Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måla pricken svart så får du Glashütte på göteborgska..Hittade ett "fel" på denna nu, pricken mellan O och M. Lite charmigt nästan, har inte märkt något innan jag tog detta foto idag.
hahahaMåla pricken svart så får du Glashütte på göteborgska..
Hur ligger de till prismässigt jämfört med Nomos? Är det listpris rakt av eller kanske ett mindre påslag?Snygg, testade den samt den gråa på Franks. Riktigt trevliga urtavlor. Jag tror dock det blir en grå för min del, lite mer understated.
Är det skruvad krona på dem?
Priset jag fick var listpris i euro direkt omräknat (med miniräknare ) till sek. Tror 36an gick på 11200 sek. Har dock inte slagit till än. Velar mellan 36 och 38mm. Hade i vanliga fall kört 36mm men har just blivit med Panerai i 44mm så börjar fundera om inte 38mm hade kanske passat bättre. 38mm finns även i svartHur ligger de till prismässigt jämfört med Nomos? Är det listpris rakt av eller kanske ett mindre påslag?
Jag tyckte att 36an bars bra men relativt smått. Den hade dock långt L2L mått så fyllde ändå ut handleden på ett bra sätt. 38an bars lite större och modernare så den passar nog bättre gemene man. L2L måttet är "endast" c.a 1,5mm längre på 38 än 36.Tänkte precis också fråga om ni som kör club campus kör 36 eller 38? Kör vanligtvis DJ36 och trivs med det så 36 borde vara bra. Luggarna borde göra att klockan bärs större än tex DJ?
Kan ju självklart gå förbi Franks men för typ 1100€ vill jag typ beställa nu…
Monsterinlägg med bra info. Tack! Har dock 16.5 cm runt handleden så tror jag satsar på en orange 36a. Nu blev jag taggad!Jag tyckte att 36an bars bra men relativt smått. Den hade dock långt L2L mått så fyllde ändå ut handleden på ett bra sätt. 38an bars lite större och modernare så den passar nog bättre gemene man. L2L måttet är "endast" c.a 1,5mm längre på 38 än 36.
Club (stainless steel back)
diameter: 36.0mm
thickness: 8.17mm
lug width: 18mm
lug-to-lug: +/- 47.2mm [CONFIRMED]
examples: 701, 708
Club (sapphire crystal back)
diameter: 36.0mm
thickness: 8.37mm
lug width: 18mm
lug-to-lug: +/- 47.2mm
examples: 703, 709
Club 38 (stainless steel back)
diameter: 38.5mm
thickness: 8.25mm
lug width: 20mm
lug-to-lug: +/-48.7mm
Club 38 (sapphire crystal back)
diameter: 38.5mm
thickness: 8.45mm
lug width: 20mm
lug-to-lug: +/-48.7mm
Jag har också 16,5 cm solig dag när det är varmt ute 36mm blir nog jättebraMonsterinlägg med bra info. Tack! Har dock 16.5 cm runt handleden så tror jag satsar på en orange 36a. Nu blev jag taggad!
Priset jag fick var listpris i euro direkt omräknat (med miniräknare ) till sek. Tror 36an gick på 11200 sek. Har dock inte slagit till än. Velar mellan 36 och 38mm. Hade i vanliga fall kört 36mm men har just blivit med Panerai i 44mm så börjar fundera om inte 38mm hade kanske passat bättre. 38mm finns även i svart
Misstänkte det också. Är du nöjd med orangea tavlan?Jag lirar vanligtvis Datejust 36 och Nomos 36 bärs klart större. Jag har handleder med nästan 19cm omkrets och jag skulle aldrig välja något större än 36mm hos Nomos.
Misstänkte det också. Är du nöjd med orangea tavlan?
Ni som köpt NOMOS, vart rekommenderar ni att man gör köpet? Direkt från NOMOS eller en AD alt. gråhandlare?
Har man en sån trevlig hemsida som Nomos har känns det typ givet att bara beställa. Tråkigt dock att det verkar vara 3mån leverans på orange 36 clubJag handlade direkt via Nomos (genom deras hemsida) då Franks Ur inte hade modellen inne och inte visste om de skulle ta in den (de var inte speciellt serviceminded när jag frågade heller).
Köpet via Nomos var smidigt och deras kundtjänst var väldigt alerta. Däremot kan du säkert förhandla lite priser om Franks har den modell som du är intresserad av inne i butik.
