• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nomostråden

Jo, det är ett bra val! Men jag tror att 41mm är alldeles för stort för de flesta, så jaga 35/39
Jag jagar 35 mm då jag tror den är lagom stor för mig. Men din har bättre armband, antireflexbehandlad undersida på glaset och bättre urverk. 5 atm är också bättre efter vad du säger. Jag vet inte vad 35 mm har. Det som talar för 35 mm, utifrån mina preferenser är bättre mått och manuell uppdragning men inga stora deals tror jag. Jag överlever båda om den dagen kommer då jag står inför ett val. Njut!

Senast ändrad:
20210905_095721-01.jpeg

Verkar vara nytt för jubileumsmodellen (175 år, lite udda att fira tycker jag, men ok...) Riktigt kul, lite synd att den är så stor. (40,5mm).
Ja, jag tyckte det var riktigt läckert. De går all-in med det romerska. Jag tror den är ännu större i verkligheten tack vare luggsen men det vore kul att få prova.

Ja, jag tyckte det var riktigt läckert. De går all-in med det romerska. Jag tror den är ännu större i verkligheten tack vare luggsen men det vore kul att få prova.
Ja, de är ju (ö)kända för att vara långa, och vit tavla med nästan ingenting runt den gör nog att den ser ännu större ut dessutom.

Enig i att 50k tar emot för en Nomos.
Dessutom hintades det i en kommentar på insta att det kanske blir fler liknande detta… efter de 25 sålt slut.

73C152BC-CEED-4A69-BF1C-217697F81ECC.jpeg

Priset verkar bli 4620 Euros.

Samtidigt är det en world timer… den Nomosen har alltid varit ”dyr” men är ju inte en time only som de flesta Nomos.
Jag tycker den bär för stort.
Mkt snygg annars!!

Ace i amsterdam släppte sin 5 års LE med nomos idag

så jag lite spontant tänkte testa en club nå efter att ha sett @Hallis härliga oranga!

kul med en butik som har bra service via whats app så man kunde välja sitt favorit nr!

trodde min första nomos skulle vara en Tangente men club är lite lättare att dressa down

Senast ändrad:

så jag lite spontant tänkte testa en club nå efter att ha sett @Hallis härliga oranga!

kul med en butik som har bra service via whats app så man kunde välja sitt favorit nr!

trodde min första nomos

trodde min första nomos skulle vara en Tangente men club är lite lättare att dressa down
Tack för tipset. Fick bli en beställning för min del också :) Lyckades till slut få tag i en med closed case back. Sidan strulade igår och fick "sessionen har gått ut" hela tiden. Vad blev det för din del? Fick du infon om när leverans kommer att ske?

Tack för tipset. Fick bli en beställning för min del också :) Lyckades till slut få tag i en med closed case back. Sidan strulade igår och fick "sessionen har gått ut" hela tiden. Vad blev det för din del? Fick du infon om när leverans kommer att ske?
går ju medups så vi bordeha dom snabbt när dom väl skickas

men jag tror att dom finns hos ace!

kolla med dom på whatsapp å checka vilka nr som finns att välja på

OCH om du vill ha ett mindre strap

Ni som äger eller har ägt Club/Campus. @Loshin @Arvid2 @Hallis @hammermountain Har ni några tips på bra band? Tänker främst något som täpper igen gapet något mellan boett och band. Kanske även någon schysst länk som skulle passa? Jag tönker att Forstner Komfit med "horned" ändlänkar skulle kunna vara schysst.

Kommer förmodligen främst köra på MN men kanske finns tips på band med lite tjockare läder mot fästet så det blir lite tightare. Annars får man be någon av alla de duktiga bandmakarna på forumet att knåpa ihop ngt.
jag tycker inte det ser så skevt ut som många andra gör!

kolla in länken till dale's konto
han jobbar på ace och har en bild på klockan!

den är riktigt snygg!

Ni som äger eller har ägt Club/Campus. @Loshin @Arvid2 @Hallis @hammermountain Har ni några tips på bra band? Tänker främst något som täpper igen gapet något mellan boett och band. Kanske även någon schysst länk som skulle passa? Jag tönker att Forstner Komfit med "horned" ändlänkar skulle kunna vara schysst.
Jag körde mest med mn eller Nato (blått Nato lirade sjukt bra med campus 38). Sen körde jag en del med nomos egna shell cordovan som funkade jättebra, men då var glappet ganska tydligt :)

Tillbaka
Topp