• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nobiles.se

JB_XII

Rolex
Hej Joakim,

Intressant inlägg! Jag har bara en lite följdfrågor… Glömde du bort att vi upprättade en ärendehantering? Vad synd att du ”tappat” bort dokumentation, men som tur är har vi kvar det – tur va?

I övrigt vill jag igen passa på att säga att situationen va jä**igt tråkig
Hej Joakim,

Intressant inlägg! Jag har bara en lite följdfrågor… Glömde du bort att vi upprättade en ärendehantering? Vad synd att du ”tappat” bort dokumentation, men som tur är har vi kvar det – tur va?

I övrigt vill jag igen passa på att säga att situationen va jä**igt tråkig och därför gjorde vi det som stod i vår makt. Därför kommer jag inte bemöta dessa befängda lögner.

Vi kan väl låta ärendehanteringen tala för sig själv så får alla en opartisk bild utan känslor eller ”nyanserade sanningar” och befängda lögner…

PS. Du kan gärna få ärendehanteringen så du kan ta med den till polisen men min personliga rekommendation är att du vänder dig till ARN – Allmänna Reklamationsnämnden.

OBS!!!
LÄS SIDA TRE NOGA!

Om du trots det mår bättre av lite bio kan jag swicha dig 300 spänn, skicka ett pm så kan jag betala bio till dig och frugan. Tps: Bumblebee va faktist rätt bra... Önskar dig, Joakim och alla andra en god förtsättning .


Herregud, jag blev inte särskilt skrämd av @joakimlundberg 's inlägg. Då missnöjda kunder förekommer.
Men svaret från @gingi är tillräckligt för att jag skall hålla mig så långt ifrån Nobiles som möjligt.

- Hantering av ärendet
- Publicering av personuppgifter
- "Om du trots det mår bättre av lite bio kan jag swicha dig 300 spänn, skicka ett pm så kan jag betala bio till dig och frugan. Tps: Bumblebee va faktist rätt bra..."
 

gingi

Breitling
Herregud, jag blev inte särskilt skrämd av @joakimlundberg 's inlägg. Då missnöjda kunder förekommer.
Men svaret från @gingi är tillräckligt för att jag skall hålla mig så långt ifrån Nobiles som möjligt.

- Hantering av ärendet
- Publicering av personuppgifter
- "Om du trots det mår bättre av lite bio kan jag swicha dig 300 spänn, skicka ett pm så kan jag betala bio till dig och frugan. Tps: Bumblebee va faktist rätt bra..."
läs ärendehanteringen så ser du att Joakim ljuger... uppdaterar igen med alla personlig info maskad...
 

JB_XII

Rolex
läs ärendehanteringen så ser du att Joakim ljuger... uppdaterar igen med alla personlig info maskad...

Jag har läst den ord för ord. Och jag vill helst bespara mig och alla i min närhet att få ett sådant papper skickat till mig.
Vilket verkar vara en risk om man köper en klocka hos er.
Bara saken att inte korrekturläsa något med känsliga uppgifter, utan i ren affekt publicera, lämnar ju lite avsmak.
Sarkasm och löjliga kommentarer hör inte till heller.

Du måste ju varit medveten om att du representerar ett företag.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Men alltså... är det bara jag som hade reagerat på att få för- och efternamn uthängt? Även om nu personnummer är maskat på 3e försöket.
 

Stil

Omega
Jag fattar inte riktigt siffrorna..?
24k ena hållet och 16k (nu +.5k) andra hållet.
Missar jag något?
Jag fattar det som att J betalade 25k, fick 16k när han skickade klockan i retur (vansinne?) och 500kr (200kr extra utöver 300kr som han blivit lovad) som plåster på såren (bio) om han skrev en positiv recension trots fadäsen.
 

gingi

Breitling
Jag fattar det som att J betalade 25k, fick 16k när han skickade klockan i retur (vansinne?) och 500kr som plåster på såren (bio) om han skrev en positiv recension trots fadäsen.
läs sida tre & fyra i ärendehanteringen... vi påtalade för joakim flera ggr att det inte tycker det är rätt
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
läs sida tre & fyra i ärendehanteringen... vi påtalade för joakim flera ggr att det inte tycker det är rätt
Men kom igen nu, tänk lite! Du får inte outa någon annan medlems namn, mail, ort eller dylikt, kvittar vad han har för användarnamn. Jag har redigerat återigen och förväntar mig att jag slipper upprepa detta.

Dina dokument ligger upp igen fast avidentifierade.
 

gingi

Breitling
sen är det helt rätt att jag publicerade info så som hans och mitt personliga namn och inte maskade hans personnummer... (åtgärdat) och stort tack zippan som hjälpte mig och se var jag missade... åter igen... det som är rätt är rätt... men att sätta sig bakom en dator och sprida befängda lögner & sen ha fräckheten att vilja ha 300 kr till bio, då tänkte jag att jag kan swicha han det privat + 200 till tilltugg & läsk
 

gingi

Breitling
Hur man hanterar fel och garantiärenden är extremt effektiv marknadsföring.