Jag köpte min Orion 309 från Franks Ur och kunde förhandla ner priset väldigt långt. Dom var också väldigt tillmötesgående när det visade sig att jag behövde det kortare läderbandet till, som de inte hade i butik just då. Jag har även behövt lämna in klockan för reparation vid ett tillfälle. Det måste ha varit efter att garantitiden hade löpt ut, men jag behövde inte betala något för reparationen. Där vet jag i och för sig inte om det var Franks Ur eller NOMOS själva som var generösa.Ni som köpt NOMOS, vart rekommenderar ni att man gör köpet? Direkt från NOMOS eller en AD alt. gråhandlare?
Har man en sån trevlig hemsida som Nomos har känns det typ givet att bara beställa. Tråkigt dock att det verkar vara 3mån leverans på orange 36 club
Jag tänkte beställa från Franks ur. Fick dock ett bättre pris från AD utomlands. När jag frågade om de kunde matcha det så sa de nej samt gav mig infon attJag köpte min Orion 309 från Franks Ur och kunde förhandla ner priset väldigt långt. Dom var också väldigt tillmötesgående när det visade sig att jag behövde det kortare läderbandet till, som de inte hade i butik just då. Jag har även behövt lämna in klockan för reparation vid ett tillfälle. Det måste ha varit efter att garantitiden hade löpt ut, men jag behövde inte betala något för reparationen. Där vet jag i och för sig inte om det var Franks Ur eller NOMOS själva som var generösa.
Finns här (c.a 1 v. leverans) och du får då en folding clasp på köpet.Har man en sån trevlig hemsida som Nomos har känns det typ givet att bara beställa. Tråkigt dock att det verkar vara 3mån leverans på orange 36 club
ACE är toppen!Finns här (c.a 1 v. leverans) och du får då en folding clasp på köpet.
NOMOS Club Campus 36 Future Orange - Minimatikal
Chattade med dem och sidan drivs av ACE Jewellers
Ni som köpt NOMOS, vart rekommenderar ni att man gör köpet? Direkt från NOMOS eller en AD alt. gråhandlare?
Jag köpte av AD. Bra rabatt och kunde få kortare band.Ni som köpt NOMOS, vart rekommenderar ni att man gör köpet? Direkt från NOMOS eller en AD alt. gråhandlare?
Dags för fler bilder kanske?Nu är äntligen länken passad korrekt, som ovan nämner är det en klar acquired taste men, måste säga att jag gillar den skarpt.
Dags för fler bilder kanske?
Jag köpte av AD, ville ha en modell som inte fanns i butiken. Fick ner priset en del, när jag väl hämtade ut klockan så blev en annan i personalen lite chockad över vilket pris jag fått, om det var en äkta reaktion vet jag ejNi som köpt NOMOS, vart rekommenderar ni att man gör köpet? Direkt från NOMOS eller en AD alt. gråhandlare?
Har du den kvar? Jag gillar den och speciellt visarna som sticker ut i Nomos-världen. Jag letar egentligen efter den på 35 mm men de verkar behållas av de som var snabba.Nyförvärvet
Nya limiterade Ludwig (175ex per storlek: 35, 39, 41 mm; 39 och 41 har neomatikverket, 41 har dessutom datum med romerska siffror). Jag fastnade för 39, dels för att jag ville ha neomatik, dels för bättre WR (50m). 41 är för stort för mig.
Hela upplagan verkar ha gått åt direkt, Franks ur hade två hela uppsättningar, och nu tror jag att dom bara har en 35 mm kvar. På hemsidan tog alla slut direkt. Bekväm boett och trevliga visare.
Har den, och använder den rätt mycket. Jo, visarna är trevliga, håller i den åtminstone ett tag tillHar du den kvar? Jag gillar den och speciellt visarna som sticker ut i Nomos-världen. Jag letar egentligen efter den på 35 mm men de verkar behållas av de som var snabba.
Bara att du använder den rätt mycket säger en del. Tack! Jag får fortsätta leta, nu ännu säkrare på att det är någon av de tre jubileumsmodellerna jag ska ha.Har den, och använder den rätt mycket. Jo, visarna är trevliga, håller i den åtminstone ett tag till
Jo, det är ett bra val! Men jag tror att 41mm är alldeles för stort för de flesta, så jaga 35/39Bara att du använder den rätt mycket säger en del. Tack! Jag får fortsätta leta, nu ännu säkrare på att det är någon av de tre jubileumsmodellerna jag ska ha.