• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nobiles.se

Varför visarna lossnade kan vi ju omöjligt veta men kronografvisare byts på rutin vid service när det gäller Breitling just för att gamla visare riskerar att ramla av om de återanvänds. Varför det skett är såklart omöjligt för Bergströms att i efterhand säga, vilket de även skriver i sitt utlåtande. ”Yttre faktorer” säger ingenting, det är dessutom andrahandsinformation.

Nobilles skriver i paragrafen ”Service, reparationer och äkthetsintyg”, sida 2(4) av bilagorna i posten från @gingi att ”Kontroll av autencitet samt skick utförs av auktoriserad urmakare för respektive fabrikat”.
På sida 1(4) under beskrivningen av händelseförloppet, datum 2017-02-10, står det att Per Eklund på Antikurmakarna utför kontroll av autencitet/äkthet.
Är Antikirmakarna auktoriserad urmakare för Breitling? Kan det vara så att de missat att klockan var i mindre bra skick? Borde inte Bergströms gjort den initiala kollen av klockan?

jag tycker det är förståeligt att jag begär pengarna tillbaka för min första klocka i dyrare modell när visarna lossnar efter 3 dagar, väljer att avstå hans erbjudande för reparation och tillbaka köp.

känns väl inte som jag har gjort något fel förutom att trycka ner deras företag, men kunduppleveeser är en viktigt part i ett företag.

känns inte som vi kommer något längre tyvärr... eller är det något jag kan göra?

Tydligen enligt Walter :rolleyes:
Men inte enligt lagen.

Ps Walter sidan 3 saknas eller är ''ärendehandling av skadat objekt'' avser bilaga 3
@gingi

//Simon
Har jobbat i butik nästan hela livet!
Visst finns det otroligt speciella kunder, men jag tror att 98% av Sveriges handlare uppskattar KKL!
Det är ju ett sätt att verka för att företaget uppfattas som juste! :)

jag tycker det är förståeligt att jag begär pengarna tillbaka för min första klocka i dyrare modell när visarna lossnar efter 3 dagar, väljer att avstå hans erbjudande för reparation och tillbaka köp.

känns väl inte som jag har gjort något fel förutom att trycka ner deras företag, men kunduppleveeser är en viktigt part i ett företag.

känns inte som vi kommer något längre tyvärr... eller är det något jag kan göra?
Anmäl till kommunens konsumentvägledare alternativt konsumentombudsmannen!
De kan inte döma företaget att göra rätt, bara rekommendera dem att följa utslaget.
Företag som struntar i detta hängs ut på svarta listan.
Rätta mig gärna om jag har fel alla kunskapare här på KS. Det är ett tag sedan jag uppdaterade mig!
Har varit inom second hand senaste året, lite annorlunda där.
Trasiga varor betalar man dock för! :)

Du har ju redan godtagit deras lösning på återbetalning minus vad de anser skäligt för skadan. Ska man bestrida något så gör man det INNAN affären är avslutad, lär vara omöjligt att bestrida något du godkänt ett år efter att det inträffat.

Har jobbat i butik nästan hela livet!
Visst finns det otroligt speciella kunder, men jag tror att 98% av Sveriges handlare uppskattar KKL!
Det är ju ett sätt att verka för att företaget uppfattas som juste! :)

Jo alla är vi olika men detta är inte okej enligt mej. Hur dom nu agerat i detta fall, :)
Jag skrev redan 2017 att dessa inte är juste, Som jag sedan editerade men vissa citat finns kvar.

Då samtliga loggade in med endast good fead back, Eller blev ombedda att göra detta :rolleyes:

//Simon

Får jag fråga varför du inte skickade in resterande handlingar med klockan? Fattat som att klockan var fullset när du fick den och så fick Nobiles tillbaka endast klocka, eller har jag missat något?

Fullt förståligt ifall du inte ville ha tillbaka den när den gick sönder direkt. Men vad saknades när du skickade in den? Som var värt pengarna?

Jo alla är vi olika men detta är inte okej enligt mej. Hur dom nu agerat i detta fall, :)
Jag skrev redan 2017 att dessa inte är juste, Som jag sedan editerade men vissa citat finns kvar.