Säger inget om det aktuella fallet, men det kan vara bra att ha i åtanke. Särskilt som nystartade.
baserat på ärendehanteringen (inte såhär mer än 12 månader efter, och bortsett från att jag publicerade felaktigt)... tycker du att hanteringen gick rätt till?
 

gingi

Breitling
Jag förstår att jag la ut ärendehanteringen för snabbt & borde maskat personlig data! Men prata gärna om det inträffade ärendet & läs gärna hur ärendet hanterats innan ni klagar
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Som litet företag är det lätt att man blandar ihop sina privata känslor och agerande med företagets. Hur en privatperson/kund än agerar måste man som företag alltid hålla en neutral ton och inte låta sig påverkas av egna känslor.

Här har det alldeles uppenbart gått käpprätt åt fanders och jag har svårt att se någon på KS göra affärer med Nobiles i framtiden.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag fattar det som att J betalade 25k, fick 16k när han skickade klockan i retur (vansinne?) och 500kr (200kr extra utöver 300kr som han blivit lovad) som plåster på såren (bio) om han skrev en positiv recension trots fadäsen.

Bra. Så fattar jag det också.
Förstår inte riktigt varför, förstås.

läs sida tre & fyra i ärendehanteringen... vi påtalade för joakim flera ggr att det inte tycker det är rätt

Jag måste verkligen missa något.
Tycker att jag läst igenom vad som bifogats, men förstår fortfarande inte varför 16k betalades tillbaka på en defekt klocka för 24k?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Förlåt men detta är guld! KS bästa tråd än så länge 2019.
Det spelar ingen roll om merparten av kunder är nöjda, om ett företag har outat personuppgifter och beter sig på det sättet representanten från Nobiles gjort i denna tråd vet man gott och väl att Nobiles inte är några att ha och göra med.
 

gingi

Breitling
vi avrådde joakim från att göra så, han initierade lösningen, baserat på vad är för mig också oklart... han blev erbjuden en ny klocka... han blev erbjuden att vi ombesörjer alla kostnader... vi erbjöd honom också att köpa tillbaka klockan - rep. kostander ( då ad även intygade att skadan var åsamkad på grund av yttre faktor)... allt finns där klart & tydligt... vi avrådde honom att göra som han valde
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
vi avrådde joakim från att göra så, han initierade lösningen, baserat på vad är för mig också oklart... han blev erbjuden en ny klocka... han blev erbjuden att vi ombesörjer alla kostnader... vi erbjöd honom också att köpa tillbaka klockan - rep. kostander ( då ad även intygade att skadan var åsamkad på grund av yttre faktor)...

Pajas.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Och priset för det mest desperata försvarstalet någonsin går till.... @gingi

Hade jag varit din chef hade jag bett dig chilla lite vid tangentbordet.

God fortsättning.

Jag skrev det här för ett drygt år sedan. Det gäller nog fortfarande. Är det inte bättre att bara pudla och be om ursäkt? Företaget är ju helsänkt nu.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skrev det här för ett drygt år sedan. Det gäller nog fortfarande. Är det inte bättre att bara pudla och be om ursäkt? Företaget är ju helsänkt nu.
Exakt så jag tänker, har man inget bra försvar eller något att säga som låter professionellt och ser bra ut för företaget ska man nog vara tyst. Söker folk på Nobiles på google nu kommer denna tråd komma upp någonstans och ja, då ser folket vad de ser.
 
  • Like
Reactions: NRE

Simon.x

Rolex
Köp 25 Tk Återbetalning 16 Tk

Snyggt jobbat -9000 Tk för att den var i en inslagen i en citygross påse samt avsaknad av Box, insBok, Cert, samt ett avtal att bara knipakäften Yeah... Lite ''Nobelfest'' vibbar över detta #metoo

Detta hade ju Walter kunnat sickat ut en returfraktsedel för att få tillbehören ?

Sedan nu lägga ut person Nr :rolleyes: mm


https://www.merinfo.se/foretag/Mishto-Group-Sweden-AB-5591021422/2kgqzqm-1mrad
''Källa www.merinfo.se via Org nr''

//Simon
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tillägger en till sak för de på Nobiles eller andra företag som läser denna tråd.
Det är bra marknadsföring att spendera extra pengar på att se till att alla garantiärenden går som de ska. Är en affär helt okej, kunden får sin klocka och är nöjd kommer den personen inte säga så mycket till sin omgivning. Men blir det ett fel som sedan företaget på ett proffsigt sätt rättar till, ja då kommer den personen rekommendera företaget till alla sina vänner och sin familj. Det är något både kunden och företaget tjänar på.

Ta bara Gripenbro som exempel. Jag köpte en Breitling där som fick lite problem med reset-mekanismen på kronografen, detta var de snabba med att rätta till genom att få sin urmakare att fixa det på 2-3 dagar, givetvis utan kostnad för mig. Det där är bra garantihantering. Vad jag läst om här, ja det visar precis på hur det inte ska se ut.
 
Topp