• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Navajotråden

funkar tycker jag.
Jag har bara limmat dit en läderstronk:
IMG_2957.JPG
Det där blev riktigt bra!
 
Kvalificerar sig detta band från Jokkmokks Tenn av "Sigrid Åhman" in i denna tråd? Lite likadant men ändock inte!

Jag är inget större fan av dessa men kan ändå uppskatta hantverket. Tror ni de besitter något värde?

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Klart det kvalar, en svensk version helt enkelt, men antagligen inget större värde utom kanske för faans av konstnären?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Så löjligt sugen på att hitta delar till ett armband. Dock svårt att avgöra ifall det blir snyggt eller inte utifrån bilder på objekt utlagda på eBay. Alltid små damur som är monterade i annonserna. Tanker är som sagt att kunna köra 5513an på bandet.
 

Fabian

Patek
2-Faktor

Ett stelt som du har är jävligt coolt men då får man man köpa armband och sen hitta klocka som kan passa. Tanken är som sagt att hitta ett tvådelat och sedan montera en läderstronk. Men sällan man vet hur långa rören är och ifall avståndet mellan röret och själva medaljongen är tillräckligt stort så att bandhornen inte skaver.
 
Ett stelt som du har är jävligt coolt men då får man man köpa armband och sen hitta klocka som kan passa. Tanken är som sagt att hitta ett tvådelat och sedan montera en läderstronk. Men sällan man vet hur långa rören är och ifall avståndet mellan röret och själva medaljongen är tillräckligt stort så att bandhornen inte skaver.
Ja det var ett otroligt letande innan jag hittade mitt som jag tycker är en bra storlek för mig, satt och lusläste annonserna och frågade säljare på ebay om mått hur länge som helst innan jag hittde rätt men tillslut så :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Oj men jävlar, detta var ju otrolig spännande! Ska vänta på att min gamla Omega Seamaster kommer tillbaka från service och sedan blir det skattjakt för att försöka hitta något som passar på den! Måste säga att dessa klock och armbandskombinationer är extremt snygga och udda! :)
 

Macklin

Cartier
Dags att väcka lite liv i tråden! :happyhappy:
Jag har precis köpt mitt första indiansilver och satt det på en Enicar som legat i klocklådan och skrotat ett bra tag. Jag bände loss det gamla flexarmbandet och, inspirerad av @eriksson850 och @Holy diver, satte på ett överblivet gammalt perlon. Måste säga att det känns väldigt somrigt och en ljuspunkt i flyttkaoset jag upplever just nu.
DSC_0995.JPG
DSC_0994.JPG
 
Dags att väcka lite liv i tråden! :happyhappy:
Jag har precis köpt mitt första indiansilver och satt det på en Enicar som legat i klocklådan och skrotat ett bra tag. Jag bände loss det gamla flexarmbandet och, inspirerad av @eriksson850 och @Holy diver, satte på ett överblivet gammalt perlon. Måste säga att det känns väldigt somrigt och en ljuspunkt i flyttkaoset jag upplever just nu.
DSC_0995.JPG
DSC_0994.JPG
Välkommen i gänget, eller stammen? :)
 

SdV

Omega
Hej

Jag tänkte piffa upp min gamla sjömästare med ett navajoband. Som synes är tavlan ljus så jag funderar om det bästa vore att hitta något med vita stenar (pärlor), fast coolast tycker jag ju det är med turkoser och koraller. De svarta onyxstenarna är inte så dumma de heller. Avståndet mellan bandhornen är i alla fall 18mm och jag vill gärna att det ska finnas något djurmotiv. Hela eller tvådelade, bägge kan vara intressanta bara det passar. Finns det någon här som har sett något grymt på nätet eller har några kloka tankar och smakråd kring detta.


mvh S
DSC_0217.JPG
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Hej
funderar om det bästa vore att hitta något med vita stenar (pärlor), fast coolast tycker jag ju det är med turkoser och koraller. De svarta onyxstenarna är inte så dumma de heller.
DSC_0217.JPG

det är turkoserna som är grejen, vill du inte ha det så välj nåt helt annat!

kollar igenom tråden, påminns om hur snyggt det är med denim! ...får ta en denim och Navajo-vecka nästa vecka!
600xNx3239-map_1.jpg.pagespeed.ic.soNIfi3Cp9.webp

redford.jpg

image-jpg.179007
 

Bilagor

  • IMG_2955.JPG
    IMG_2955.JPG
    186.9 KB · Visningar: 54
Senast ändrad:
Sorry, tänkte mig inte för...! :facepalm:
Rören mellan bandhornen. Tänkte att glappar och åker fram och tillbaka på bandstiftet.
Jo så är det, men det är nog lite som det är då det är "hantverk" men många lägger distanser i mellan beroende på vilken klocka och bredd mellan bandhorn man har. Jag har dock inte haft problem utan kör som det är på gott och ont
 
Topp