Då samtliga loggade in med endast good fead back, Eller blev om bedda att göra detta :rolleyes:

//Simon
Håller med dig till fullo!
Agerandet är helt upp åt väggarna!
Som butiksägare/ medarbetare så är det bättre att överdriva till kundens fördel. Att kompensera kunden behöver inte vara kostsamt men kan knyta upp kunden med familj för framtiden!
Har en fd kollega som kostat den arbetsgivaren ett par miljoner i reparationer och återtaganden av dåliga objekt.
Hen blev kickad för tre år sedan och dom ser fortfarande inget slut på eländet...

nej men jag skickade tillbaka ytter/inner box, nobiles egna cert samt klockan som jag fick den, det som var viktigt för dom att notera var att jag plastade in ytterboxen i en plastpåse samt tejp... som inte framgår av nobiles kontrakt, så inget av värde förlorades

Senast ändrad:
nej men jag skickad tillbaka ytter/inner box, nobiles egna cert samt klockan som jag fick den, det som var viktigt för dom att notera var att jag plastade in ytterboxen i en plastpåse samt tejp... som inte framgår av nobiles kontrakt, så inget av värde förlorades
Herregud, så tycker han att det var snällt att ge dig två biobiljetter.. Sånna företag ska inte ha kunder.

Håller med dig till fullo!
Agerandet är helt upp åt väggarna!
Som butiksägare/ medarbetare så är det bättre att överdriva till kundens fördel. Att kompensera kunden behöver inte vara kostsamt men kan knyta upp kunden med familj för framtiden!
Har en fd kollega som kostat den arbetsgivaren ett par miljoner i reparationer och återtaganden av dåliga objekt.
Hen blev kickad för tre år sedan och dom ser fortfarande inget slut på eländet...

Jo det är A och O i branschen ;)
Nu är ju inte servis mind som det var tidigare :) (inte alla agerar som i detta fall)
Om man nu har vetskap om hur saker ska flyta på, Ist får man en verbal rund tur om allt mellan himmel och jord,
Vissa köper den bortförklaringen. :rolleyes:

Men - 9000 Kr :banghead:

//Simon

Ett seriöst företag ska inte ens ge någon biobiljetter när något sådant här händer. De ska se till att problemet faktiskt blir åtgärdat.

Japp
Detta är inte ett seriöst bolag. :rolleyes:
Dom Tjänar pengar på att blåsa folk på detta sätt. :borg:

DU hade sönder den samt ''VAR INPLASTAD I EN CITY GROSS PLAST PÅSE'' :bag:

//Simon

Wow!
Så mycket. Wow.

Att det helt plötsligt kommer in nyreggade användare med bra omdömen sätter givetvis igång några varningsklockor.

Men, efter det försvarstalet...
Nu snackar vi Defcon 5.
Minst.

Följer tråden med spänning.

nobiles har ju fortfarande en chans att rätta till problemet för ett snyggt avslut på detta, jag hade varit nöjd och belåten samtidigt som du visar att nobiles står för sina misstag och löser dem på ett snyggt sätt

Senast ändrad:
vi avrådde joakim från att göra så, han initierade lösningen, baserat på vad är för mig också oklart... han blev erbjuden en ny klocka... han blev erbjuden att vi ombesörjer alla kostnader... vi erbjöd honom också att köpa tillbaka klockan - rep. kostander ( då ad även intygade att skadan var åsamkad på grund av yttre faktor)... allt finns där klart & tydligt... vi avrådde honom att göra som han valde

Jag förstår inte.
En yttre faktor säger inget i det här fallet eftersom man inte vet när den blev initierad. Om till exempel visare åker av när köparen mottagit den är det sånt som mycket väl kan hända eller påbörjas under och av transporten, ibland pga dåligt packad försändelse och ibland pga "otur", och visa sig först en stund efteråt. Har mottagit liknande grejer själv från företag och har blivit ersatt eller fått sakerna kostnadsfritt reparerade. Vid rek eller värde och motsvarande har det betalats för en försäkrad frakt...
Kunde urmakaren konstatera att den yttre åverkan skett först hos kunden?

Ett klargörande kan behövas; erbjöds köparen kostnadsfri reparation? Det hade i alla fall jag väntat mig av ett företag om klockan oförklarligt fallit sönder inom någon dag efter mottagandet.
Jag skulle föredragit att fått klockan reparerad framför att tappa 8k bara så där och det hade förmodligen blivit billigare för alla parter? Eller var skadorna så stora?
Eller valde köparen att förlora mellansumman istället för att få klockan i ordning kostnadsfritt menar du?

How to run a business 101... herregud. Snacka om att måla in sig i ett hörn. Blir ju bara värre och värre för varje gång han postar också.

Allt han skriver ser ju ut som som att det vore en 14-åring som leker företag.

Tillbaka
Topp