• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

BrianFallon

KS Explorers Club
20220205_111240.jpg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Korspostar i rätt tråd 🙂

Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.

Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!

39DBC46C-4A65-458F-90C1-86F48BDFAA5F.jpeg
DD9F38DC-196E-4B6E-8186-EEDFDD6273D9.jpeg
2A82C1FB-57FA-46E7-B4AE-E99B67E3ADFB.jpeg
 

Sicko

Cartier
Korspostar i rätt tråd 🙂

Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.

Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!

39DBC46C-4A65-458F-90C1-86F48BDFAA5F.jpeg
DD9F38DC-196E-4B6E-8186-EEDFDD6273D9.jpeg
2A82C1FB-57FA-46E7-B4AE-E99B67E3ADFB.jpeg
Sitter perfekt!
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Korspostar i rätt tråd 🙂

Jag har kollat på Nomos Club länge men nu var det dags att slå till. ACE X NOMOS CLUB 36 BLUE LIMITED EDITION.

Jag har inte vågat köpa en Nomos Club hittills främst på grund av L2L måttet. Men klockan sitter som en smäck. 36mm i diameter och 47mm L2L. Jag trivs mycket bra med passformen och det fräscha utseende som klockan har. En klar favorit !!

39DBC46C-4A65-458F-90C1-86F48BDFAA5F.jpeg
DD9F38DC-196E-4B6E-8186-EEDFDD6273D9.jpeg
2A82C1FB-57FA-46E7-B4AE-E99B67E3ADFB.jpeg
Riktigt bra! Perfekt allround klocka, grattis!
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Idag flyttade jag min Nomos till ett MN-strap som följde med klockan. Wow, den kombon är fullträff 💙🧡💙

Jag hade en god stund i solen där jag njöt av min kaffe och beundrade min Nomos. Det var länge sen jag hade en klocka som fick mig att le☺️

Någon mer som bär Nomos idag?🙂

E1B8782D-2124-4D0D-B1C9-9E331B3A62E2.jpeg

0625DC27-7A32-45B8-8884-4DA45F51D56A.jpeg

19C8CB19-F573-41C5-BB3E-F471314FC69E.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
-Idag flyttade jag min Nomos till ett MN-strap som följde med klockan. Wow, den kombon är fullträff 💙🧡💙

Jag hade en god stund i solen där jag njöt av min kaffe och beundrade min Nomos. Det var länge sen jag hade en klocka som fick mig att le☺️

Någon mer som bär Nomos idag?🙂

E1B8782D-2124-4D0D-B1C9-9E331B3A62E2.jpeg

0625DC27-7A32-45B8-8884-4DA45F51D56A.jpeg

19C8CB19-F573-41C5-BB3E-F471314FC69E.jpeg
Det blir bra det där. Gömmer bandhornsgapet. Sålde tyvärr min Club för några år sedan. Trevlig klocka.
 

Otori

Cartier
-Idag flyttade jag min Nomos till ett MN-strap som följde med klockan. Wow, den kombon är fullträff 💙🧡💙

Jag hade en god stund i solen där jag njöt av min kaffe och beundrade min Nomos. Det var länge sen jag hade en klocka som fick mig att le☺️

Någon mer som bär Nomos idag?🙂

E1B8782D-2124-4D0D-B1C9-9E331B3A62E2.jpeg

0625DC27-7A32-45B8-8884-4DA45F51D56A.jpeg

19C8CB19-F573-41C5-BB3E-F471314FC69E.jpeg
Wow, vilken kombo. Klockan gifter sig bra med bandet. Kan det vara årets sommarklocka?!?
 

Vardon

Breitling
Är så sugen på att köpa mig en Nomos men är ett par saker som får mig att tveka.

1. Jag undrar hur det funkar med service av Nomos? Inget standardverk så vad kostar en service och hur går man tillväga?
2. Svårt att testa en irl. Finns väl bara en ÅF i Sverige med en butik i Stockholm? De har ju så många storlekar att välja mellan på de flesta modeller och med de långa bandhornen behöver man ju nästan prova på handleden för att veta vad som funkar..
 

Ryrik

Breitling
Är så sugen på att köpa mig en Nomos men är ett par saker som får mig att tveka.

1. Jag undrar hur det funkar med service av Nomos? Inget standardverk så vad kostar en service och hur går man tillväga?

Finns en prislista för service på Nomos hemsida (https://nomos-glashuette.com/en/on-our-watches/service).

2. Svårt att testa en irl. Finns väl bara en ÅF i Sverige med en butik i Stockholm? De har ju så många storlekar att välja mellan på de flesta modeller och med de långa bandhornen behöver man ju nästan prova på handleden för att veta vad som funkar..

Japp, bara en återförsäljare vad jag vet. Kan inte ge så mycket råd, men är man rädd att de är för stora kan man nog "gå ner en storlek" pga de relativt smala glasringarna. Som du säger är det väl alltid bäst att prova modellen man är intresserad av dock. En resa till huvudstaden är väl alltid trevligt. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är så sugen på att köpa mig en Nomos men är ett par saker som får mig att tveka.

1. Jag undrar hur det funkar med service av Nomos? Inget standardverk så vad kostar en service och hur går man tillväga?
2. Svårt att testa en irl. Finns väl bara en ÅF i Sverige med en butik i Stockholm? De har ju så många storlekar att välja mellan på de flesta modeller och med de långa bandhornen behöver man ju nästan prova på handleden för att veta vad som funkar..
Angående nummer 2 så finns ju alltid detta klassiska alternativ:

nedladdning (2).jpeg
 

Vardon

Breitling
Finns en prislista för service på Nomos hemsida (https://nomos-glashuette.com/en/on-our-watches/service).



Japp, bara en återförsäljare vad jag vet. Kan inte ge så mycket råd, men är man rädd att de är för stora kan man nog "gå ner en storlek" pga de relativt smala glasringarna. Som du säger är det väl alltid bäst att prova modellen man är intresserad av dock. En resa till huvudstaden är väl alltid trevligt. :)
Det var ju ändå rimliga servicepriser 🙂 tackar så mycket för länken!

Får absolut göra det en prioritet att kolla in lite Nomos om/när jag har vägarna förbi huvudstaden.

Någon som besökt Franks ur och har en uppfattning om hur stort utbud de har på Nomos? Är det 3-4 klockor eller en ordentlig monter?
 

Ryrik

Breitling
Någon som besökt Franks ur och har en uppfattning om hur stort utbud de har på Nomos? Är det 3-4 klockor eller en ordentlig monter?
Nu var det ett bra tag sedan jag var där sist så ta det här med en nypa salt. Det är en rätt liten butik generellt, men minst en monter med Nomos hade de väl om jag minns rätt. En kan ju alltid ringa och fråga efter de modellerna du är intresserad av att prova. :)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som besökt Franks ur och har en uppfattning om hur stort utbud de har på Nomos? Är det 3-4 klockor eller en ordentlig monter?
Det är en monter med Nomos, blandade modeller. De brukar ha det mesta i deras katalog att testa, men kanske inte just den sotlek/färgkombination man har spanat in.
 

abcd

Omega
Och där rök all form av respekt man hade för Nomos, pinsamt och opportunistiskt, inlägget togs bort relativt kvickt...Klockan är alltså photoshoppad och inlägget är en reklam för deras graveringstjänst...

zlktfiygoyk81.jpg
 
Topp