningar av handdukar, lakan etc. Det visar sig att Acne- creme bleker skoningslöst. Här finns alltså chansen till dubbelbestraffning utan häxbrygder eller tak- och fasadklättring i söderläge. Vinn Finnkampen och straffa nato.

Före:
IMG_20211112_163119~3.jpg


Applicera ett jämt lager av:
IMG_20211114_124055~2.jpg


Vänta över natten (ca 15 Tim i det här fallet:)
IMG_20211114_124020~4.jpg


Klart så. Fritt fram att straffa nato över natten för att sedan ta sig an helgen som badass krigshjälte.
Geni!

Du har verkligen knäckt koden. Jag fick samma resultat på bara några timmar som ca 2 år exponerat i solljus.
Basiron FTW!

FB7DA47B-BD74-4D88-B84E-2A2BF4FD824B.jpeg
 
Topp